آنان که بر دل نشستند: معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در نیمه نخست ۲۰۱۸ - تکفارس 
آنان که بر دل نشستند: معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در نیمه نخست ۲۰۱۸ - تکفارس 

آنان که بر دل نشستند: معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در نیمه نخست ۲۰۱۸

دانیال بالِدی
۱۱ تیر ۱۳۹۷ - 10:00
آنان که بر دل نشستند: معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در نیمه نخست ۲۰۱۸ - تکفارس 

در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۰ گوشی پرطرفدار و محبوب از نظر مردم بپردازیم. در ابتدا لازم به ذکر است که گزارش بر اساس آمار مرجع موبایلی GSMarena، که بر اساس نظر مردم بوده تنظیم شده است.

بر اساس مطالعات و گزارش‌ها، در چند سال اخیر گوشی‌های میان رده به محبوبیت بالایی دست یافتند. سال ۲۰۱۸ (تا به اینجا) نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیمی از گوشی‌های این لیست جزء خوش قیمت‌های (البته نه برای همه‌ی کشورها) میان رده به حساب می‌آیند. نکته قابل توجه این است که گوشی‌های میان رده‌ی به صرفه، همیشه سودآور و پر فروش بوده‌اند ولی اکنون علاوه بر راه یافتن به دست مردم، به دل آن‌ها هم راه یافتند به صورتی که این آمار فوق‌العاده را از آن‌ها شاهد هستیم. نکته جالب دیگر، در رابطه با لیستی که در ادامه خواهیم دید، حضور قدرتمند شیائومی با چهار نماینده است که سه عدد از آن‌ها نیز جزء میان‌رده‌ها به حساب می‌آیند. در ادامه به بررسی و معرفی گوشی‌های این لیست خواهیم پرداخت:

  1. Redmi Note 5 Pro: با توجه به موارد گفته شده، همان‌گونه که انتظار می‌رفت Redmi Note 5 Pro، که نسبت به قیمت و امکانات آن بسیار مقرون به صرفه است، یکی از گوشی‌های این لیست و در حقیقت در صدر این لیست است. با هزینه کردن حدود ۲۰۰یورو برای این گوشی می‌توان صاحب یک دستگاه با صفحه نمایش بزرگ، دوربین دوگانه در پشت دستگاه، تراشه نسبتا خوب SD636، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری پربازده و امکانات مناسب شد.

آنان که بر دل نشستند: معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در نیمه نخست ۲۰۱۸ - تکفارس 

  1. Nokia 7 plus: دومین گوشی این لیست محصول فوق میان رده‌ی شرکت HMD Global’s، عرضه کننده‌ی گوشی با برند نوکیا است. این گوشی Nokia 7 plus بوده که از مزایای آن می‌توان به صفحه‌ی بزرگ، تراشه‌ی Snapdragon 660 و باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپری آن اشاره کرد. این گوشی مانند سایر گوشی‌های این شرکت با اندروید خالص عرضه شده است. استفاده از اندروید خالص گوگل بر محبوبیت گوشی‌های این شرکت افزوده است.

آنان که بر دل نشستند: معرفی ۱۰ گوشی پرطرفدار در نیمه نخست ۲۰۱۸ - تکفارس 

  1. Galaxy S9+: بالاخره به یکی از قول‌های تلفن همراه رسیدیم. Galaxy S9+ محصول قدرتمند سامسونگ نیازی به توضیحات بیش‌تر ندارد. این گوشی با اختلاف خیلی پایینی نسبت به گوشی بعدی لیست، در رده سوم قرار گرفت.

  1. OnePlus 6: وان‌پلاس از همان ابتدای ورود به بازار طرفداران زیادی پیدا کرد ولی اکنون جایگاه این شرکت با ظهور رقبای قدرتمندی چون اپو و ویوو، و هم‌چنین عقب ماندن از قافله‌ی نوآوری‌ کمی متزلزل شد. این گوشی که از ابتدا به عرضه‌ی محصولات قدرتمند معروف است، برای گوشی OnePlus 6 از همان فرمول موفق خود استفاده کرده است. استفاده از رم ۸ گیگی برای نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی جالب توجه است. همچنین دو دوربین ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی در پشت دستگاه خودنمایی می‌کنند. قلب تپنده گوشی، یعنی Snapdragon 845، نیز نیاز به توضیح اضافی ندارد. این گوشی با اختلاف چند رای با Galaxy S9+ در رده‌ی چهارم قرار گرفت.

