کوالکام ۳ پردازنده‎ی جدید را برای گوشی‎های میان‎رده‎ی عرضه کرد - تکفارس 
کوالکام ۳ پردازنده‎ی جدید را برای گوشی‎های میان‎رده‎ی عرضه کرد - تکفارس 

کوالکام ۳ پردازنده‎ی جدید را برای گوشی‎های میان‎رده‎ی عرضه کرد

پوریا اسدی
۶ تیر ۱۳۹۷ - 11:00
کوالکام ۳ پردازنده‎ی جدید را برای گوشی‎های میان‎رده‎ی عرضه کرد - تکفارس 

کوالکام سه پردازنده ی جدید برای گوشی‌ها و تبلت‌ها معرفی کرده است:  اسنپدراگن  ۴۲۹، ۴۳۹ و ۶۳۲٫ هرچند این آخرین نسل پردازنده‌های سری ۴۰۰ و ۶۰۰ کوالکام است، هیچ کدام از این پردازنده‌ها بهترین چیزهایی که ز این سری ارائه می‌دهند، را ار خود نشان نمی‌دهند – در عوض، آنها گزینه‌های متوسط ​​در هر سری هستند، عملکرد بهتری را نسبت به برخی از گزینه‌های همسطح مورد استفاده، ارائه. می‌دهند.

انتظار میرود اسنپدراگن ۴۲۹ و ۴۳۹ به میزان ۲۵ درصد سریعتر و کارآیی بیشتری نسبت به چیپست‌های  ۴۲۵ و ۴۳۰ قبلی داشته باشند. ۴۲۹ از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل یا دوربین‌های ۸ مگاپیکسلی دوگانه و رزولوشن صفحه نمایش حدود ۷۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. ۴۳۹ وضوح حدود ۱۰۸۰ پیکسل را پشتیبانی کرده و می‌تواند به یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی یا به دوربین ۸ مگاپیکسلی دوگانه مجهز شود.

Snapdragon 632  قرار است تا ۴۰ درصد سریعتر از Snapdragon 626 باشد. این چیپست از نمایشگر با وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل، دوربین‌های با حداکثر ۲۴ مگاپیکسل یا دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دوگانه، ضبط ویدیویی ۴K و مودم LTE با تجمع حامل برای سرعت بیشتر، پشتیبانی می‌کند.

برای مصرف کنندگان در اینجا هیچ چیز جدیدی را ارائه نمی‌دهند، زیرا تراشه‌ها فقط ترکیبی از امکانات موجود در سایر تراشه‌ها را ارائه می‌دهند. تراشه‌ها بیشتر طراحی شده‌اند تا برای سازندگان تلفن‌های هوشمند متقاعد کننده باشند – همه آنها با نرم افزار‌ها سازگار هستند (چیزی که در مدل‌های فعلی پرچم دار اجرا می‌شود  )، و پین تراشه‌های جدید ۴۰۰ نیز سازگار هستند، به این معنی که شرکت‌های سخت افزاری نیازی به زحمت زیادی برای تطابق آنها با محصولات فعلی خود، به صورت سخت افزاری، ندارند.

گوشی‌هایی که از تراشه‌های جدید استفاده می‌کنند قرار است در نیمه دوم سال عرضه شوند.

در ایالات متحده، تراشه‌های ۴۰۰ و ۶۰۰ کوالکام به طور کلی به عنوان گزینه‌هایی برای گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده مورد استفاده قرار می‌گیرند – اغلب در گوشی‌های با قیمت ۱۰۰ تا ۴۰۰ دلاری. اما در حالی که ایالات متحده ممکن است بر روی تراشه‌های رده‌بالای Snapdragon 800 کوالکام تمرکز کند (که همان چیزی است که شما در گوشی‌های پرطرفدار مثل Galaxy سامسونگ پیدا می‌کنید)، کوالکام می‌گوید که تراشه‌های سری ۶۰۰ خود را به عنوان پردازنده با کیفیت بالا در بسیاری از کشورها، که سری ۸۰۰ برای آنان بسیار گران است، تولید شده است. با اضافه کردن گزینه‌های بیشتر به سری  پردازنده‌ها، فرصت بیشتری برای سازندگان گوشی برای ارائه مدل‌هایی با ویژگی‌های مختلف و قابلیت‌های بیشتر فراهم می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.