در نسخه‎ی جدید مرورگر Brave تجربه‎ی وبگردی امنی را با پشتیبانی از Tor داشته باشید - تکفارس 
در نسخه‎ی جدید مرورگر Brave تجربه‎ی وبگردی امنی را با پشتیبانی از Tor داشته باشید - تکفارس 

در نسخه‎ی جدید مرورگر Brave تجربه‎ی وبگردی امنی را با پشتیبانی از Tor داشته باشید

پوریا اسدی
۹ تیر ۱۳۹۷ - 18:00
در نسخه‎ی جدید مرورگر Brave تجربه‎ی وبگردی امنی را با پشتیبانی از Tor داشته باشید - تکفارس 

مرورگر مسدود کننده آگهی Brave در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مرورگرهای وب درسال ۲۰۱۸، عمدتا به دلیل حریم خصوصی پایدار و تجربه مرور ایمن، محسوب می‌شود و در حال حاضر به پیشروی در جهت بهبود وبگردی خصوصی گام برداشته است.

بروزرسانی (Brave 0.23) در روز پنج شنبه عرضه شد که کاربران دسکتاپ می‌توانند از سربرگ‌های خصوصی با Tor به منظور محافظت از کاربران برای نگذاشتن ردپای دیجیتال در اینترنت استفاده کنند.

برای کسانی که نمی‌دانند، مرورگر Brave ، که در سال ۲۰۱۶ توسط برانان ایک، مدیر عامل شرکت سابق فایرفا، تاسیس و راه اندازی شد ، یک مرورگر منبع باز بر اساس پروژه Chromium است. این مرورگر به دلیل مخالفت با صنعت تبلیغاتی شناخته می‌شود؛ این مرورگروب سایت‌ها را از نمایش تبلیغات آزاردهنده با استفاده از یک ویژگی یکپارچه مسدود کننده‌ی تبلیغ محروم می‌کند به تازگی، مرورگر همچنین آزمایش (BAT (Basic Token Utility را آغاز کرده است که یک نوع ریزپرداخت بوده که به کاربران پس از مشاهده برخی از تبلیغات جایزه می‌دهد.

Tor یا The Onion Router یک ابزار مرورگر است که برای دسترسی به وب به صورت ناشناس استفاده می‌شود. این ابزار از نقاط غیر قابل شمارش رله ساخته شده است که داده‌های مرور وب شما ، که توسط وب سایت‌ها با استفاده از آدرس IP شما جمع آوری می‌شود را با لایه‌های حفظ حریم خصوصی (مانند پیاز) محافظت می‌کند.

تیم سازنده ی Brave  توضیح می‌دهد:

مرورگرBrave  در حال حاضر به طور خودکار تبلیغات، ترافیک، اسکریپت‌های معدن کاوی ارز رمزنگاری شده و دیگر تهدیدات را مسدود می‌کند. برگه‌های خصوصی با Tor، حریم خصوصی کاربران را در چندین زمینه بهبود می‌بخشد.

اما تور برخی از مشکلات مخصوص به خود را دارد. در گذشته، تور به طور قابل توجهی منجر به کاهش عملکرد مرور اینترنت شده است. همانگونه که توسط CNET گزارش شده است، برخی از نرم افزارهای نظارت بر شبکه، ترافیک Tor را برای حمله خودکار اشتباه می‌گیرند که کاربران Tor به طور دوره ای نیاز به اثبات انسان بودن با یک کچپا دارند.

ما همچنین ممکن است تغییر کوچکی در سرعت مرور با سربرگ‌های خصوصی با تور داشته باشیم، اما این شرکت وعده داده که همه مسائل را در آینده حل کند.

همانطور که در حال حاضر سربرگ خصوصی با تور در مرورگر Brave در نسخه‌ی بتا است، هنوز هم برخی از مسائل شناخته شده و نشت وجود دارد که ما قصد داریم در نسخه‌های آینده آنها را حل کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید