۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 
۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹

سید محمد معلمی
۱۱ تیر ۱۳۹۷ - 20:00
۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

سه ماه پس از استفاده از گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، شاید مسائلی غیر از دوربین، صفحه نمایش اولد، تصاویر با کیفیت، گوشه‌های گرد و . . . دارنده آن را راضی کند. شاید برایتان جالب باشد ولی برای همه انسانها، مشخصات فنی یک گوشی مهم نیست بلکه آن شخص می‌خواهد گوشی را در دست بگیرد که اصطلاحاً خوش‌دست است که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس از جمله این دستگاه‌ها می‌باشند. بنابراین فرد صاحب هر یک از این دو گوشی شاید هیچوقت آن را کنار نگذارد.

در گلکسی اس ۹ پلاس، تاچ یا صفحه لمس، بسیاری از کارها را راحت‌تر کرده است. در گلکسی اس ۹، پردازنده سریع آن، اجرای بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را بهتر انجام می‌دهد و قابلیت ضد آب بودن آن، احساس امنیت را به انسان القا می‌کند. در مورد این دو مدل گوشی باید بگوییم که جک هدفون و سرعت اتصال آنها بسیار زیاد است.

در ادامه می‌توانید ۶ عدد از برترین ویژگیهای گلکسی اس ۹ را مشاهده کنید. البته این به معنای نبود نقطه‌ضعف در این دستگاه نمی‌باشد ولی نسبت به دیگر گوشیها، خصوصیات زیر کاربردی‌تر و شاید برتر باشند. ناگفته نماند که برای حساسیت بیشتر، از ویژگی ششم شروع کرده‌ایم و در انتها به ویژگی اول رسیده‌ایم.

  1. رنگ بنفش

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

از زمان معرفی گلکسی اس ۹ پلاس در ماه مارس، بسیاری از انسانها، رنگ بنفش آن را انتخاب کرده‌اند. این رنگ آنقدر خوشایند و مجلل است که نمی‌توان به راحتی از کنارش گذشت.

گلکسی اس ۹ پلاس بنفش، در نور تغییر رنگ می‌دهد و به همین دلیل ظاهر این دستگاه خاص شده است و شاید به همین دلیل باشد که دارندگان این گوشی با این رنگ، از قاب استفاده نمی‌کنند.

ممکن است اگر کسی گلکسی اس ۹ بنفش رنگ را دید، ساعت‌های متوالی به آن خیره شود زیرا تا به حال چنین اتفاقی در دنیا رخ داده است.

 

  1. سیستم پرداخت سامسونگ (Samsung Pay)

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

قابلیت Samsung Pay که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد را حالا می‌توان در گلکسی اس ۹ مشاهده کرد.

درست است که سیستم پرداخت اپل (Apple Pay) یا سیستم پرداخت گوگل (Google Pay) دو شیوه بسیار مناسب برای دادن هزینه‌ها می‌باشند، ولی از سیستم پرداخت سامسونگ را می‌توان با هر شیوه‌ای استفاده کرد. به همین دلیل است که بسیاری از انسانها استفاده از این سیستم را به دیگر سرویس‌های پرداخت ترجیح می‌دهند.

این اقدام جدید سامسونگ که به پرداخت کنندگان با این سیستم جایزه می‌دهد نیز سبب شده تا افراد بیشتری به استفاده از آن رغبت پیدا کنند.

  1. شخصی‌سازی

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

باید حداقل یک بار در تنظیمات گلکسی اس ۹ گم شوید و ندانید فلان گزینه کجاست تا به اهمیت قابلیت شخصی‌سازی در این دستگاه پی ببرید.

برای مثال، اگر گوشی گلکس اس ۹ خود را گم، و دو دستگاه با این مدل و با ظاهر کاملاً مشابه را پیدا کردید و سیمکارت آنتن نمی‌داد تا به شماره خود زنگ بزنید، بهترین کار این است که به تنظیمات آن نگاهی بیندازید. فرض کنید از درون تنظیمات پیچیده (و البته متنوع) گلکسی اس ۹، زمان زیادی صرف طراحی ساعت گوشی خود کرده‌اید که کمتر کسی این نوع تنظیمات را مورد استفاده قرار می‌دهد. در چنین شرایطی، استفاده از تنظیمات بهترین راه برای شناخت دستگاهتان است.

اصلاً سیستم عامل اندروید برای شخصی‌سازی است ولی بعید است شرکتی مانند سامسونگ چنین تنظیمات متنوعی را برای شخصی‌سازی در نظر گرفته باشد.

  1. دسترسی سریع به برنامه‌ها و مخاطبان

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

یک تب که تقریباً در اکثر گوشی‌های گلکسی وجود دارد، Edge نامیده می‌شود که می‌توان آن را با کشیدن انگشت از کنار صفحه نمایش اجرا کرد و به راحتی به گزینه‌هایش دسترسی داشت.

این تب که حکم یک میانبر را دارد، اگرچه در گوشی‌های دیگر (مدل‌های گلکسی سامسونگ) نیز وجود دارد ولی در مدل اس ۹ بیشتر به چشم می‌خورد. مثلاً شما می‌توانید اپلیکیشن آب و هوا را از این تب اجرا کنید. یا از نرم‌افزار گوگل درایو بهره ببرید.

یکی از مزیت‌های این تب این است که حتماً نباید در منو باشید تا آن را اجرا نمایید بلکه از هر قسمت گوشی امکان باز کردن Edge وجود دارد.

همچنین جابجایی این تب نیز فراهم شده است. برای مثال شما می‌توانید آن را از سمت راست صفحه نمایش به بالا ببرید (این قابلیت، برای گلکسی اس ۹ یک ویژگی جدید به حساب می‌آید).

البته یک مسئله که در مورد Edge وجود دارد این است که سعی نکنید فضاهای خالی آن را همیشه پر از اپلیکیشن کنید زیرا در آن صورت باید همچون منوی گوشی، به دنبال نرم‌افزار مدنظر خود بگردید.

  1. حالت تقسیم صفحه نمایش (Split-screen)

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

حالت تقسیم صفحه نمایش یا Split-screen در بسیاری از گوشی‌های گلکسی امتحان شده ولی هیچکدام از آنها مانند گلکسی اس ۹ بدون مشکل کار نکرده است.

یکی از مزیت‌های استفاده از حالت تقسیم صفحه نمایش، بی‌نیازی به بازگشت به برنامه‌های در حال اجرا و انتخاب اپلیکیشن مورد نظر است. برای مثال، در یک نصف صفحه می‌توان یک سایت را مطالعه و در نیم صفحه دیگر نیز می‌توان از روی مپس، مسیر خود را پیدا کرد.

وجود حالت تقسیم صفحه نمایش به گونه‌ای است که اگر شما گلکسی اس ۹ خود را کنار بگذارید و دستگاه دیگری را در دست بگیرید، نبود آن به خوبی احساس می‌شود.

  1. قابلیت تکرار در تکنولوژی تشخیص چهره

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

و بالأخره آخرین ویژگی که می‌توان حتی آن را بهترین قابلیت دانست، تکنولوژی تشخیص چهره است که شاید آیفون ایکس نیز از آن بی‌بهره می‌باشد.

سامسونگ از روش‌های مختلفی برای بازگشایی قفل صفحه نمایش بهره می‌برد که یکی از آنها تکنولوژی تشخیص چهره است. این فناوری آنقدر مطمئن می‌باشد که امکان استفاده از آن هنگام کار با سرویس پرداخت سامسونگ و اندروید نیز فراهم شده است.

اما موارد استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره سامسونگ به همین جا ختم نمی‌شود. یکی از خصوصیات فوق‌العاده این فناوری این است که اگر دفعه اول، گوشی نتوانست چهره شما را شناسایی نماید، یک شانس مجدد وجود دارد. این ویژگی که در آیفون ایکس دیده نمی‌شود، سبب شده تا سامسونگ گلکسی اس ۹ به خوبی خود را در میان صاحبانش محبوب کند.

علاوه بر قابلیت تشخیص چهره، تکنولوژی اسکنر اثر انگشت نیز در گلکسی اس ۹ وجود دارد که در زیر ماژول دوربین قرار گرفته است. به عقیده بسیاری از کارشناسان، محل قرارگیری این اسکنر در زیر دوربین، بهترین مکان است.

نکته پایانی: در مورد گلکسی اس ۹، یک قابلیت دیگر نیز وجود دارد که آن را جزو ویژگی‌های برتر قرار ندادیم و آن اسپیکر دوگانه، بلند و باکیفیت می‌باشد.

۶ ویژگی برتر گلکسی اس ۹ - تکفارس 

این برای نخستین بار است که سامسونگ به یک گوشی یک اسپیکر اضافه کرده است و نتیجه چنین کاری نیز صدای بلند، رسا و باکیفیت فیلم، موسیقی و . . . می‌باشد.

از آن جایی که بررسی کیفیت صدا در یک گوشی نسبت به دیگر گوشیها اصلاً آسان نیست، ولی اسپیکر دوم در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس این قانون را به کلی نقض کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید