استخدام مهندس گوگل توسط فیسبوک - تکفارس 
استخدام مهندس گوگل توسط فیسبوک - تکفارس 

استخدام مهندس گوگل توسط فیسبوک

سید محمد معلمی
۲۳ تیر ۱۳۹۷ - 22:30
استخدام مهندس گوگل توسط فیسبوک - تکفارس 

گوگل در چند سال اخیر، مهندسان زیادی را از بخش تولید تراشه اپل استخدام کرده است تا بتواند پردازنده‌های خود را بسازد ولی حالا زمان آن فرا رسیده تا خود این کمپانی، یکی مهندسانش را از دست بدهد.

به گزارش بلومبرگ، فیسبوک شهریار ربیعی را برای گسترش بخش توسعه سیلیکون‌ها استخدام کرده است. بر اساس پروفایل ربیعی در لینکدین، او مدیر تولید تراشه‌های دستگاه‌های بزرگ گوگل بوده است که یکی از محصولات تیم تحت فرمان او، Pixel Visual Core می‌باشد که سبب می‌شود اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام بتوانند تصاویری با کیفیت HDR+ بگیرند. ربیعی تا ابتدای این ماه میلادی در گوگل مشغول به کار بود که باید از این بعد او را در فیسبوک ببینیم.

زمانی که فیسبوک چند ماه پیش خبر از تولید پردازنده داده بود، لیستی از نیروهای مورد نیاز خود را نیز اعلام کرد که مدیریت بخش تولید تراشه‌های SoC و ASIC، مدیریت بخش سفت‌افزار یا firmware و مدیریت سازمان توسعه رانندگی در آن به چشم می‌خورد.

به نظر می‌رسد با وجود کمپانی بزرگ و سرمایه‌داری مانند فیسبوک، نباید بازار راحت و پر سودی برای اپل و سامسونگ در بازار تراشه و پردازنده در نظر بگیریم. به علاوه، استخدام یک مهندس باتجربه‌ای که تیم تولید تراشه گوگل را مدیریت کرده، می‌تواند فیسبوک را برای دستیابی به اهدافش کمک کند و تلاش‌های این شبکه اجتماعی را در این زمینه ثمربخش نماید.

فیسبوک از صحبت کردن در مورد ربیعی و تیم کاری او سر باز زده بنابراین نمی‌توان در مورد احتمالات و اتفاقات آینده‌ای که برای فیسبوک رخ خواهد داد حرفی زد.

بر اساس گزارش‌های قبلی، فیسبوک می‌خواهد تبلتی تولید کند که برای تماس‌های ویدیویی و وسایلی مانند اسپیکرهای هوشمند مناسب باشد.

با این توضیحات، نمی‌توان با قطعیت گفت که آیا فیسبوک در تلاش است تا تراشه‌های اختصاصی خود را برای دستگاه‌های Oculus تولید نماید یا خیر.

با وجود اپل، سامسونگ، کووالکوم و دیگر شرکت‌های تولیدکننده تراشه و پردازنده، آیا فیسبوک می‌تواند در این بازار موفق شود؟ نظرات خود را در انتهای خبر درج کنید.

برای اخبار بیشتر در این مورد، با تکفارس همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید