دو گوشی نوکیا در روسیه مدرک تأییدیه گرفتند - تکفارس 
دو گوشی نوکیا در روسیه مدرک تأییدیه گرفتند - تکفارس 

دو گوشی نوکیا در روسیه مدرک تأییدیه گرفتند

سید محمد معلمی
۱۶ تیر ۱۳۹۷ - 18:30
دو گوشی نوکیا در روسیه مدرک تأییدیه گرفتند - تکفارس 

اقدامات شرکت HMD گلوبال برای رونمایی از گوشی‌هایی که قرار بوده و قرار است در سال ۲۰۱۸ به انجام برساند، هنوز ادامه دارد. برای مثال نوکیا ۵٫۱، نوکیا ۸ سیروکو و نوکیا ۷ پلاس تا به حال معرفی شده‌اند ولی گویا این کمپانی هنوز در بازار سال ۲۰۱۸ گوشی حضور خواهد داشت زیرا به تازگی دو گوشی این شرکت در روسیه تأییدیه گرفته‌اند که بر اساس این تأییدیه، به نظر می‌رسد زمان معرفی آنها نیز بسیار نزدیک می‌باشد.

انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، کمپانی فنلاندی گوشی نوکیا ایکس ۶ را با شماره مدل TA-1103 معرفی کند.

البته تأییدیه‌هایی که کمیسیون اقتصادی اروپایی و آسیایی (EEC) صادر کرده، به دو دستگاه کاملاً متفاوت از نوکیا ایکس ۶ مربوط می‌باشند زیرا شماره مدلهایی که توسط این کمیسیون تأیید شده‌اند، TA-1087 و TA-1119 هستند.

با توجه به اینکه HMD گلوبال در زمینه اعطای شماره مدل به دستگاه‌ها استراتژی خاصی ندارد، نمی‌توانیم مشخص کنیم که کدام شماره مدل به کدام گوشی مرتبط است. هرچند پیش از این مشخص شده که کمپانی فنلاندی قصد دارد در همایش IFA 2018 که در تابستان امسال برگزار می‌شود، از دو گوشی نوکیا ۵٫۱ پلاس و نوکیا ۹ رونمایی نماید. بنابراین می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که تأییدیه‌های صادر شده به این دو گوشی مربوط می‌شوند.

در مورد مشخصات این گوشیها باید بگوییم که ظاهر جلویی نوکیا ۵٫۱ پلاس شباهت زیادی با ظاهر جلویی نوکیا ایکس ۶ دارد زیرا قرار است در صفحه نمایش آن یک ناچ وجود داشته باشد. به علاوه، قاب پشتی این گوشی نیز انتظار نمی‌رود تفاوت زیادی با قاپ پشتی نوکیا ایکس ۶ داشته باشد چون احتمالاً ماژول دوربین اصلی عمودی را روی بدنه شیشه‌ای مشاهده خواهیم کرد.

اما در مورد نوکیا ۹ هنوز چیزی مشخص نیست. کسی نمی‌داند که برنامه‌های شرکت فنلاندی برای قاب جلویی این گوشی که احتمالاً پرچمدار نوکیا می‌باشد چیست. چیزی که امکان دارد این است که شاید اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش را در این دستگاه ببینیم. به علاوه، دوربین آن نیز پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

اگر بخواهیم در مورد تأییدیه‌های صادر شده نظر بدهیم، نمی‌توانیم با قطعیت بگوییم که آنها به نوکیا ۵٫۱ پلاس یا نوکیا ۹ مربوط می‌شوند. البته با توجه به اینکه مدارک موجود با دو گوشی ارتباط دارند که زمان معرفی آنها نزدیک است و با در نظرگیری اینکه هیچ گوشی دیگری فعلاً در دست تولید نیست، بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که نوکیا ۵٫۱ پلاس و نوکیا ۹ دو دستگاه احتمالی می‌باشند که از کمیسیون اقتصادی اروپایی و آسیایی (ECC) گواهینامه دریافت کرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید