معرفی اولین گوشی ۵G در سال آینده توسط هوآوی - تکفارس 
معرفی اولین گوشی ۵G در سال آینده توسط هوآوی - تکفارس 

معرفی اولین گوشی ۵G در سال آینده توسط هوآوی

سید محمد معلمی
۷ تیر ۱۳۹۷ - 18:45
معرفی اولین گوشی ۵G در سال آینده توسط هوآوی - تکفارس 

هوآوی هیچگاه به صورت مخفیانه و رمزی در مورد تکنولوژی ۵G سخن نگفته و همواره در این‌باره راستگو بوده است و حالا این کمپانی چینی باز هم رویه خود را ادامه داده و خبر از معرفی گوشی ۵G در ماه ژوئن سال آینده داده است.

مدیرعامل هوآوی در همایش MWC سال ۲۰۱۸ که در شانگهای چین برگزار شد، اعلام کرد که نخستین تراشه مجهز به تکنولوژی ۵G که در گوشی‌ها به کار می‌رود در ماه مارس ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد بنابراین چنین خبری نشان می‌دهد که هوآوی از ماه ژوئن گوشی‌هایی را معرفی و عرضه می‌کند که از تکنولوژی ۵G نیز پشتیبانی خواهند کرد.

البته با توجه به زمانی که هوآوی مشخص کرده می‌توانیم ادعا کنیم که پرچمدار آتی این شرکت یعنی مدل پی ۳۰ از این فناوری بهره نخواهد برد ولی به خاطر اینکه پیش از این اعلام شده که مدل میت ۳۰ در اکتبر ۲۰۱۹ معرفی می‌شود، این احتمال وجود دارد که این دستگاه اولین محصول کمپانی چینی باشد که در آن ۵G کار می‌کند.

در حال حاضر هوآوی به دنبال این است تا تأخیر در اتصال و مشکلات شبکه‌ای اینترنت ۵G تا پایان سال رفع شود و فرآیند گسترش این نوع شبکه نیز با سرعت بیشتری همراه باشد. به علاوه، مدیرعامل هوآوی بر این باور است که ۵G هم واقعیت مجازی را با سرعت بیشتری پیشرفته می‌کند و هم واقعیت افزوده را. هرچند خودِ هوآوی هنوز تصمیمش را مبنی بر ورود به این دو حوزه از تکنولوژی اعلام نکرده است.

حالا که هوآوی خبر از وجود ۵G در گوشی‌هایی داده که در ژوئن ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند، به نظر می‌رسد این تکنولوژی ابتدا در دستگاه‌های میان‌رده وجود داشته باشد.

با تمام این توضیحات، احتمال می‌رود که اولین تراشه هوآوی که تکنولوژی ۵G را ساپورت می‌کند، مدل Kirin 1020 باشد که می‌توانیم آن را در مدل میت ۳۰ ببینیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.