یک گوشی با ۹ دوربین؛ آیا امکان دارد؟ - تکفارس 
یک گوشی با ۹ دوربین؛ آیا امکان دارد؟ - تکفارس 

یک گوشی با ۹ دوربین؛ آیا امکان دارد؟

سید محمد معلمی
۱۲ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
یک گوشی با ۹ دوربین؛ آیا امکان دارد؟ - تکفارس 

با این پیشرفتی که شرکت‌های تولیدکنندگان تلفن همراه در قرار دادن دوربین‌های دوگانه و سه‌گانه در محصولات خود دارند، باید به زودی منتظر رونمایی از گوشی باشیم که ۹ دوربین دارد بنابراین دستگاهی مانند هوآوی پی ۲۰ پرو و یا گوشی V40 ال‌جی که گفته می‌شود ۵ دوربین دارد را باید به فراموشی بسپاریم.

شرکتی که قصد دارد این محصول را تولید کند Light نام دارد و گویا برای انجام این کار نیز بسیار مصمم است و در این زمینه نیز تخصص دارد. در ماه جولای سال گذشته بود که این کمپانی ۱۶ لنز روی یکی از محصولاتش قرار داد و سپس آن را روانه بازار کرد.

۱۰ لنز از ۱۶ لنز موجود در دوربین L16، یک تصویر می‌گیرند ولی تفاوتی که عکس آنها با یکدیگر دارند این است که نقطه کانونی هر تصویر با هم فرق متفاوت می‌باشد. در نهایت، دوربین L16 یک عکس با کیفیت ۵۲ مگاپیکسل را به کاربر تحویل می‌دهد.

یک گوشی با ۹ دوربین؛ آیا امکان دارد؟ - تکفارس 

آیا ساخت گوشی با ۹ دوربین واقعیت دارد؟

به گزارش واشینگتن‌پست، Light قصد دارد این تعداد لنز را در یک گوشی به کار ببرد و برای تأیید کار خود نیز تا به حال تصاویر و نمونه‌هایی را نیز منتشر کرده است که در قاب پشتی آن نشان می‌دهد بین ۵ تا ۹ لنز وجود دارد.

از نظر طراحی، Light مدعی است که با این گوشی می‌توان تصاویری با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی گرفت که در شرایط کم نور و افکت‌های عمیق کارایی بسیاری دارد. این شرکت می‌خواهد تا از محصول ۹ دوربینی خود در پایان سال جاری میلادی رونمایی کند ولی صحبتی در مورد قیمت آن نکرده است.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، دوربین L16 شرکت Light حدود ۱۹۵۰ دلار ارزش دارد بنابراین اگر قرار است که گوشی ۹ دوربینی آن نیز همین قدر قیمت داشته باشد، بعید است کسی بتواند آن را خریداری نماید به خصوص اینکه این گوشی توسط شرکتی تولید شده که به اندازه کافی شناخته شده نیست و در حوزه تلفن همراه یک تازه وارد و تازه کار به حساب می‌آید.

ورود به دنیای تولید گوشی؛ مأموریتی غیرممکن برای Light

آیا Light  می‌تواند به یک کمپانی شناخته‌شده در تولید تلفن همراه تبدیل شود؟ پاسخ به این سؤال را با یک مثال می‌دهیم. کافی است شرکت اسنشال را به یاد بیاورید. این کمپانی همه چیز را برای تبدیل شدن به یک غول تولیدکننده گوشی داشت. از مدیرعاملی که اطلاعاتش در مورد اندروید کامل بود گرفته تا پیشرفت‌هایی در زمینه گوشی هوشمند و وسایل پیشرفته. اما حالا این شرکت کجاست؟ اگر نگوییم شکست‌خورده، باید بگوییم حداقل موفق نشده است. فاکتورهای زیادی در عرضه ناموفق اولین گوشی این کمپانی نقش داشتند ولی ناشناخته بودن آن یکی از مهمترین دلایل عدم کامیابی این شرکت بود.

البته هنوز مشخص نیست که Light چرا می‌خواهد وارد بازار موبایل شود. آیا در ذهن خود تصمیم گرفته که در آینده به یک غول تولیدکننده گوشی تبدیل شود یا فقط قصد دارد با تولید این محصول از بازار تلفن همراه نیز کمی سود کند.

به هر حال، یک گوشی که می‌تواند تصاویری با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی بگیرد، باید بسیار جذاب باشد که هر شخص طرفدار موبایل را به وجد خواهد آورد.

البته باید این حقیقت را نیز در نظر بگیریم که گوشیها در چند سال اخیر پیشرفت بسیاری کرده‌اند ولی دوربین آنها هنوز جا برای بهتر شدن دارند. بنابراین ظهور یک شرکت مانند Light که قصد دارد در این زمینه نوآوری کند و بازار گوشی را دچار دگرگونی نماید، می‌تواند برگ برنده‌ای باشد تا ما را برای موفقیت احتمالی این کمپانی متقاعد نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.