افتتاح اولین ایستگاه عمومی سوخت هیدروژن در Oahu - تکفارس 
افتتاح اولین ایستگاه عمومی سوخت هیدروژن در Oahu - تکفارس 

افتتاح اولین ایستگاه عمومی سوخت هیدروژن در Oahu

سید محمد معلمی
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - 21:30
افتتاح اولین ایستگاه عمومی سوخت هیدروژن در Oahu - تکفارس 

استفاده از هیدروژن برای استفاده به عنوان سوخت خودروها بسیار عالی است ولی مشکلی که سبب شده تا همه نتوانند از این منبع قدرت بهره ببرند، نبود زیرساخت‌ها می‌باشد اما به تازگی شرکتی اولین ایستگاه سوخت هیدروژن را افتتاح کرده است. با تکفارس همراه باشید تا با این کمپانی آشنا شوید.

امروزه، اکثر ایستگاه‌های سوخت هیدروژن در کالیفرنیای جنوبی قرار دارند که به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک، این وضعیت تغییر کند زیرا اخیراً شرکت Servco اولین ایستگاه عمومی سوخت هیدروژن را در جزیره Oahu هاوایی افتتاح کرده است بنابراین شاید بتوانیم خودروهایی نظیر نکسوز شرکت هیوندای و میرای شرکت تویوتا را زودتر در این منطقه مشاهده کنیم.

ایستگاه ساخته شده توسط کمپانی Servco، در منطقه ماپوناپونا هاوایی واقع شده است. این ایستگاه کاملاً خودکفاست و می‌تواند سوخت هیدروژن مورد نیاز خود را تأمین نماید که این ویژگی نقطه قوت این جایگاه می‌باشد زیرا تویوتا وعده تا مصرف هیدروژن سه سال اول خریداران میرای را تا مبلغ ۱۵ هزار دلار با یارانه به فروش برساند بنابراین این شرکت خودروسازی مشتریان بیشتری پیدا خواهد کرد.

مارک فوکونگا، مدیرعامل Servco می‌گوید: ایستگاه سوخت هیدروژن ما به ساکنان هاوایی نشان خواهد داد که چگونه خودروهای پیل سوختی توانایی تأثیرگذاری روی اهدافمان را دارند. خودروهای پیل سوختی هیچگونه گاز کربنی تولید نمی‌کنند و هنگام سوخت‌گیری نیز چیزی از هیدروژن را اطراف نمی‌کنند. ضمن اینکه با آنها می‌توان مسافت طولانی‌تری را پیمود. خودروهای پیل سوختی مکمل خودروهای هیبریدی، خودروهای برقی هیبریدی و خودروهای باتری هستند که به رانندگان این امکان را می‌دهند تا دیگر کربن تولید نکنند. ما در مورد آینده هاوایی مسئول هستیم و باور داریم که خودروهای پیل سوختی می‌توانند ما را به برنامه‌های مثبت‌مان در مورد آینده هاوایی برسانند.

خودروهای پیل سوختی می‌توانند دقیقاً مانند انرژی الکتریکی باتری‌ها که به منبع خاصی متصل نیست، برای محیط‌زیست بیخطر باشند. به علاوه، باک آنها را می‌توان به سرعت و در کمترین زمان ممکن پر کرد.

فوکونگا اضافه می‌کند: فرآیند سوخت‌گیری برای خودروهای پیل سوختی همانند خودروهای گازوئیلی است و به سرعت انجام می‌شود بنابراین افراد نباید نگران رخ دادن اتفاق عجیبی در زندگی‌هایشان باشند.

هاوایی پس از کالیفرنیا، اولین ایالت آمریکا است که جایگاه‌های سوخت هیدروژن را برای خودروهایی مانند میرای تویوتا فراهم کرده است.

به نظر شما، با ظهور خودروهای هیبریدی، پیل سوختی و برقی، چند سال دیگر به پایان خودروهای دیزلی و بنزینی باقی مانده است؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید