فیسبوک از واقعیت افزوده برای تبلیغات خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 
فیسبوک از واقعیت افزوده برای تبلیغات خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

فیسبوک از واقعیت افزوده برای تبلیغات خود استفاده خواهد کرد

پوریا اسدی
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - 16:30
فیسبوک از واقعیت افزوده برای تبلیغات خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

واقعیت افزوده (AR) فناوری است که ما به طور مداوم در حال شنیدن درباره ی آن هستیم. بر خلاف واقعیت مجازی (VR)، که نیاز دارد تا شما یک دستگاه را روی سرتان بگذارید، واقعیت افزوده  برای اضافه کردن اطلاعات بروی آنچه که شما در دستگاه خود مشاهده می‌کنید، از دوربین گوشی استفاده می‌کند. این فناوری می‌تواند از طریق روش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد، اما برای جلوه‌های پیچیده‌تر به سخت‌افزار قوی نیاز دارد تا تصاویر را بهتر روی صفحه نمایش شما رندر کند. امروزه گوشی‌های هوشمند به اندازه‌ای مناسب هستند که شرکت‌ها توجه خود را در زمینه توسعه برنامه‌های کاربردی واقعیت افزوده متمرکز کنند.

اپل در آخرین کنفرانس توسعه خود مدت زمان قابل توجهی را صرف نمایش قابلیت‌های واقعیت افزوده در دستگاه‌های iOS  کرد، و اکنون فیسبوک نیز واقعیت افزوده را به طور جدی به کار گرفته است. با این وجود، به جای اجازه دادن به بازیهای واقعیت افزوده با دوستانتان، فیسبوک علاقه‌مند است تا شما را به عنوان بخشی از آگهی‌های خود به کار گیرد.

ویژگی جدید برای تبلیغ کنندگان چند روز پیش اعلام شد و فیسبوک امیدوار است شرکت‌ها راه‌های خلاقانه‌ای را برای استفاده از آن در زمان مناسب برای فصل تعطیلات پیدا کنند. این فناوری از دوربین جلوی گوشی هوشمند یا تبلت شما استفاده می‌کند که به همین دلیل آن را به کاربران تلفن همراه محدود می‌کند.فیسبوک از واقعیت افزوده برای تبلیغات خود استفاده خواهد کرد - تکفارس 

اولین برندتبلیغاتی واقعیت افزوده جدید، مایکل کورس است. تبلیغات در خوراک فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا عینک آفتابی را امتحان کنید. از سوی دیگر، برند لوازم آرایشی Sephora به افراد رنگ‌های مختلف رژ لب را نشان می‌دهد. اگر یک نظر دوم را می‌خواهید ، آگهی به شما اجازه عکس گرفتن از خودتان با محصول را می‌دهد و می‌توانید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. برای کمک به خرید در اسرع وقت، یک دکمه به راحتی قرار داده شده که شما را به فروشگاه اینترنتی مناسب منتقل می‌کند.

فیسوک قصد دارد فراتر از مواردی باشد که می‌توانید روی صورت خودتان قرار دهید و بتواند چیزهایی مانند مبلمان را نیز تبلیغ کند. بررسی اینکه آیا یک مبل در داخل اتاق شما ممکن است مناسب باشد یا خیر، احتمالا نیاز به استفاده از دوربین اصلی دارد.

در حالی که این تکنولوژی در ابتدا ناخوانده به نظر می‌رسد، حداقل برای برخی کاربران به جای بمباران شدن با محتوای از پیش ساخته شده مفید است. و بیایید صادق باشیم، حتی ارزش سرگرمی ‌نیز دارد.

آیا شرکت‌های دیگر راه فیسبوک را ادامه می‌دهند؟ آیا این روش تبلیغات را کمتر آزاردهنده می‌کند؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید