انتشار پتنت گوشی تاشو توسط اوپو - تکفارس 
انتشار پتنت گوشی تاشو توسط اوپو - تکفارس 
انتشار پتنت گوشی تاشو توسط اوپو - تکفارس 

انتشار پتنت گوشی تاشو توسط اوپو

سید محمد معلمی
۱۴ تیر ۱۳۹۷ - 20:00
انتشار پتنت گوشی تاشو توسط اوپو - تکفارس 

اکثر اخباری که امروز از موبایل منتشر کردیم، به گوشی‌های تاشو شرکت‌های مختلف مربوط می‌شد به طوری که زمان معرفی گوشی تاشو سامسونگ مشخص گردید. ال‌جی نیز خبر از طراحی گوشی تاشو داد و حالا اوپو هم با انتشار چند پتنت از دستگاه تاشو خود، به این رقابت وارد شده است. ضمن اینکه کمپانی‌هایی نظیر موتورولا و هوآوی نیز گفته می‌شود قصد دارند سال آینده از گوشی‌های تاشو خود رونمایی کنند.

شرکت چینی اوپو که به تازگی با معرفی پرچمدار خود یعنی مدل فایند ایکس دوباره رقابت خود را با کمپانی‌های دیگر آغاز کرده است، قصد دارد شانسش را در بازار گوشی‌های تاشو نیز امتحان کند و محصول خود را سال آینده روانه بازار نماید. به طور کلی این کمپانی سه پتنت منتشر کرده که تقریباً همه آنها به دستگاه‌های تاشو مربوط می‌شوند ولی دو عدد از آنها بسیار خاص و منحصربفرد هستند.

با نمونه ساده‌تر این سه پتنت شروع می‌کنیم. این تصویر دستگاهی را نشان می‌دهد که امکان باز کردن آن به صورت افقی وجود دارد بنابراین کاربران می‌توانند صفحه نمایش این گوشی را دو برابر کرده و از آن بهره ببرند. دلیل این کار، وجود نوعی مکانیسم خاص است که از لولا استفاده می‌کند و به کاربر امکان باز کردن صفحه نمایش انعطاف‌پذیر را می‌دهد. به علاوه، با توجه به اینکه اوپو شرایطی را فراهم کرده تا صفحه نمایش را به صورت افقی باز کنیم، این کمپانی پتنتی نیز منتشر کرده است و در آن نشان می‌دهد که سه صفحه نمایش در گوشی وجود دارد در حالی که یک نمایشگر باز شده است.

در این پتنت، به جای استفاده از لولا، نمایشگرها از بالا به هم متصل شده‌اند تا هر وقت که لازم بود، کاربر اسکرینی را در اختیار داشته باشد که از نظر سایز بزرگ بوده و تقریباً سه برابر صفحه نمایش اصلی می‌باشد.

اوپو برای اینکه نشان دهد که می‌تواند دستگاهی تاشو تولید نماید که امکان تا کردن آن به صورت عمودی نیز وجود دارد، پتنت دیگری منتشر کرده است که شباهت زیادی به پتنت منتشر شده توسط ال‌جی و سامسونگ دارد.

بر خلاف پتنت‌های منتشر شده توسط دو کمپانی کره‌ای، اوپو سعی کرده تا از نوعی ایربگ‌های مخفی بهره ببرد که در کنار لولاهای موجود نصب می‌شوند تا از آسیب رسیدن به صفحه نمایش در دراز مدت جلوگیری شود. بنابراین با تا کردن صفحه نمایش آن هم برای چندین مرتبه، با این روش اوپو، پنل دستگاه شکل خود را از دست نخواهد داد. به همین دلیل این کمپانی چینی دو ایربگ را به عنوان ابزار پشتیبان برای صفحه نمایش هنگام باز و بسته کردن آن قرار داده است.

در حال حاضر، اوپو برنامه خود را مبنی بر معرفی گوشی تاشو اعلام نکرده است ولی بد نیست اشاره کنیم با توجه به اینکه مالک اصلی اوپو شرکت وان‌پلاس است، این احتمال وجود دارد شرکت مادر از پتنت‌های معرفی شده توسط کمپانی اول استفاده نماید و گوشی تاشو تولید کند زیرا وان‌پلاس تا کنون چنین اقدامی انجام داده و از طراحی ها و پتنت‌های منتشر شده توسط اوپو گوشی تولید کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید