اضافه شدن قابلیت‌های کاربردی در به روزرسانی آخر تلگرام - تکفارس 
اضافه شدن قابلیت‌های کاربردی در به روزرسانی آخر تلگرام - تکفارس 

اضافه شدن قابلیت‌های کاربردی در به روزرسانی آخر تلگرام

دانیال بالِدی
۷ تیر ۱۳۹۷ - 21:00
اضافه شدن قابلیت‌های کاربردی در به روزرسانی آخر تلگرام - تکفارس 

تلگرام به روزرسانی ۴٫۸٫۳ را برای ios و ۴٫۸٫۱۰ را برای اندروید منتشر کرد. این به روزرسانی قابلیت‌های کاربردی و جالبی را به این پیام‌رسان پرطرفدار اضافه کرد.

اولین قابلیت این است که در گذشته هنگامی که یک عکس را به صورت اشتباهی می‌فرستادید، تنها گزینه شما حذف آن عکس بود در حالی که برای متن‌ها علاوه بر حذف متن، می‌توانستید آن را ویرایش هم بکنید. اکنون قابلیت ویرایش پست، علاوه بر متن‌ها به فایل‌های تصویری هم رسیده است. در آپدیت جدید اگر بخواهید تصویر یا فیلمی را ویرایش کنید، با انتخاب گزینه ویرایش می‌توانید آن‌را با یک تصویر یا فیلم دیگر جایگزین کنید. در نهایت دقیقا مانند متن‌های ویرایش شده، برچسب ویرایش شده بر روی پایین تصویر یا فیلم ویرایش شده قرار می‌گیرد.

دیگر قابلیت کاربردی اضافه شده این است که از این پس می‌توانید صوت‌های ارسالی را با سرعت دو برابر بشنوید. این قابلیت برای صوت‌های صولانی و غیر مهم بسیار کاربردی است و باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود.

در قابلیت کاربردی دیگر نیز می‌توانید یک چت را به عنوان «نخوانده شده» علامت گذاری کنید. در ios با کشیدن چت به سمت راست و در اندروید با نگه داشتن بر روی چت با این قابلیت مواجه می‌شوید.

قابلیت‌ها به این‌جا ختم نمی‌شوند و شما اکنون می‌توانید چند مخاطب و اطلاعات آن‌ها را در یک لحظه برای دیگری ارسال کنید. در گذشته این کار محدود به ارسال vCard بود ولی الان دیگر به گرفتن vCard نیست و اطلاعات مخاطبین به صورت مستقیم ارسال می‌شوند.

در سیستم‌عامل اندروید هم‌اکنون می‌توانید با نگه داشت بر روی تصویر یک چت (مانند گروه یا فرد)، پیام‌های اخیر آن چت را به صورت پاپ‌آپ ببینید. این قابلیت قبلا و به لطف لمس سه بعدی ios به آن اضافه شده است.

یکی از قابلیت‌های تلگرام، که اکنون انحصاری اندروید است، این است که شما می‌توانید یک پیام‌ را به صورت هایپرلینک علامت گذاری کنید. این کار باعث می‌شود که URLها (آدرس‌های اینترنتی) دیگر به صورت که با بقیه متن تفاوت داشته باشد، دیده نشود. در این صورت مطابق همیشه یک پیش‌نمایش از لینک را در انتهای متن خود مشاهده می‌کنید.

این نسخه‌ی تلگرام هم‌اکنون در استورهای معتبر در دسترس است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.