با گریم کردن، می‌توانید سیستم‌های تشخیص چهره را به اشتباه بیاندازید - تکفارس 
با گریم کردن، می‌توانید سیستم‌های تشخیص چهره را به اشتباه بیاندازید - تکفارس 

با گریم کردن، می‌توانید سیستم‌های تشخیص چهره را به اشتباه بیاندازید

امیر مریخ
۱۵ تیر ۱۳۹۷ - 11:47
با گریم کردن، می‌توانید سیستم‌های تشخیص چهره را به اشتباه بیاندازید - تکفارس 

فن آوری تشخیص چهره خود را برای تکنیک گریم‌های خیابانی آماده نکرده و در مواردی به اشتباه افتاده است.

آیا به دنبال دلیلی برای داشتن چنین گریمی برای خود می‌گردید؟

خب، باید گفت که هم اکنون شما کاملا یک دلیل موجه برای داشتن چنین شکل و شمایلی دارید. یکی از کاربران توییتر به نام کاربری @tahkion روش جدیدی را برای فریب دادن سیستم‌های تشخیص چهره پیدا کرده است، در یک دنباله از توییت‌ها که در روز جمعه انتشار یافت، یک بلاگر معلومات کامپیوتری که برای سایت WonderHowTo کار می‌کند در این باره توضیح می‌دهد. او با بیان این موضوع که طرفداران سرسخت یک گروه موسیقی به نام Insane Clown Posse، که معمولا با شمایل و ظاهر و گریم دلقک‌ها رخ نمایی می‌کنند توانسته اند سیستم‌های تشخیص هویت چهره را تا حدی که این سیستم‌ها از تشخیص هویت افراد عاجز شوند با گریم‌های عجیبشان فریب دهند.

tahkion در توییتی بیان می‌کند:

من به موفقیت رسیدم! به نظر میاد که گریم‌های خاص ما قابلیت شکست دادن سیستم‌های هویت چهره را دارد. اگر شما هم از تحت نظر بودن خسته شدید به ما بپیوندید.

ارتقاء درست، افراد نادرست

بر اساس گفته‌های Tahkion، کلید موفقیت در اجرای درست گریم به منظور فریب دادن این نوع سیستم‌ها در نحوه رنگ آمیزی بخش‌های مختلف صورت نهفته شده است. رنگ کردن نواحی زیر دهان به رنگ سیاه و سفید رنگ کردن بخش بالایی دهان، همانطور که بسیاری از فن‌های این سبک از گریم اینگونه خود را گریم می‌کنند، سیستم‌های هویت چهره را در تشخیص درست خط چانه به اشتباه می‌اندازد به طوریکه سیستم فکر می‌کند خط چانه نسبت به حالت واقعی بسیار نزدیکتر به دهان است. این نوع گریم موجب می‌شود که سیستم نتواند تصویر شخص گریم شده را به تصویر و پروفایل شخص بدون گریم اتصال دهد و در نتیجه شما به راحتی می توانید بدون شناسایی شدن، رد خود را گم کنید.

اگر برای برخی از شما سوال به وجود آمده است که چگونه بعضی از گریم‌ها می توانند سیستم را فریب دهند در حالیکه بعضی دیگر از انجام این کار عاجزند، بگذارید با یک تجسم ذهنی این مسئله را به شما توضیح دهم، سیستم های تشخیص هویت به برخی از نقاط چهره‌ی شما حساس تر است و با استفاده از این نقاط شکل هندسی چهره‌ی شما را شناسایی و در پروفایل شما قرار می‌دهد، این مدل از گریم‌های ما باعث می‌شود که سیستم در تشخیص نقطه‌ی حساسی مانند خط چانه‌ای به اشتباه بیوفتد و کاملا تعریف خود را از خط چانه تغییر دهد.

در هر حال این کاربر در پاسخ به یکی از کاربران که از او سوالی پرسیده بود، ابراز می‌دارد که یک سیستم تشخیص چهره قابلیت هماهنگ کردن دو تصویر با گریم به طوریکه عینا دو گریم مشابه همدیگر باشند را دارد.

از آنجایی که چهره‌ی با گریم و بدون گریم از زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند، حتی اگر یک چهره‌ی گریم کرده هم داشته باشید سیستم تشخیص چهره باز هم تنها در حالتی قابلیت شناسایی شما را خواهد داشت که دقیقا همانند سابق خود را گریم کرده باشید. و سیستم تنها در حالتی می‌تواند چهره‌ی گریم کرده‌اتان را به چهره‌ی بدون گریمتان ارتباط دهد که یک اپراتور انسانی، این دو حالت از چهره‌ی شما را به صورت دستی به هم ارتباط داده باشد.

پنهان شدن در انبار کاه

با گذشت زمان هر چه سیستم های تشخیص هویت پیچیده تر و الگوریتم‌های ظریف تری را برای شناسایی صورت‌ها کسب می‌کنند، به همان نسبت میزان استفاده از آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. حکومت چین در خط اول استفاده از این فناوری است، و از آن برای اعمال جریمه و همچنین شناسایی مجرمان استفاده می‌کند، همینطور این فن آوری در آمریکای شمالی نیز به سرعت به محبوبیتی که لایق آن است، دست پیدا می‌کند.

به تازگی شرکت آمازون به دلیل کمک به آژانس‌های امنیتی ایالات متحده در این زمینه، توسط مدافعان حریم شخصی و حتی خود کارکنان این شرکت مورد شماتت و اعتراض قرار گرفت. این شرکت برای آزانس‌های امنیتی یک سیستم تشخیص چهره مخصوص به وجود آورده بود. همچنین در ماه آگوست جاری ایالات متحده از فن آوری تشخیص چهره برای شناسایی افرادی که از مرزهای این کشور خارج و یا وارد می‌شوند، استفاده خواهد کرد، و اولین مرزی که از این قابلیت بهره‌مند خواهد شد مرزهای جنوبی این کشور خواهد بود.

در گذشته تمام اقداماتی که به منظور فریب دادن سیستم های تشخیص هویت انجام می‌شد شامل تکنولوژی های پیشرفته و یا انجام اعمال شاقه‌ی فراوان بود، اما هم اکنون، هر کسی که خواستار نگهبانی از هویت خود باشد، می تواند به راحتی به یک گریمر خیابانی با پرداخت مبلغ ناچیزی از یک گریم سیاه و سفید بهره‌مند شود، و یا اگر خیلی به این تکنینک نیازمند باشد می‌تواند روش‌های گریم کردن به این سبک را در اینترنت فرا گرفته و در موقع نیاز ،شخصا وارد عمل شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید