هزینه هنگفت یوتیوب برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب - تکفارس 
هزینه هنگفت یوتیوب برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب - تکفارس 

هزینه هنگفت یوتیوب برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب

سید محمد معلمی
۱۹ تیر ۱۳۹۷ - 15:00
هزینه هنگفت یوتیوب برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب - تکفارس 

گوگل در ماه مارس قرار بود که بودجه ۳۰۰ میلیون دلاری را برای جلوگیری از انتشار اخبار جعلی کنار بگذارد که به نظر می‌رسد از این پول، حدود ۲۵ میلیون دلار آن به یوتیوب خواهد رسید.

در روز دوشنبه یوتیوب این خبر را اعلام و بیان کرد که نظرات و لینک‌های مربوط به مقالات خبری را به همراه منابع آنها در نتایج جستجو خود به نمایش خواهد گذاشت. به علاوه، یک پیام یاد آورنده نیز فعال خواهد کرد تا به کاربران نشان دهد برخی از مطالبی که مطالعه کرده‌اند ممکن است در آینده بروز شوند و یا تغییر کنند.

از روز دوشنبه، برخی از ویدیوهای موجود در یوتیوب، منابعی از سایت‌های ویکی‌پدیا و Encyclopaedia Britannica دریافت خواهند کرد تا تماشاکنندگان بتوانند راحت‌تر به معنا و مفهوم ویدیویی که مشاهده کرده‌اند دست یابند.

یوتیوب در بلاگ رسمی خود نوشت: ما می‌دانیم که برای جلوگیری از انتشار اخبار کذب و دروغ مسیر طولانی در پیش داریم ولی می‌خواهیم به همه کسانی که روزانه به یوتیوب می‌آیند تا در مورد اخبار روز دنیا اطلاعات کسب کنند، تجربه جدیدی اعطا کنیم. به همین دلیل از منابع مختلفی بهره خواهیم برد.

به علاوه، یوتیوب قصد دارد تا برخی پلتفرم‌های محبوب در زمینه تولید مطالب خبری را مشخص کند تا افراد سایت‌های خبری معتبر را بهتر بشناسند. مهمترین گروه هدف این کار، کودکان و نوجوانان هستند به همین دلیل افرادی مانند جان گرین، اینگرید نیلسون و مارک واتسون با MediaWise همکاری خواهند کرد تا سواد دیجیتال و رسانه‌ای کودکان، نوجوانان و جوانان را افزایش دهد.

یوتیوب در یک سال اخیر، با واکنش‌های منفی زیادی در مورد ویدیوهای نامناسب روبه‌رو بوده است که اخبار جعلی نیز اخیراً اضافه شده‌اند. در ماه نوامبر، این شرکت ۱۵۰ هزار ویدیو مربوط به مسائل جنسی را از سایت خود پاک کرد. زمانی که در نسخه کودکان یوتیوب (YouTube Kids) نیز ویدیوهای نامناسب و خشن مشاهده شد، این کمپانی نکات راهنمایی را برای جلوگیری از متضرر شدن کودکان از این ویدیوها ارائه کرد. به علاوه، این سرویس انتشار ویدیو، در ماه مارس، کلیپ‌هایی که به چگونگی تولید اسلحه مربوط می‌شدند را نیز پاک کرد.

ضمن اینکه یوتیوب قصد دارد سربرگ‌هایی با عنوان اخبار پر بازدید (Top News) و اخبار فوری (Breaking News) را ایجاد کند که ویدیوهای ارائه شده از سازمان‌های خبری معتبر را نشان می‌دهد. این ویژگیها هم‌اکنون در ۱۷ کشور مانند ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، نیجریه و ایتالیا فعال هستند. این کمپانی همچنین اعلام کرده که به زودی تعداد این کشورها را دو برابر خواهد کرد.

یوتیوب همچنین به دنبال ایجاد قابلیت نمایش اخبار محلی در اپلیکیشن تلویزیون خود می‌باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید