نتایج موفقیت‌آمیز واکسن ایدز - تکفارس 
نتایج موفقیت‌آمیز واکسن ایدز - تکفارس 

نتایج موفقیت‌آمیز واکسن ایدز

سید محمد معلمی
۱۷ تیر ۱۳۹۷ - 22:30
نتایج موفقیت‌آمیز واکسن ایدز - تکفارس 

یک تیم تحقیقاتی متشکل از دانشمندان دانشگاه هاروارد، موفقیت‌های چشمگیری در زمینه تولید واکسن ایدز داشته‌اند. آنها واکسن ایدز وارد بدن چند نفر کردند و پس از تزریق متوجه شدند که سیستم بدنی آن شخص دچار واکنش‌هایی می‌شود که در برابر ایدز یا HIV مقاوم است. آنها نتیجه گرفتند که ۸۰ درصد پاسخ دریافتی از بدن بیماران مثبت بوده است. به علاوه، محققان متوجه شدند که همان واکسن ۶۷ درصد میمون‌های ریزوس را برابر ویروس ایدز مقاوم می‌کند بنابراین احتمالاً بتوان از این دارو یا واکسن به عنوان راهکار درمانی ایدز نام ببریم.

اگرچه این اتفاقات در نوع یک رویداد بسیار مهم در حوزه مبارزه با ایدز می‌باشد، ولی این به معنای موفقیت صد در صدی نیست زیرا باید باز هم آزمایش‌های بیشتری برای تأیید یافته‌ها صورت گیرد تا در نهایت مشخص شود که آیا این واکسن می‌تواند ویروس ایدز موجود در بدن انسان را از بین ببرد یا خیر.

گام بعدی، آزمایش این واکسن در ۲۶۰۰ زن آفریقایی است که بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ایدز می‌باشند. واکسن تولید شده تنها یک نمونه از ۵ واکسنی است که تا کنون تولید شده که البته آنها هنوز نتوانسته‌اند به موفقیت چشمگیری برسند.

بهرحال، امید زیادی وجود دارد که این واکسن به موفقیت برسد زیرا بر خلاف داروها و واکسن‌های قبلی که فقط روی ویروس ایدز متمرکز بودند، واکسن تولید شده توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه هاروارد قرار است به مبارزه دیگر ویروسها نیز برود تا بتوان آن را یک دارو در سطح جهانی مطرح کرد.

پزشکان باید صحت و درستی این آزمایش را تأیید کنند تا بتوان از آن به عنوان یک دارو مثمر ثمر یاد کرد. اگرچه داروهای پیشین نیز توانستند تأییدیه‌های لازم را توسط برخی دکترها بگیرند، ولی جامعه درمانی آنها به یک گروه خاص محدود شد.

به نظر نمی‌رسد تا زمان تأیید این واکسن، بتوانیم آن را یک راه‌حل مطمئن بدانیم ولی حداقل می‌تواند بشریت را به تولید داروی بیماری ایدز امیدوار کرده باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید