پایان تجارت گوشی سونی در چند نقطه از جهان - تکفارس 
پایان تجارت گوشی سونی در چند نقطه از جهان - تکفارس 

پایان تجارت گوشی سونی در چند نقطه از جهان

سید محمد معلمی
۷ تیر ۱۳۹۷ - 17:00
پایان تجارت گوشی سونی در چند نقطه از جهان - تکفارس 

جهت اطمینان خاطر برای مشتریان و سرمایه‌گذاران مبنی بر ثبات بازار گوشی سونی به دلیل ظهور تکنولوژی ۵G، این کمپانی تجارت خود را حداقل تا ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد و اقداماتی نیز جهت کاهش قیمت محصولات اتخاذ خواهد کرد ولی اگر توییتی که Evan Blass اخیراً پست کرده درست باشد، چنین تاکتیک‌هایی ممکن است موجب کاهش اقدامات تجاری سونی در حوزه گوشی تلفن همراه شوند.

حالا خبر می‌رسد که سونی می‌خواهد فروش گوشی‌هایش را در تمام کشورهای آفریقایی به اتمام برساند. به علاوه، این کمپانی برنامه دارد تا چنین اقدامی را نیز در کشورهای خاورمیانه و حتی ترکیه صورت دهد و احتمالاً تا قبل از ماه اکتبر این کارها انجام خواهند شد.

البته سونی هنوز در مورد این اخبار واکنش رسمی نداده ولی برخی منابع دلیل چنین تصمیمی را سودآوری کم بازار گوشی در مناطق ذکر شده برای سونی می‌دانند.

بهرحال سونی پیش از این نیز برنامه‌ای را اعلام کرده بود که بر اساس آن می‌خواست فروش محصولاتش را در دنیا تقسیم کند و تمرکز خود را روی یک محصول بگذارد به جای آنکه به درآمد کلی یا تعداد محصولات فروخته شده فکر کند.

ضمن اینکه سونی شاید می‌خواهد تمام تلاش خود را در بازارهایی به کار گیرد که از سودآوری آنها خاطر جمع است که این بازارها می‌توانند اروپا یا برخی کشورهای آسیایی به خصوص باشند. به علاوه، هنوز به نظر می‌رسد که آمریکا کشور مورد علاقه کمپانی ژاپنی برای ادامه فعالیت باشد.

با تمام این اتفاقات، سونی به تازگی اعلام کرده که پرچمدار جدیدش یعنی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم از تاریخ ۳۰ جولای در آمریکا به فروش خواهد رسید و هزینه خرید آن نیز ۹۹۹ دلار می‌باشد که با این حساب می‌توان این دستگاه را از نظر قیمت در کنار آیفون ایکس اپل قرار داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.