اپل  در مورد جیلبریک کردن محصولاتش به کاربران هشدار داد - تکفارس 
اپل  در مورد جیلبریک کردن محصولاتش به کاربران هشدار داد - تکفارس 

اپل در مورد جیلبریک کردن محصولاتش به کاربران هشدار داد

پوریا اسدی
۴ تیر ۱۳۹۷ - 13:00
اپل  در مورد جیلبریک کردن محصولاتش به کاربران هشدار داد - تکفارس 

اپل یک مقاله در وبلاگ رسمی‌خود منتشر کرده است که تاثیرات منفی اصلاحیه‌های غیر مجاز iOS که معمولا به عنوان جیلبریک شناخته می‌شود را مورد حمله قرار می‌دهد.

جیلبریک کردن  روشی است که از طریق آن محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل یا اپراتورها بر روی یک دستگاه اپل را می‌تواند حذف کند. با اصلاح  iOS، شما می‌توانید برنامه‌های کاربردی را از وب سایت‌ها و فروشگاه‌های شخص ثالث دانلود کنید، رابط کاربری دستگاه را سفارشی کنید و سایر موارد.

در این مقاله، اپل اشاره کرد که iOS یک سیستم عامل امن با بسیاری از ویژگی‌های امنیتی داخلی است که کاربران را در برابر بدافزارها و ویروس‌ها محافظت می‌کند.

این پست همچنین اضافه کرد:

تغییرات غیر مجاز در iOS (که همچنین به عنوان” jailbreaking “شناخته می‌شود) ویژگی‌های امنیتی را دور زده و می‌تواند مسائل متعدد را برای آیفون، آیپد یا آیپاد هک شده بوجود بیاورد.

بر اساس اپل، جیلبریک می‌تواند منجر به موارد زیر شود:

  • آسیب پذیری‌های امنیتی
  • بی ثباتی
  • کم کردن عمر باتری
  • صدا و داده‌های غیر قابل اعتماد
  • اختلال خدمات
  • ناتوانی در به روز رسانی نرم افزاری در آینده

با این حال، پست  به این واقعیت اشاره نکرد که گوشی‌های جیلبروک شده را می‌توان به سادگی با بازگرداندن  نرم افزاری به حالت اصلی بازگرداند.

اپل اضافه کرد که نصب هر گونه نرم افزار هک شده نقض توافقنامه  نهایی استفاده کاربر از نرم افزار  iOS است و می‌تواند به منع ارائه خدمات توسط اپل منجر شود.

غول کوپرتینو برای امن کردن و یکپارچه شدن دستگاه خود بسیار تلاش کرده است، چرا که اخبار مختلف از هک کردن اپل‌ها و آیپد‌ها هر از چندگاهی منتشر می‌شود. با این حال، در iOS 12، اپل با افزودن ویژگی‌های امنیتی اضافی، به بهبود تجربه مصرف‌کننده  تمرکز کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید