مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO - تکفارس 
مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO - تکفارس 

مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO

میلاد کرمانشاهی
۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - 20:18
مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO - تکفارس 

مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO

شرکت AMD با راه اندازی خط تولید پردازشگرهای شتاب یافته APU (یا Accelerated Processing Unit) رونق فراوانی به بازار گیمرهای کم بودجه داد. این شرکت با تلفیق هسته های پردازشی اصلی با واحدهای استریم گرافیکی تحت عنوان Fusion توانست با یک تیر دو نشان بزند و هر دو پردازش پایه اطلاعات و تصاویر را در قالب یک پردازشگر مستقل عرضه کند. سال گذشته نسل دوم این پردازشگرها با اسم رمز Trinity بر روی سوکت FM2 عرضه شدند و کارایی خوبی نشان دادند. عرضه نسل سوم این پردازنده ها با اسم رمز Richland بسیار ناگهانی صورت گرفت! هم اکنون که در آستانه چهارمین نسل این پردازنده ها با اسم رمز Kaveri هستیم، شرکت های تولید کننده مادربرد از ابداعات جدید خود رونمایی می کنند. این شما و این حرفه ای کوچک ASUS … .

مدتی قبل شرکت ASUS از یکی از مادربردهای  مبتنی بر چیپست A88X خود که دربردارنده سوکت جدید FM2+ می باشد رونمایی کرد. این مادربرد با عنوان A88XM-PRO در ابعاد Micro ATX ساخته شده است و قرار است که بتواند میزبان خوبی برای پردازشگرهای Kaveri باشد.

مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO

مادربرد A88XM-PRO که مبتنی بر سوکت FM2+ می باشد طبق قانونی کلی در دنیای AMD، پردازشگرهای سوکت نسل قبلی FM2 (مدل های Richland و Trinity) را نیز پشتیبانی می کند. سوکت FM2+ برخلاف نسل قبل، مشکی رنگ است و برق خود را از طریق اتصال ۸ پین تامین می کند. مادربرد A88XM-PRO مجهز به مدار تغذیه ۶ فاز VRM میباشد که به صورت متوالی زیر هست سینک آلومینیومی آبی رنگ مادربرد قرار گرفته اند. استایل این مادربرد همان استایل قدیمی آبی/مشکی ASUS است در صورتی که این شرکت مادربردهای نسل چهارم پردازنده های اینتل (Haswell) را با استایل جدید طلایی/مشکی تولید و روانه بازار کرده است. این شاید به نظر یک تبعیض بیاید ولی فراموش نکنیم که این پردازنده ها ارزان قیمت هستند و متعاقبا باید مادربرد آنها نیز ارزان تمام شود.

مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO

مادربرد جدید ASUS A88XM-PRO

مادربرد A88XM-PRO مجهز به دو اسلات گرافیکی PCIe 3.0 x16 (با پهنای باند x8/x8) و دو اسلات PCIe 3.0 x1 در کنار ۷ اتصال SATA 6 Gb/s برای ذخیره سازی می باشد. چیپست A88X (با اسم رمز Bolton D4) نیز دقیقا در ذیر هیت سینک مخصوص خود در قسمت جنوبی قرار گرفته است. چهار اسلات DDR3 DIMM امکان دسترسی به ۶۴ گیگابایت رم با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز (در حالت اورکلاک) را فراهم می کند. این مادربرد نیز همانند سایر مادربردهای ASUS مجهز به فناوری های اختصاصی این شرکت نظیر Dual Intelligent Processors II، فناوری Mem Ok (برای یکپارچه سازی رم های ناسازگار)، فناوری Fan Xpert 2 جهت مدیریت سرعت فن های کیس و فناوری های Remote Go و USB BIOS Flashback می باشد. دکمه اختصاصی ورود به BIOS نیز در قیمت پایینی مادربرد قرار گرفته است.

در زمینه اتصالات و خروجی ها این مادربرد دربردارنده ۶ پورت USB 3.0/2.0، اتصالات نمایشی VGA، HDMI، DP و DVI، اتصال صوتی SPDIF، پورت e-SATA، پورت شبکه Gigabit Ethernet LAN و اتصالات صدای ۷٫۱ کاناله HD می باشد. قیمت این مادربرد هنوز اعلام نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.