به روز رسانی جدید مایکروسافت اپلیکیشن Notepad را هدف گرفته است - تکفارس 
به روز رسانی جدید مایکروسافت اپلیکیشن Notepad را هدف گرفته است - تکفارس 

به روز رسانی جدید مایکروسافت اپلیکیشن Notepad را هدف گرفته است

امیر مریخ
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - 12:44
به روز رسانی جدید مایکروسافت اپلیکیشن Notepad را هدف گرفته است - تکفارس 

در طی این خبر از ویژگی‌ها و امکانات جدیدی که در بروز رسانی جدید ویندوز ۱۰ در دسترس شما قرار می‌گیرد اطلاع حاصل کنید.

بله تیتر این خبر را درست خواندید، مایکروسافت این غول نرم افزاری دنیا، بعد از بیست سال، تصمیم به خانه تکانی، اپلیکیشن خاک گرفته‌اش، یعنی Notpad گرفته است. مایکروسافت در حال تزریق حجم عظیمی از ویژگی‌های جدید به اپلیکیشن Notepad است این به روز رسانی‌ها تنها محدود به نسخه‌ی ویندوز ۱۰ این اپلیکیشن می‌شود. و در طی به روز‌رسانی بعدی این ویندوز، این به روز‌رسانی شامل موارد اضافه‌ای خواهد بود، که توسط مصرف کنندگان به شدت درخواست می‌شد. مایکروسافت به واقع قصد گوش دادن به حرف مشتریانی را دارد که از این اپلیکیشن به منظور توسعه‌ی نرم افزاری، نوشتن دستورات و یا نوشتن روزمره‌ی خود استفاده می‌کنند.

شما به زودی به امکاناتی از قبیل یافتن و جایگزینی (find and replace) در کنار قابلیت بزرگ نمایی کردن متون دست خواهید یافت. قابلیت بزرگ نمایی متون از ترکیب کلید cntrl و میانه‌ی موس قابل دسترسی می‌باشد. شما در عین حال که کلید cntrl را نگه داشته‌اید می توانید با چرخاندن میانه‌ی موس به بالا و پایین، موجب بزرگ نمایی و یا کوچک نمایی متون شوید. مایکروسافت همچنین به قابلیت دیگری که در این بروزرسانی وجود دارد اشاره می‌کند و آن قابلیت پشتیبانی از «پایان خطوط تعمیم یافته» می‌باشد. به واسطه‌ی این قابلیت، این اپلیکیشن توانایی پشتیبانی از قابلیت پایان خطوط در سیستم عامل‌های Unix و Linux (که به اختصار به LF شناخته می‌شود) و قابلیت پایان خطوط در سیستم عامل مکینتاش (که به اختصار به CR شناخته می‌شود) را دارد. هم اکنون با اعمال این بروزرسانی نوار وضعیت در این اپلیکیشن به طور پیشفرض فعال خواهد بود. و این امکان فراهم خواهد شد که زمانی که تنظیمات word-wrap فعال باشد، شما توانایی مشاهد‌ی شماره‌ی خط و ستون نوشته‌ی خود را ببینید.

مایکروسافت همچنین قابلیت استفاده از کلید ترکیبی cntrl + backspace را به منظور حذف کلمات در notepad به این اپلیکیشن افزوده است، این اقدام جدید با هدف کارایی بهتر این نرم افزار در فایل‌های حجیم در نظر گرفته شده است. حتی شما هم کنون این ابزار را دارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کلمات مورد نظر خود را در بستر notepad در موتور جست‌وجوگر Bing، جست‌و‌جو کنید. این کار به را حتی با کلیک راست کردن بر روی کلمه‌ و یا عبارت مورد نظر و انتخاب گزینه‌ی مربوط به جست‌و‌جو انجام می‌پذیرد. الحاقیات اضافه شده به نرم افزار notepad به دنبال سیاست های اتخاذ شده‌ی جدید شرکت مایکروسافت در جهت به روزرسانی کنسول‌های ویندوز محورش برای اولین بار در طی ۲۰ سال گذشته، صورت گرفته است. و علاوه بر همه این‌ها، افزوده شدن خط دستورات سیستم عامل لینوکس به به ویندوز ۱۰ از همه‌ی موارد شگفت انگیز‌تر می‌باشد.

ویژگی‌های جدید نرم افزار notepad که در بالا به آن‌ها اشاره شد، در طی به روزرسانی که با نام رمز Redstone 5 شناخته می‌شود به این نرم افزار در آینده نزدیک افزوده خواهد شد. برنامه ریزی‌ها نشان می‌دهد که این به روز رسانی در اواخر سال جاری میلادی در دسترس مصرف کنندگان ویندوز ۱۰ قرار بگیرد. مایکروسافت در حال حاضر، آخرین تغییرات و ویرایش‌ها را بر روی به روز رسانی بزرگ بعدی ویندوزش اعمال می‌کند. اما این به روز رسانی شامل افزونه‌ی سربرگ (Tab)های محبوب برای اپلیکیشن‌های File Explorer و دیگر اپلیکیشن‌ها نمی‌باشد. نظر شما چیست؟ آیا این به روزرسانی‌ها تا به حال به کار شما آمده‌اند یا تنها با وجود آپدیت اجباری ویندوز ۱۰، باعث آزار و اذیتتان شده اند؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید