گلکسی نوت ۹ گواهینامه FCC دریافت کرد - تکفارس 
گلکسی نوت ۹ گواهینامه FCC دریافت کرد - تکفارس 

گلکسی نوت ۹ گواهینامه FCC دریافت کرد

سید محمد معلمی
۵ تیر ۱۳۹۷ - 20:30
گلکسی نوت ۹ گواهینامه FCC دریافت کرد - تکفارس 

امروز، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، گواهینامه‌ای را به گوشی از شرکت سامسونگ با اسم رمز SM-N960F اعطا کرد.

این گوشی احتمالاً همان گلکسی نوت ۹ باشد زیرا شماره مدل آن با شماره مدل گلکسی نوت‌های قبلی شباهت دارد. برای مثال گلکسی نوت ۸ دارای اسم رمز SM-N950F بود به همین خاطر گفته می‌شود گوشی که کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آن را تأیید کرده، همان گلکسی نوت ۹ می‌باشد.

متأسفانه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) جزئیات زیادی در مورد این گوشی منتشر نکرده است و نمی‌دانیم که آیا این گوشی از LTE یا NFC پشتیبانی می‌کند یا خیر. چیزی که ما از آن اطمینان داریم این است که گلکسی نوت ۹ حتماً در سطح جهانی عرضه خواهد شد زیرا شرایط برای گلکسی نوت ۸ نیز به همین شکل بود.

بر اساس اعلام بنچمارک، نسخه جهانی این گوشی با شماره مدل SM-960F شناخته می‌شود در حالی که نسخه مخصوص به آمریکای این گوشی، دارای شماره مدل SM-960U خواهد بود. البته ورژن آمریکایی این گوشی توسط FCC تأیید نشده است ولی احتمال می‌دهیم که این گوشی نیز به زودی در کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) تأیید خواهد شد زیرا سامسونگ برای فروش این دستگاه در آمریکای شمالی به این گواهینامه نیاز دارد.

گلکسی نوت ۹ گواهینامه FCC دریافت کرد - تکفارس 

FCC در حالی گواهینامه گلکسی نوت ۹ را امروز صادر کرد که این دستگاه را در ماه آوریل تحویل گرفته بود. این یعنی سامسونگ نسخه نهایی این گوشی را دو ماه پیش آماده کرده بود بنابراین می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که رندرهایی که اخیراً از این گوشی منتشر شده‌اند، آخرین تصاویر از این دستگاه پیش از معرفی رسمی آن هستند.

علاوه بر شماره مدل SM-N960F، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دو شماره مدل دیگر یعنی SM-N960X و SM-N960F/DS را نیز مشخص کرده است. احتمالاً SM-N960F/DS نسخه دو سیمکارته گلکسی نوت ۹ می‌باشد که احتمالاً این نمونه نیز در سطح جهانی عرضه شود و SM-N960X نیز نسخه مخصوص به آسیا خواهد بود زیرا گلکسی نوت ۸ با شماره مدل SM-950X سال گذشته فقط در آسیا به فروش رسید.

ظاهراً سامسونگ می‌خواهد گلکسی نوت ۹ را در نیمه ماه آگوست معرفی کند و پس از مدت کوتاهی آن را برای فروش روانه بازار نماید حتی در صورتی که نسخه مخصوص به آمریکا آماده نشود. گواهینامه‌ای که امروز کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) صادر کرده نیز این مطلب را تاحدودی تأیید می‌کند.

از نظر طراحی و ظاهر، گلکسی نوت ۹ تفاوت چندانی با گلکسی نوت ۸ نخواهد داشت ولی انتظار می‌رود چندین مشخصه جدید در این گوشی نسل جدید ببینیم.

یکی از ویژگیهای احتمالی، باتری بزرگتر و پردازنده سریعتر مانند اسنپدراگون ۸۴۵ می‌باشد. ضمن اینکه دوربین اصلی این فبلت هم بهتر خواهد شد. به علاوه، آنطور که خودِ سامسونگ گزارش داده، قلم S گلکسی نوت ۹ نیز بسیار پیشرفته‌تر خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید