۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸

پوریا اسدی
۱۲ تیر ۱۳۹۷ - 18:00
۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بسیار آسانتر است که آلارم را به تعویق بیاندازید یا زمانی  که استرس دارید تکه ای شکلات بخورید و با حتی یک جلسه تمرین را در یک روز تعطیل از دست بدهید  اما آنچه که واقعا چالش برانگیز بوده این است که به یک روال سالم پایبند باشیم، از تخت راحت خود خارج شویم و به طور منظم برای دویدن صبحگاهی از خانه بیرون برویم.

همانطور که از عادت‌ها تنفر داریم، ما در واقع موجودات وابسته یه عادت هستیم. مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از فعالیت‌های روزانه ما به سادگی عادت هستند. اما چرا ایجاد عادت جدید بسیار پیچیده است؟

با توجه به کتاب مشهور چارلز دوهیگ، The Power of Habit، عادت‌ها به سه بخش تقسیم می‌شوند: یادآوری، روال و پاداش. اینطور آن را در نظر بگیرید – چراغ راهنمایی سبز می‌شود (یادآوری)، از طریق تقاطع (روال) رانندگی می‌کنید و به مقصد خود (پاداش) نزدیک تر می‌شوید.

بنابراین، اگر می‌خواهید عادت‌های بد را ترک کنید، فقط باید یادآوری مرتبط با آن را حذف کنید. و چیز دیگری را به جای آن قرار دهید، مثلا اگر بعد از ناهار سیگار می‌کشید، سعی کنید در یک مکان دیگر ناهار بخورید. یادآوری شما را مجبور به انجام یک روال متفاوت می‌کند.

به طور مشابه، هنگامی‌که عادت‌های خوب جدیدی را ایجاد می‌کنید، فقط باید یادآوری‌ها را در جای خود قرار دهید، به طور مداوم از این کار پیروی کنید و دریافت پاداش را جشن بگیرید. در حال حاضر، شما می‌توانید روال روزانه خود را در یک دفترچه  بنویسید و یا اپ‌های ردیاب عادت اندروید را مورد استفاده قرار دهید که می‌تواند اهداف جدید شما را به طور موثر پیگیری کند.

۷ بهترین برنامه ردیابی عادت برای آندروید: نسخه ۲۰۱۸

  1. Habit Tracker

۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

Habit Tracker که قبلا به عنوان HabitBull شناخته می‌شد، یک برنامه ردیابی هدف برای آندروید است که به شما فشار لازم برای دستیابی به اهداف تان را وارد می‌کند. در این اپ عادت، شما می‌توانید اهدافی مانند – امروز روز موفق آمیزی خواهد بود اگر من  (حداقل / دقیقا / نه بیشتر از) دو بار در روز سیب می‌خورم، را سفارشی کنید.

این اپ گزارشات دقیق را به صورت نمودار نشان می‌دهد و حتی نقل قول‌های انگیزشی را برای ایجاد انرژی در هنگامی که احساس ناراحتی می‌کنید را نشان می‌دهد. و اگر شما قصد بهبود وضعیت تناسب اندام خود را دارید، می‌توانید داده‌های Google Fit خود را با این برنامه همگام سازی کنید. همچنین اگر شما به دنبال اهداف مخفی هستید، می‌توانید برنامه را با یک رمز عبور قفل کنید.

شما همچنین می‌توانید در انجمن‌های درون برنامه درگیر شوید تا با افرادی که اهداف مشابه دارند ارتباط برقرار کنید. این برنامه برای استفاده به صورت رایگان است و به شما اجازه می‌دهد سه عادت را در اشتراک رایگان ایجاد کنید.

چرا از ردیاب عادت برای ردیابی هدف استفاده کنید؟

سفارشی سازی اهداف

نقل قول‌های انگیزشی

برنامه ردیابی با امکانات فراوان

  1. Loop Habit Tacker

۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

تا جایی که یک چیز می‌تواند ساده باشد – Loop Habit Tacker برای افرادی است که می‌توانند با بسیاری از ویژگی‌های سازش کنند اما نمی‌توانند یک رابط کاربری درهم را تحمل کنند.استفاده از اپ Loop Habit Tacker برای اندروید آسان است و زمانی که حالت تم تاریک را فعال می‌کنید به نظر خیره کننده می‌آید.

همچنین، اگر شما نیاز به یک دستیار مشخص داشته باشید، برنامه Loop Habit Tacker نیز دارای یادآوری است که تا زمانی که آن را در برنامه خود غیر فعال نکنید از پنل اعلان‌ها حذف نمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده این برنامه این است که شما می‌توانید تمام داده‌های خود را صادر و در مایکروسافت اکسل مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید اطلاعات عادت خود را از برنامه‌های دیگر مانند HabitBull، Rewire، Tickamate وارد کنید.

چرا از حلقه عادت ردیاب استفاده کنید؟

رابط کاربری ساده و آسان برای استفاده

یادآوری

ویجت‌های مفید

  1. Coach.me

۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

همانطور که از اسم این اپ پیداست، Coach.me برای اندروید، ویژگی‌های اضافی استخدام یک مربی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا آموزش‌های شخصی و کمک به دستیابی به اهداف تان را به شما ارائه دهد. شما می‌توانید یک مربی عادت یا مربی رهبری را با چند دلار اضافه تر انتخاب کنید.

علاوه بر این، اضافه کردن یک هدف در برنامه ردیابی عادت Coach.me متناسب با اعطای یک جامعه از افرادی است که اطلاعات مفیدی را در مورد هدف به اشتراک می‌گذارند. اگر دوست ندارید که یک مربی را استخدام کنید، می‌توانید او را دنبال کنید، بنابراین شما با اطلاعاتی که ارسال می‌کنند ، به روز می‌شوید.

رابط کاربر برنامه کمی ‌برای استفاده  مشکل بوده و ممکن است در گوشی‌های هوشمند پایین رده آهسته کار کند.

چرا از Coach.me برای ردیابی استفاده می‌کنید؟

مربیان مشهور در دسترس هستند

کمک گرفتن از جامعه ی اپ

نسخه ی وب آن هم موجود است

  1. HabitHub

HabitHub  بسیار شبیه HabitBull است؛ فقط سرشار از ویژگی‌های اضافی است. اول و مهمتر از همه، یک سیستم پاداش در این نرم افزار ردیابی عادت اندروید وجود دارد، به شما انگیزه می‌دهد تا کار خود را در میان راه رها نکنید. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق العاده، گسترش اهداف بر اساس فرمول بهره وری ساینفلد که “زنجیره را نشکنید” است.

این اپ همچنین شامل یک نمایش “پانچ کارت” است که نشان می‌دهد که در کدام روز بیشتر برای هر عادت فعال هستید و یک نمودار تاریخی در طول زمان را به شما نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید اهداف خود را مستقیما از ساعت هوشمند خود علامت بزنید.

مانند برنامه ردیابی هدف Habitbull، شما فقط می‌توانید تا پنج عادت را در یک اشتراک رایگان پیگیری کنید، اما کاربران نسخه ی پولی می‌توانند از مزایای دیگری از جمله تم‌های رنگارنگ استفاده کنند.

چرا از HabitHub در آندروید استفاده کنید؟

سیستم پاداش اضافه شده است

کارا بودن بر اساس فرمول بهره وری سینفلد که هم تست و هم آزمایش شده است

تم‌های رنگارنگ

 

  1. Habitica

۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

Habitica عادت‌های خسته کننده و کارهای بی پایان را تبدیل به یک بازی نقش آفرینی می‌کند که در آن به شما امتیاز و چیزهای رایگان اهدا می‌شود.

با دستیابی موفقیت آمیز به یک هدف، Habitica به شما امتیازهای تجربه (XP) برای شخصیت تان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید امتیازات طلای برای پیشرفت در وظایف خود کسب کنید که برای باز کردن سلاح‌ها و بخش‌هایی برای کمک به شما در رسیدن به هدف‌تان (در داخل برنامه) به کار می‌آیند.

اگر چه رابط کاربری بازی مهیج Habitica شما را مجبور به رسیدن به اهداف خود می‌کند، اما از کمبود ویژگی‌های مربوط به عادت که کاربر از برنامه‌های ردیابی عادت‌ انتظار دارد، رنج می‌برد.

چرا از Habitica استفاده کنید؟

تجربه بازی نقش آفرینی تعاملی

پاداش در قالب کلکسیون و منابع

از دست دادن XP (امتیاز تجربه) اگر شما عادات خود را دنبال نکنید

 

  1. Fabulous

۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بر خلاف سایر اپ‌های عادت، Fabulous بسیار رنگارنگ و جذاب است که شامل تصاویر زیبا می‌شود. این برنامه‌ی ردیابی عادت اندروید در حول مفهوم سیاحت متمرکز است: گروهی از پنج هدف که یکی پس از دیگری باز می‌شوند. و حتی شما را تشویق می‌کند که در طول زمان، پیروزی‌های کوچک خود را جشن بگیرید.

بهترین ویژگی این برنامه ، دسته‌ای از روال‌های از پیش نصب شده است که در کنار هم قرار می‌گیرند، مانند تمرینات ۷ دقیقه ای و روش‌های مراقبه. تنها نکته‌ی نا امید کننده‌ی این اپ، انعطاف ناپذیری آن است. برنامه بعضی وقت‌ها شما را بسیار محدود می‌کند، و پیشنهادات شهودی آن آزار دهنده می‌شود.

چرا از افسانه استفاده کنید؟

رابط کاربری زیبا با رنگ‌های پر جنب و جوش

ماژول‌های پیش فرض از عادت‌های جدید

یادآورهای بصری

  1. Goalify

۷ اپ برتر ردگیری عادت در اندروید برای خلاص شدن از عادت‎ها در سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

Goalify یکی دیگر از برنامه‌های ردیابی هدف اندروید با رابط کاربری عالی و کاربر پسند است. طراحی ساده به شما کمک می‌کند بدون هیچ درهم ریختگی به اهداف خود تمرکز کنید. ، اگر شما درآن لحظه، زمان انجام آن کار راندارید، می‌توانید عادت‌های خود را در اپ  متوقف کنید . در اشتراک پولی می‌توانید گروه تشکیل دهید و با دوستان خود صحبت کنید تا به یکدیگر انگیزه ببخشید. شما همچنین می‌توانید گزارش‌های شخصی سازی شده بر اساس فعالیت‌های عادت‌های خود را دریافت کنید.

نکته قابل توجه در استفاده از Goalify این است که شما می‌توانید فقط سه عادت را تحت اشتراک رایگان داشته باشید و مجبور هستید تا هر ماه مقداری پول را برای ایجاد بیش از سه عادت پرداخت کنید.

چرا از Goalify برای پیگیری اهداف استفاده کنید؟

چت با دوستان

رابط کاربری ساده

چالش‌ها برای بررسی پیشرفت شما در مقایسه با دیگران

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید