Surface Go به طور رسمی معرفی شد - تکفارس 
Surface Go به طور رسمی معرفی شد - تکفارس 

Surface Go به طور رسمی معرفی شد

پوریا اسدی
۱۹ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
Surface Go به طور رسمی معرفی شد - تکفارس 

مایکروسافت امروز از آخرین نسخه تولیدی خود یعنی Microsoft Surface Go رونمایی کرد. نیازی به گفتن نیست، این یکی به طور  مستقیم برای رقابت با آیپد پرو ۹٫۷ اینچی اپل در نظر گرفته شده است. همانطور که احتمالا تصور می‌کنید، بازار هدف مایکروسافت برای این محصول افرادی است که مرتب جابه‌جا می‌شوند. با این حال با اشاره به اندازه‌ی آن برای خواندن کتاب‌های درسی در مدرسه به حالت عمودی مناسب است. همچنین این دستگاه در فصل بازگشت به مدارس در دسترس خواهد بود.

طراحی

دستگاه‌های جدید  Surface Go تفاوت‌های قابل توجهی در مقایسه با Surface Pro ندارند. اما تفاوت در جزئیات است – Surface Go جدید دارای یک قاب بزرگتر در مقایسه با سایر محصولات و نیز لبه‌های گرد است. با این حال، طراحی کلی تکامل زیادی پیدا نکرده است و هنوز از همان طراحی قدیمی‌منیزیم استفاده می‌کند. با توجه به اینکه طراحی بیرونی Surface Pro قطعا در میان جنبه‌های قوی‌تر آن است، به نظر نمی‌رسد که Surface Go چیزی متفاوت از آن باشد.

مشخصات

این تبلت سبک وزن و قابل حمل است و وزن آن تنها ۱٫۱۵ پوند است و ۸٫۳ میلیمتر ضخامت به لطف طراحی صیقلی منیزیم دارد. این دستگاه با صفحه نمایش ۱۰ اینچی PixelSense عرضه می‌شود که با Surface Pen -اختیاری- سازگاری دارد و امکان ۴۰۹۶ درجه فشار را فراهم می‌کند.

در داخل، تبلت از قدرت پردازشگر Pentium Gold نسل ۷ استفاده می‌کند که برای ارائه کارایی قابل اطمینان برای کارهای روزمره مانند استفاده از مایکروسافت آفیس و رسانه‌های مصرفی طراحی شده است و در عین حال می‌تواند عمر باتری عالی و طراحی بدون خنک کننده را ارائه دهد. با پشتیبانی از ۴ یا ۸ گیگابایت حافظه رم، این دستگاه یک وسیله ی جانبی بهره وری خواهد بود که باتری آن می‌تواند تا ۹ ساعت دوام بیارد. هنگامی‌که باتری تخلیه شود، می‌توانید آن را از طریق پورت یو‌اس‌بی تایپ  C 3.1 شارژ کنید.

نرم افزار

در خارج از جعبه، تبلت ویندوز ۱۰ را در حالت S اجرا می‌کند، به این معنی که شما فقط می‌توانید مایکروسافت Edge و برنامه‌های موجود در فروشگاه مایکروسافت را اجرا کنید. با این حال، اگر بخواهید یک تجربه بهبود یافته را داشته باشید، می‌توانید ویندوز ۱۰ را به صورت رایگان دریافت کنید. با این حال، ما مطمئن نیستیم که چیپست Pentium Gold داخل این دستگاه قادر به اجرای سیستم عامل ویندوز به طورکامل  با هر اپ یا برنامه‌ی سنگین باشد – احتمالا در این حالت اگر شما این تبلت را برای انجام کارهای روزانه در نظر بگیرید، در عملکرد آن با برخی از مشکلات روبه رو خواهید شد.

Surface Go به طور رسمی معرفی شد - تکفارس 

قیمت، تاریخ عرضه

Surface Go در حال حاضر ارزانترین دستگاه سری سرفیس مایکروسافت است که تنها ۳۹۹ دلار قیمت دارد. این امر دستگاه را در رقابت مستقیم با تبلت‌هایی مانند iPad و Samsung Galaxy Book قرار می‌دهد. نخستین تبلت‌هایی که عرضه می‌شوند فقط از Wi-Fi استفاده خواهند کرد و عرضه ی مدل LTE برای اواخر سال ۲۰۱۸ برنامه ریزی شده است.

Surface Penهم ۹۹ دلار دیگر به هزینه‌ها اضافه می‌کند، در حالی که صفحه کلید سفارشی Go Signature Type بسته به رنگ‌های آن با قیمت ۹۹ دلار – ۱۲۹ دلار عرضه می‌شود.

Surface Go در تاریخ ۱۰ ژوئیه برای پیش سفارش در  ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، انگلستان، ایرلند، فرانسه، آلمان، اتریش، بلژیک، لوکزامبورگ، هلند، سوئیس، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، لهستان، ایتالیا ، پرتغال و اسپانیا در دسترس خواهد بود و در هفته‌های بعد از آن به بازارهای بیشتری راه خواهد یافت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید