سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم؛ سنگین‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی - تکفارس 
سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم؛ سنگین‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی - تکفارس 

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم؛ سنگین‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی

سید محمد معلمی
۱۸ تیر ۱۳۹۷ - 08:30
سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم؛ سنگین‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی - تکفارس 

پس از اینکه در تاریخ ۳۰ جولای در آمریکا، از گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم رونمایی شد، این دستگاه به پیشرفته‌ترین موبایل سونی در چندین سال گذشته تبدیل شد. ضمن اینکه قیمت ۹۹۹ دلاری آن نیز باعث گردید تا آن را گرانترین محصول این کمپانی ژاپنی بدانیم.

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم نه تنها به خاطر مشخصات فنی فوق پیشرفته، بلکه به خاطر یک ویژگی دیگر نیز خاص است و آن وزن زیاد آن می‌باشد که همین باعث می‌شود تا آن را سنگین‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی چند سال اخیر بشناسیم.

بر اساس اعلام سونی، نسخه‌ای از اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم که قرار است در آمریکا عرضه شود، حدود ۸٫۲ اونس (۲۳۲ گرم) وزن دارد. جالب اینجاست که دیگر گوشی‌های مشابه که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند و مشخصات فنی آنها با محصول کمپانی ژاپنی تقریباً برابری می‌کند، وزن زیادی به اندازه ۲۳۲ گرم ندارند. دومین گوشی سنگین موجود در بازار، گلکسی اس ۸ اکتیو می‌باشد که وزن آن برابر است با ۲۰۸ گرم.   ضمن اینکه رده سوم به آیفون ۸ پلاس اپل می‌رسد که ۲۰۲ گرم وزن دارد.

همچون سونی اکسپریا ایکس زد ۲ که چندین ماه پیش معرفی شد، نسخه پریمیوم این دستگاه دارای فریم آلومینیومی با بدنه برآمده و سه‌بعدی شیشه‌ای است و به خاطر برآمده بودن قاب پشتی این دستگاه، این قسمت از آن، ضخیم‌ترین بخش می‌باشد.

قطر این گوشی حدود ۱۱٫۹ میلی‌متر می‌باشد که برای یک دستگاه مدرن و پیشرفته زیاد به نظر می‌رسد. صفحه نمایش ۴K و ۵٫۸ اینچی، باتری ۳۵۴۰ میلی‌آمپری، دوربین اصلی دوگانه و . . . باعث سنگینی این گوشی شده‌اند.

اگر می‌خواهید گوشی مدرن و پیشرفته خود را تعویض کنید و سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم را خریداری نمایید، قطعاً متوجه تفاوت سنگینی دو دستگاه می‌شوید زیرا اکثر گوشی‌های جدید در بازار زیر ۲۰۰ گرم وزن دارند.

البته اگر به گوشی سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم علاقه‌مند هستید و مشخصات فنی آن برای شما بسیار مهم است، قطعاً وزن زیاد این دستگاه آنقدرها هم به چشم نمی‌آید و شما را اذیت نمی‌کند.

در پایان اشاره کنیم که اگر قصد دارید یک گوشی پیشرفته بخرید که وزن مناسبی داشته باشد، حتماً در مورد سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم تحقیقات کافی را به عمل آورید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید