Instagram Lite نسخه‎ی سبک شده‎ی اینستاگرام برای بازارهای نوظهور - تکفارس 
Instagram Lite نسخه‎ی سبک شده‎ی اینستاگرام برای بازارهای نوظهور - تکفارس 

Instagram Lite نسخه‎ی سبک شده‎ی اینستاگرام برای بازارهای نوظهور

پوریا اسدی
۱۰ تیر ۱۳۹۷ - 14:00
Instagram Lite نسخه‎ی سبک شده‎ی اینستاگرام برای بازارهای نوظهور - تکفارس 

اینستاگرام در هفته گذشته به نقطه عطف ۱ میلیارد کاربر رسید اما برای ادامه‌ی رشد آن نیاز به پیدا کردن بازارهای جدیدی از جمله کشورهایی که پوشش تلفن همراه ضعیف دارند و قیمت اینتر دیتا گران است، دارد. برای برآوردن نیازهای این کاربران، اینستاگرام نسخه ی Lite را عرضه  کرده است – نسخه‌ی سبک اینستاگرام که برای کاهش استفاده از دیتای تلفن همراه طراحی شده است.

Instagram Lite  بدون هیچ تبلیغات بزرگی در فروشگاه Google Play ظاهر شده است، این شرکت با تأیید عرضه ی آن به TechCrunch گفت که در این هفته در مکزیک در دسترس است و در آینده به کشورهای دیگر نیز گسترش خواهد یافت. یک سخنگوی اینستاگرام گفت که این برنامه جدید “فضای کمتری را بر روی دستگاه شما می‌گیرد، از داده‌های کمتری استفاده می‌کند و سریعتر شروع به کار می‌کند” اما نمی‌گویند که آیا این برنامه تبلیغات را ارائه می‌دهد یا خیر، زیرا این خود مصرف کننده ی شدید دیتا است.

Instagram Lite نسخه‎ی سبک شده‎ی اینستاگرام برای بازارهای نوظهور - تکفارس 

برنامه جدید فقط ۵۷۳ کیلوبایت است – کاملا کوچک! در مقایسه، برنامه اینستاگرام در iOSحدود ۲۴۶ برابر بزرگتر و ۱۴۱ مگابایت است (برنامه بر حسب اندروید متفاوت است). شما می‌توانید عکس‌ها را به اشتراک بگذارید و استوری‌ها را در برنامه ببینید، اما برخی از ویژگی‌های از جمله ارسال ویدیوها و پیام مستقیم بین کاربران در حال حاضر در دسترس نیستند. روشن نیست که آیا پیام به طور کلی در Instagram Lite در دسترس خواهد بود یا شاید شرکت آن را ارائه نمی‌کند تا کاربران را به استفاده از برنامه ی مستقل خود به نام Direct، سوق دهد.

راه اندازی یک برنامه سبک به استاندارد آزمایشی  برای شرکت‌هایی تبدیل شده است که در تلاش برای گسترش درفراتر از بازارهای توسعه یافته مانند اروپا و ایالات متحده هستند. فیسبوک نسخه‌های سبک از برنامه اصلی فیسبوک و مسنجر خود را راه اندازی کرده، در حالی که اوبر همین کار را با Uber Lite انجام داده است.

و هرچند این برنامه‌ها برای بازارهای جدید طراحی شده اند، می‌توانند برای هر کاربری جذاب باشند. برای مثال Messenger Lite از بسیاری از ویژگی‌های بی معنی که فیسبوک آن را اضافه کرده، خلاص شده است و برنامه ای به جا مانده است که بیشتر کاربردی است. اگر اینستاگرام به طور مشابه بیش از حد آگهی مزاحم داشته باشد احتمالا به نسخه ی لایت آن کوچ خواهیم کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.