  1. P20 Pro: در رده پنجم لیست پرطرفدارترین گوشی‌ها، نام P20 Pro از هوآوی خودنمایی می‌کند و دلیل آن نیز تا حدودی روشن است. وجود سه دوربین فوق‌العاده در پشت دستگاه بسیار خود نمایی می‌کند. این سه دوربین در بدترین شرایط ممکن نیز بهترین تصاویر را به کاربر می‌دهند و موجب ذوق زدگی هر دوستدارعکس برداری و حتی کاربران عادی می‌شوند.

  1. Galaxy S9: برادر کوچکتر S9+ هم در این لیست وجود دارد و رتبه‌ی ششم را کسب کرد. این گوشی نیز مثل برادر بزرگ‌تر خود نیاز به توضیح اضافی ندارد و به لطف رسانه‌ها و تبلیغات سامسونگ به خوبی دیده شده است.

  1. Xiaomi Mi 8: از این رتبه تا رتبه‌ی نهم دربست در اختیار شیائومی پرطرفدار هستند. این گوشی تنها پرچمدار در میان ۴ گوشی شیائومی حاظر در لیست به حساب می‌رود. مشخصات این گوشی در حد گرانترین پرچمدارها بوده و قیمتی به مراتب پایین تر از آنها دارد که این گوشی را به یک گوشی محبوب و پرطرفدار مبدل ساخته است. لازم به ذکر است که میزان آراء این گوشی با گوشی بعدی لیست دقیقا برابر بوده و به علت دیرتر عرضه شدن توانست در این رده قرار گیرد.

  1. Mi A2: Mi A2 که با نام Mi 6X نیز شناخته می‌شود، مانند نسخه قبلی خود یعنی Mi A1، از محبوب‌ترین گوشی‌ها است که درصد بالایی از محبوبیت خود را مدیون اندروید خالصی است که روی آن نصب شده. وجود اندروید خالص بر روی این گوشی تضمین کننده‌ی به روز شدن آن در سریعترین فرصت ممکن به آخرین نسخه اندروید و به روزرسانی‌ها است. شیائومی علی رغم سیستم‌عامل محبوب و شخصی شده‌ی خودش، یعنی MiUi، تصمیم به استفاده از اندروید خالص برای این سری از گوشی‌های خودش گرفته که برای این کار نتیجه‌ی مثبتی را نیز دریافت کرده است. البته از لحاظ نسبت کارایی و امکانات به قیمت، این گوشی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

  1. Redmi 5 plus: باز هم درخشش شیائومی! این بار Redmi 5 plus، معروف به Redmi Note 5، توانست یک رتبه‌ی نهم را در لیست پرطرفدارترین‌ها به دست آورد. یک گوشی با سخت افزار بسیار مناسب و مقرون به صرفه نسبت به قیمت! این گوشی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کند که در عمل هم خوب ظاهر شده. نسبت تصویر ۱۸:۹ که به لطف صفحه با حاشیه‌ی کم حاصل آمده، از دیگر نکات قوت این گوشی به حساب می‌آید. شاید تنها نکته منفی این گوشی دوربین تکی و نه چندان دلچسب این گوشی در پشت آن است. البته وجود فلش LED برای دوربین سلفی مقداری از این ضعف را جبران کرده است.

  1. Nokia 6.1: بالاخره به آخرین گوشی و رتبه‌ی دهم این لیست رسیدیم. Nokia 6.1 دومین نماینده‌ی HMD Global’s در لیست پرطرفداترین‌ها به حساب می‌آید و با توجه به محبوبیت سلف این گوشی کسب این رتبه برای آن جای تعجب ندارد. نوکیا ۶٫۱ در ماه ژانویه معرفی شد اما حدود سه ماه بعد و در ماه آوریل منتشر شد. یک گوشی جمع و جور با استانداردهای امروزی که سخت افزار مناسبی را در خود جای داده و اندروید ۸٫۱ را اجرا می‌کند.

بالاخره به پایان این لیست رسیدیم. نکته عجیب نبود هیچ نماینده‌ای از سوی شرکت اپل است که می‌تواند زنگ خطری برای این شرکت به حساب بیاید و یا شاید سکوت اپل در این مدت نشان از آرامش قبل از طوفان دارد. به هر حال گوشی‌های لیست بر اساس نظر مردم (بر اساس آراء در مرجع موبایلی GSMarena) انتخاب شده‌اند. اکثر قریب به تمام گوشی‌های لیست با شایستگی به این رتبه‌ها رسیدند. البته با عرضه گوشی‌های جدید مثل Oppo Find X، vivo nex s و Note جدید سامسونگ و هم‌چنین با معرفی گوشی جدید توسط اپل به احتمال زیاد شاهد یک انقلاب در لیست و بازگشت قدرتمند پرچمدارها به لیست باشیم. شاید هم مجددا این پرچمدارها باشند که پیروز لیست و دل‌های مردم باشند. به هر حال باید صبر کنیم و منتظر آینده باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید