فیسبوک؛ غول اپلیکیشن‌های سیستم عامل iOS - تکفارس 
فیسبوک؛ غول اپلیکیشن‌های سیستم عامل iOS - تکفارس 

فیسبوک؛ غول اپلیکیشن‌های سیستم عامل iOS

سید محمد معلمی
۱۳ تیر ۱۳۹۷ - 21:00
فیسبوک؛ غول اپلیکیشن‌های سیستم عامل iOS - تکفارس 

به نظر می‌رسد سلطه فیسبوک بر نرم‌افزارها تمامی ندارد زیرا به تازگی مشخص شده که ۴ عدد از ۵ نرم‌افزار iOS که بیشتر از سایرین دانلود شده‌اند، متعلق به فیسبوک می‌باشند. این گزارش توسط اپلیکیشن Annie در دهمین سال عرضه اپ‌استور منتشر شده است.

در این گزارش، به محبوب‌ترین بازی‌های سیستم عامل iOS از ابتدا تا کنون و نرم‌افزارهای بیشتر دانلود شده در یک دهه اخیر اشاره شده است.

سلطنت بی چون و چرای فیسبوک

اپلیکیشن Annie که در گزارش خود نگاهی به عملکرد ۱۰ ساله اپ‌استور داشته است، عنوان کرده که فیسبوک مالک ۴ بازی از ۵ بازی است که تا به حال بیشتر دانلود شده است.

اپلیکیشن خودِ فیسبوک در صدر جدول است. رده دوم در اختیار مسنجر (Messenger)، رده چهارم در اختیار اینستاگرام و رده پنجم نیز مال واتس‌اپ می‌باشد.

جالب است که اپلیکیشن فیسبوک از ماه جولای سال ۲۰۱۰ تا ماه می سال ۲۰۱۸ بیش از ۷۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

جایگاه‌های سوم و ششم در اختیار اپلیکیشن‌های یوتیوب و گوگل مپس می‌باشند که مربوط به گوگل هستند. در رده هفتم، اپلیکیشن Snap نرم‌افزار Snapchat ایستاده است.

رده‌های هشتم تا دهم نیز به ترتیب در اختیار اسکایپ (که مالک آن مایکروسافت است)، WeChat و QQ هستند.

اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پردرآمد اپ‌استور

از نظر درآمد، اپلیکیشن پخش فیلم و موسیقی که مربوط به نتفلیکس (Netflix) می‌باشد، در صدر قرار می‌گیرد. پس از این نرم‌افزار، سرویس‌های پخش موسیقی اسپاتیفای (Spotify)، پاندورا (Pandora) و تنسنت ویدیو (Tencent Video) قرار می‌گیرند. اپلیکیشن تیندر (Tinder) کامل کننده این جمع ۵ نفره می‌باشد.

اولین بازی محبوب تاریخ اپ‌استور از نظر تعداد دانلود، کندی کراش ساگا (Candy Crush Saga)، با بیش از ۲۸۰ میلیون بار بارگذاری می‌باشد. سپس ساب‌وی سرفرز (Subway Surfers)، فروت نینجا (Fruit Ninja)، کلش آف کلنز (Clash of Clans) و آنر آف کینگز (Honor of Kings) در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

اگر بخواهیم بازی‌هایی را مشخص کنیم که کاربران برای آنها بیشتر خرج کرده‌اند، باید کلش آف کلنز را در صدر جدول قرار دهیم. سپس باید کندی کراش ساگا، مانستر استرایک (Monster Strike)، پازل اَند دراگون (Puzzle & Dragon) و آنر آف کینگر را در جایگاه‌های بعدی بگذاریم.

 

گزارش اپلیکیشن Annie نه تنها تاریخچه اپ‌استور را مطالعه کرد، بلکه افقی که این استور در نظر دارد طی کند را نیز مورد بررسی قرار داده است.

با توجه به درآمد ۴۲ میلیارد دلاری اپ‌استور در سال ۲۰۱۷، اپلیکیشن Annie انتظار دارد تا این میزان درآمد تا سال ۲۰۲۲ به ۷۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برسد که با توجه به حساس شدن کاربران نسبت به گوشی‌هایشان، این احتمال وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید