سامسونگ در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های کمتری عرضه خواهد کرد - تکفارس 
سامسونگ در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های کمتری عرضه خواهد کرد - تکفارس 

سامسونگ در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های کمتری عرضه خواهد کرد

سید محمد معلمی
۲ تیر ۱۳۹۷ - 19:25
سامسونگ در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های کمتری عرضه خواهد کرد - تکفارس 

امروز گزارشی از منابع نزدیک به سامسونگ منتشر شد مبنی بر اینکه این کمپانی کره‌ای هدف خود که عرضه ۳۵۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۸ بود را به انجام نخواهد رساند و رقم عرضه دستگاه‌های این شرکت کمتر از آن چیزی خواهد بود که انتظار می‌رفت.

 

احتمالاً یکی از دلایلی که سبب رخ دادن این اتفاق شده، کم بودن تقاضا برای پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی اس ۹ بوده است. به علاوه، وجود برخی مشکلات در ارسال محصولات سامسونگ نیز به چین نیز مزید بر علت بوده و عرضه ۳۵۰ میلیون گوشی در سال را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

 

خودِ سامسونگ تخمین زده بود که در سال ۲۰۱۸، بیش از ۳۲۰ گوشی را به فروش خواهد رساند ولی پیش فروش بیش از حد و استقبال افراد از گلکسی اس ۹ سبب شد تا پروژه تولید خود را ۹٫۴ درصد افزایش دهد و تعداد دستگاه‌های فروشی خود را به ۳۵۰ میلیون برساند. البته این رقم به نظر می‌رسد بیش از حد خوش‌بینانه باشد زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۷ نهایتاً ۳۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار گوشی به فروش رساند که این باعث شد تا ۳٫۳ درصد میزان فروش سامسونگ نسبت به سال ۲۰۱۶ زیادتر شود به دلیل اینکه دو سال پیش این کمپانی ۳۰۹ میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی فروخت. در سال ۲۰۱۵ نیز کمپانی کره‌ای توانست ۳۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار گوشی به فروش برساند بر این اساس، ۰ درصد رشد در میزان فروش سامسونگ از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ پدید آمده است.

 

ذکر این نکته نیز الزامی است که در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۸، سامسونگ ۷۸ میلیون گوشی به دست متقاضیان رساند.

 

نوح جیون چانگ، یکی از کارشناسان فروش از اداره سرمایه‌گذاری و امنیت HMC پیش‌بینی می‌کند که در سه‌ماهه دوم امسال، سامسونگ نهایتاً بتواند ۷۸ گوشی بفروشد. او همچنین معتقد است که سامسونگ به خاطر عملکرد ضعیف گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن تنها ۷۸ میلیون گوشی خواهد فروخت. در نهایتاً او تخمین زده که در کل سال جاری میلادی، فقط ۳۰ میلیون از سری گلکسی اس به دست متقاضیان برسد که این اتفاق از سال ۲۰۱۲ که سامسونگ از گلکسی اس ۳ رونمایی کرد، بی‌سابقه بوده است.

 

در گزارش امروز آمده است که سامسونگ قصد دارد تمام موانع فروش در بازار را از بین ببرد تا بتواند فروش خود را افزایش دهد.

 

سهم سامسونگ در بازارهای بزرگ دنیا مانند چین در سال گذشته ۱ درصد کاهش پیدا کرد این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ سهم این کمپانی کره‌ای ۲۰ درصد بوده است.

 

برخی از شرکت‌های محلی انتظار دارند که سود سامسونگ از فروش گوشی از ۲٫۰۳ میلیارد دلار به ۲٫۱ میلیارد دلار برسد که در سال ۲۰۱۸ این میزان ممکن است کاهش پیدا کند.

 

البته باید در نظر بگیریم که گلکسی نوت ۹ در تاریخ ۹ آگوست معرفی خواهد شد که می‌تواند بازار را برای سامسونگ کمی تکان دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.