تایپ به وسیله‌ی کد مورس، برای کاربران کیبرد گوگل در ios فراهم شد - تکفارس 
تایپ به وسیله‌ی کد مورس، برای کاربران کیبرد گوگل در ios فراهم شد - تکفارس 

تایپ به وسیله‌ی کد مورس، برای کاربران کیبرد گوگل در ios فراهم شد

دانیال بالِدی
۲۱ تیر ۱۳۹۷ - 17:00
تایپ به وسیله‌ی کد مورس، برای کاربران کیبرد گوگل در ios فراهم شد - تکفارس 

گوگل از خیلی وقت پیش کد مورس را به نسخه اندروید Gboard (کیبرد گوگل) اضافه کرد و امروز نیز این امکان را به نسخه‌ی سیستم‌عامل ios اضافه کرد. اگر طریقه‌ی کار با کد مورس را بلد نیستید، این شرکت یک بازی برای پلتفرم‌های اندروید، ios و دسکتاپ طراحی کرده است که کار با کد مورس را در کم‌تر از یک ساعت به شما آموزش دهد.

با این حال، برای بسیاری از افراد دارای معلولیت تایپ کردن به وسیله‌ی کد مورس، یک راه حل کاملا اجباری است. تانیا فینلایسون (Tania Finlayson) از این دسته افراد است. او یک توسعه دهنده و متخصص تکنولوژی پشتیبانی مورس است که با فلج مغزی متولد شده است.
او می‌گوید:
من یکی از ۴ کودکی بودم که برای مطالعه‌ای در دانشگاه واشنگتن، در رابطه با «کودکان ناتوان در صحبت کردن» انتخاب شدند. این مطالعه و تحقیق توسط ال راس (Al Ross) رهبری می‌شد و هدف آن ایجاد توانایی ارتباط بین کودکان ناتوان و کد مورس بود. دستگاه حاصل شده از تحقیق، یک انقلاب بود. این دستگاه کد مورس را به حروف انگلیسی تبدیل می‌کند و می‌تواند به صورت رسا به زبان انگلیسی صحبت کند و هم‌چنین یک چاپگر کوچک در آن نصب شده است.
گوگل این قابلیت را بر اساس توصیه‌های تانیا در کیبورد خود اضافه کرده است. قابلیت مورس کد از خیلی وقت پیش به نسخه‌ی اندروید Gboard اضافه شده بود که نیاز خیلی از کاربران را تا حد زیادی رفع کرد. این قابلیت هم‌اکنون بهios نیز آمده است تا کاربران این سیستم‌عامل که نیاز اساسی به آن داشتد نیز بتوانند از آن بهره‌مند شوند و راحت‌تر به چت کردن بپردازند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.