آزمایش خودرو بدون راننده توسط مرسدس بنز در چین - تکفارس 
آزمایش خودرو بدون راننده توسط مرسدس بنز در چین - تکفارس 

آزمایش خودرو بدون راننده توسط مرسدس بنز در چین

سید محمد معلمی
۱۷ تیر ۱۳۹۷ - 22:00
آزمایش خودرو بدون راننده توسط مرسدس بنز در چین - تکفارس 

Daimler به زودی خودروهای بدون راننده مرسدس بنز خود را برای آزمایش و تست به خیابان‌های شهر بیجینگ چین می‌برد. به این ترتیب مرسدس بنز به نخستین کمپانی غیر چینی تبدیل خواهد شد که خودروهای بدون راننده سطح چهار را در چین آزمایش و مجوز استفاده از آنها را دریافت می‌کند. سطح ۴ (Level 4) دومین مجوز سطح بالا برای خودروهای بدون راننده می‌باشد که بر اساس آن، دیگر لازم نیست راننده یا انسانی در خودرو بنشیند و آن را حرکت دهد و ماشین می‌تواند در شرایط مختلف به صورت خودکار مسیر و شیوه رانندگی را مشخص کند بنابراین مسافران در هنگام استفاده از این نوع خودروها می‌توانند در ماشین بنشینند و استراحت کنند.

خودروهای بدون راننده‌ای که قرار است در بیجینگ چین آزمایش شوند، از تکنولوژی Apollo شرکت Baidu (شریک Daimler) استفاده می‌کنند که بر این اساس باید به صورت بسیار دقیق و منظم هنگام آزمایش، زیر نظر مراقبان و مسئولین، حرکت کنند. لازم به ذکر است که شهرهای بیجینگ و هبی از جمله شهرهایی هستند که مرسدس بنز خودروهای بدون راننده خود را در آنها آزمایش خواهد کرد.

Daimler می‌گوید: شهر بیجینگ دارای شرایط ترافیکی شهری پیچیده و خاصی است و آزمایش خودروهای بدون راننده در آن می‌تواند سبب تکنولوژی این وسایل نقلیه شود.

شرکت Daimler هم‌اکنون مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده در آلمان و آمریکا را دارد و حالا چین نیز به این لیست اضافه می‌شود که بر این اساس، تا پایان سال، این نوع خودروها در خیابان‌های چین مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

تا کنون دولت و مقامات چینی فقط به برخی کارخانه‌های داخلی مانند SAIC، Nio و Baidu مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده را در شهرهای شانگهای و بیجینگ اعطا کرده بودند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید