۸ دلیلی که باید یک تلویزیون هوشمند داشته باشید - تکفارس 
۸ دلیلی که باید یک تلویزیون هوشمند داشته باشید - تکفارس 

۸ دلیلی که باید یک تلویزیون هوشمند داشته باشید

سید محمد معلمی
۱۳ تیر ۱۳۹۷ - 19:45
۸ دلیلی که باید یک تلویزیون هوشمند داشته باشید - تکفارس 

تلویزیون‌های هوشمند در مسیری پیشرفت می‌کنند که مردم انتظار دارند. کاربران به وسیله این دستگاه‌ها می‌توانند هر وقت هر برنامه‌ای که می‌خواهند ببینند. تلویزیون‌های هوشمند نشان‌دهنده تأثیر اینترنت بر پیشرفت زندگی بشریت هستند. این دستگاه‌های هوشمند می‌توانند با اتصال به اینترنت، به شکل‌های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرند.

امروزه تلویزیون‌های هوشمند به جزئی جدا نشدنی از زندگی انسانها تبدیل شده‌اند و کسب رضایت مصرف کنندگان تنها یکی از دلایلی است که باید از آنها در خانه بهره برد.

در ادامه با ذکر ۸ دلیل به شما نشان می‌دهیم که چرا باید یکی از این دستگاه‌ها در خانه خود داشته باشید.

  1. هر چه را هر وقت که می‌خواهید ببینید

در دنیایی که تلویزیون به اینترنت متصل است، کاربران محدود به زمان نیستند. آنها می‌توانند به صورت کاملاً آزادانه به دنبال محتوای مورد نظر خود باشند و به تماشای آن مشغول شوند. به علاوه، در صورت اینکه نتوانستند برنامه مورد علاقه خود را شاهد باشند، امکان ضبط کردن آن نیز فراهم شده است. به صورت خلاصه بگوییم، پیش رفتن طبق برنامه‌های تلویزیون یک مقوله کاملاً قدیمی به حساب خواهد آمد.

  1. محتوای بسیار متنوع

اگر از تلویزیون‌هایی استفاده می‌کنید که با کابل به آنتن وصل شده‌اند، حتماً متوجه شده‌اید که تنها می‌توانید برنامه‌هایی را به تماشا بنشینید که همان شبکه‌های آن دستگاه پخش می‌کنند در حالی که اگر از تلویزیون‌های هوشمند بهره ببرید، امکان مشاهده برنامه‌های پخش شده از Netflix، Hulu، Amazon Prime و یوتیوب برای شما وجود خواهد داشت بنابراین کاربران منابع متعددی برای انتخاب محتوای مورد نظر را در دست خواهند داشت.

  1. نرم‌افزارهای تلویزیون‌های هوشمند

همچون گوشیها و تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند نیز دارای نرم‌افزارهای مخصوص به خودشان هستند. برای مثال اپلیکیشن‌های پخش فیلم و موسیقی، شبکه‌های اجتماعی و وبگردی از آن جمله می‌باشند. این نرم‌افزارها به کاربرد تلویزیون‌های هوشمند می‌افزایند بنابراین تلویزیون نه تنها یک وسیله برای تماشای فیلم و گوش دادن به آهنگ می‌باشد، بلکه یک گوشی بزرگ نیز به حساب خواهد آمد. البته این به معنای کنار گذاشتن گوشی تلفن همراه نیست. برای مثال ممکن است گوشی شما خراب شود در این صورت به راحتی موبایل خود را به نزد تعمیرکار می‌برید ولی اگر این مشکل برای تلویزیون‌های هوشمند رخ دهد، چه خواهید کرد؟

  1. استفاده همزمان از چند کنترل

علاوه بر نرم‌افزارهای پخش فیلم و موسیقی، نرم‌افزارهایی برای تلویزیون‌های هوشمند وجود دارند که شما می‌توانید آنها را روی گوشی خود نصب کرده و از موبایلتان به عنوان کنترل تلویزیون بهره بگیرید. با تلویزیون‌های هوشمند دیگر لازم نیست بر سر در دست گرفتن کنترل جروبحث کنید و یا تمام مدت زمان فوتبال، به دنبال کنترل باشید.

  1. عدم نیاز به دستگاه اضافه

برای اینکه بتوانید ویدیوها را به صورت آنلاین ببینید، باید از مدیاپلیرهای مختلفی استفاده کنید. با معرفی تلویزیون‌های هوشمند، دیگر نیازی به این دستگاه‌ها نخواهد بود زیرا این وسایل پخش کننده به درون خودِ تلویزیون منتقل شده‌اند. بنابراین بدون دستگاه‌های اضافه، امکان اتصال تلویزیون‌ها به دیوار فراهم می‌شود. البته اگر مشکلی نیز برای نصب تلویزیون به دیوار دارید، شرکت‌های مختلف این مسئله را نیز حل کرده‌اند.

  1. یک قدم تا مشاهده برنامه مورد نظر

به جای اینکه دنبال گوشی، تبلت، رایانه و یا لپ‌تاپ باشید تا آن روشن کنید و اپلیکیشن یوتیوب را اجرا نمایید و فیلم مورد نظر را ببینید، تلویزیون‌های هوشمند این کارها را به راحتی انجام می‌دهند. کاربران می‌توانند با اجرا کردن اپلیکیشن یوتیوب، به دنیای ویدیوها قدم بگذارند.

  1. قابلیت اتصال

تلویزیون‌های هوشمند دارای یک پورت USB برای اتصال دستگاه‌هایی مانند دوربین دیجیتال، گوشیها و . . . می‌باشند بنابراین به جای اینکه تصاویر و ویدیوهای خود را ابتدا وارد کامپیوتر کرده و سپس آنها را مشاهده کنید، تلویزیون‌های هوشمند این قابلیت را در اختیار شما قرار داده‌اند. به علاوه، امکان اشتراک‌گذاری آن فایلها با دوستان و آشنایان نیز وجود دارد و همچنین می‌توانید آنها در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک بگذارید.

  1. بروزرسانی

بر خلاف تلویزیون‌های سنتی، تلویزیون‌های هوشمند به طور مرتب آپدیت می‌شوند. اگرچه سخت‌افزار آنها معمولاً بدون تغییر باقی می‌ماند ولی دریافت آخرین نسخه نرم‌افزار مربوط به آنها، سبب می‌شود تا کاربران بتوانند از بهترین کیفیت خدمات ارائه شده بهره ببرند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید