گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 
گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟

پوریا اسدی
۲۴ تیر ۱۳۹۷ - 20:15
گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

معرفی

در گذشته ما  در مورد گجت‌های پوشیدنی که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد، خبرهایی را منتشر کردیم، اما اکنون نگاهی به آینده خواهیم کرد تا ببینیم در این سال چه گجت‌هایی برروی مچ ما قرار خواهند بود. در حالی که نیمه اول سال جاری چندین شگفتی به همراه داشت اما سطح انتظارات ما از سال ۲۰۱۸ همچنان بالا است.

نیمه دوم سال – چیزها کمتر قابل پیش بینی هستند

بخش دوم سال ۲۰۱۸، حداقل در سطح، وعده تحول خوشایند در این فضا و شاید چند شگفتی را می‌دهد.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. کوالکام پیش از این در اوایل امسال آخرین تراشه‌ی  ساعت‌‌های هوشمند خود، Snapdragon Wear 3100 را معرفی کرد این تراشه به سختی انقلاب واقعی است که امیدوار بودیم آن را ببینیم و هنوز هم یک تراشه ۲۸ نانومتری است، اما این احتمالا نتیجه “تماشا و یادگیری” کوالکام در فضای گجت‌های پوشیدنی برای ارائه یک تجربه بهبود یافته است.

این تراشه به همراه یک ریزتراشه مدیریت مصرف انرژی ، به نام “Blackghost”، باید طول عمر باتری را بهبود ببخشد، اما اندازه ی این صرفه‌جویی  هنوز مشخص نیست. ‘Blackghost’ به طور مداوم ، مستقل از پردازنده مرکزی، در پس زمینه اجرا می‌شود و همیشه از دستورات صوتی و حالت‌های نمایش با نیروی کم حمایت می‌کند.

انتظار می‌رود که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات خود را با تراشه‌ی جدید تا اواخر امسال و یا احتمالا در اوایل ماه آگوست درIFA 2018  عرضه کنند که  یک فرصت جدی است.

گوگل

اولین شرکت استفاده کننده از تراشه‌ی بهبود یافته از کوالکوم، گوگل خواهد بود. ما به اندازه کافی شایعاتی را شنیده‌ایم که بر این باورند که گوگل ساعت هوشمند خود – Google Pixel Watch را عرضه خواهد کرد. با جاه طلبی گوگل و حمایت کمپین معتبر بازاریابی جهانی، این وسیله نه تنها استفاده از Wear OS بلکه بازار پوشیدنی را به طور کلی افزایش می‌دهد.

گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

در این لحظه این ساعت با  نامهای  Ling، Triton و Sardine شناخته شده است. این سه نوع  اسم ممکن است به اندازه، طراحی و یا عملکرد و یا حتی ترکیبی از هر سه، با حداقل یکی از گزینه‌های LTE مرتبط باشد. اگر ساعتهای Pixel ضد آب نباشند، با توجه به نام‌گذاری  گونه‌های ماهی بر روی آن، حیرت انگیز خواهد بود!

در حالی که قیمت آن به زیادی Tag Heuer Connected Modular نخواهد بود، ما انتظار داریم قیمت گذاری در محدوده‌های بالاتری با توجه به روند مشابه گوگل برای گوشی‌های هوشمند سری Pixel قرار گیرد.

انتظار می‌رود که ساعت Pixel Watch در کنار گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL در رویداد پاییزی گوگل عرضه شود. اگر ما بر اساس سال‌های گذشته صحبت کنیم، این رویداد احتمالا اولین هفته اکتبر خواهد بود.

مزایای احتمالی

  • موقعیت پرچم‌داری
  • سه نوع مختلف که می‌تواند تمام سلیقه‌ها را در بر گیرد
  • انتظار میرود یکی از اولین گجت‌های پوشیدنی جدید با تراشه ی Snapdragon 3100 کوالکام باشد
  • می‌تواند عمر باتری واقعی ۲-۴ روز را داشته باشد
  • دارای پیشرفت‌هایی در Wear OS و ویژگی‌های بالقوه تناسب اندام با هوش مصنوعی داشته باشید

 

Apple

یک ماه قبل از اولین نمایش ساعت پیکسل گوگل ، Apple Watch سری چهارم در کنار آیفون ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

اگر مانند سابق باشد، انتظار می‌رود که اپل پردازنده Apple S4 Systems in Package یا (SiP) را برای جذابیت سری چهارم اپل واچ ارائه کند.

بلومبرگ گزارش داده که اپل در اواخر امسال دو ساعت جدید از سری اپل واچ را عرضه خواهد کرد. ساعت‌های جدید شامل نمایشگرهای بزرگتر و لبه به لبه خواهند بود. مینگ چی کوو، تحلیلگر قابل اعتماد مسائل اپل، معتقد است که صفحه نمایش حدود ۱۵ درصد بزرگتر خواهد بود. به نظر ما، ۱۵٪ گمانه زنی جدی نیست، زیرا این مقدار، تفاوت بین مدلهای ۳۸mm و ۴۲mm  اپل واچ در حال حاضر است.

البته، ما نمی‌توانیم در مورد استفاده از اسناد توسعه دهنده اپل مقاومت کنیم و این افزایش ۱۵ درصدی را برای نشان دادن آنچه که در اپل واچ ۴۲ میلیمتری خواهد بود به صورت بصری نمایش می‌دهیم.

گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

این تصویر ممکن است بیش از حد ساده باشد، اما انتظار می‌رود رزولوشن حدود ۳۵۸ پیکسل در ۴۴۸ پیکسل برای مدل بزرگتر ۴۲mm داشته باشد  در حالی که ساعت ۳۸mm باید با رزولوشن مدل ۴۲mm سری فعلی ، که ۳۱۲ پیکسل با ۳۹۰ پیکسل است منطبق باشد.

اگر و فقط اگر فاکتور ظاهر اپل واچ سری ۴  یکسان باقی بماند، اندازه بزرگتر صفحه باید تعادل بهتری را با رابط کاربری، با کاهش حاشیه‌ها به ارمغان بیاورد. در حال حاضر ساعت اپل از زمان عرضه در سال ۲۰۱۵ تا کنون طراحی خود را حفظ است، ممکن است در سال جاری یک شکل جدید که احتمالا با بندهای‌های قابل تعویض سازگاری دارد را ببینیم.

“تشخیص پیشرفته ضربان قلب” نیز به عنوان ورودی توسط مینگ چی کو پیش‌بینی شده است. با این حال، او این مفهوم را توضیح نداده است.

گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

مینگ چی کو از بهبود عمر باتری صحبت کرد، که با توجه به صفحه نمایش بزرگتر، تراشه‌ی سری چهارم به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. در حالی که بسته بندی اجزای داخلی ممکن است اجازه‌ی یک باتری بزرگتر از لحاظ اندازه را بدهد، اما این احتمال وجود دارد که اپل بتواند اسلحه نه چندان محرمانه خود را بکار گیرد.

اپل پس از به دست آوردن LuxVue در سال ۲۰۱۴ در تکنولوژی صفحه نمایش Micro LED یا mLED سرمایه گذاری کرده است. بر اساس دستگاه‌های میکرو LED کوچک که برای ساخت پیکسل‌های رنگی استفاده می‌شوند، برآورد شده است که صفحه نمایش mLED تا ۲-۳ برابر روشنایی صفحه نمایش OLED را با میزان مصرف یکسان انرژی به ارمغان بیاورد. اگر این ارقام در دنیای واقعی صادق باشد، میکرو LED‌ها می‌توانند دو برابر عمر باتری را بهبود ببخشند!

ساعت‌های هوشمند برای اولین بار از چنین تکنولوژی صفحه نمایش mLED استفاده می‌کنند. با این حال، اگر اپل واچ سری ۴ از صفحه نمایش mLED استفاده کند، این یک سال زودتر از انتظار ما خواهد بود. در ابتدا ما انتظار داشتیم که محصولات مبتنی بر پنل‌های میکرو LED را در سال ۲۰۱۹ ببینیم و گوشی‌های قابل قبول چند سال بعد از آن عرضه شوند. البته امیدواریم!

مزایای احتمالی

  • ۱۵٪ اندازه بزرگتر صفحه نمایش
  • عمر باتری تا ۱۸ ساعت بهبود یافته است
  • دکمه‌های فیزیکی با دکمه‌های haptic جایگزین می‌شوند
  • دکمه‌های Haptic می‌تواند میزان ضد آب بودن و تحمل در عمق را بهبود بخشد
  • شانس استفاده از صفحه نمایش mLED
  • تشخیص ضربان قلب بهبود یافته است
  • بندهای هوشمند ی که پورت مخفی دارند، ممکن است بالاخره به کار گرفته شوند

 

سامسونگ

سامسونگ ممکن است دو ساعت هوشمند را در این سال عرضه کند. بخش عمده این شایعات بر روی Gear S4 سامسونگ متمرکز شده است و شانس دیگری نیز وجود دارد که ما به روز رسانی GearFit سامسونگ را هم ببنیم.

Gear S4 سامسونگ

سال گذشته سامسونگ از به روز رسانی سری Gear خودداری کرد و به جای آن Gear Sport را عرضه کرد. بنابراین زمان آن رسیده که توجه خود را به سمت Gear S معطوف کند و به طور گسترده ای شایعه شده است که غول کره ای در حال پیاده سازی ساخت یک فرآیند دسته‌بندی لایه‌ای صفحات( PLP) تراشه در داخل ساعت است که مربوط به نحوه قرارگیری تراشه‌ها بر روی برد است. تکنولوژی PLP امکان اتصال سخت افزارهای بیشتری را به یک برد فراهم می‌کند. همچنین چندین دلار در طول مسیر صرفه جویی خواهد شد. این بهینه سازی باعث طراحی باریک تر شده، در حالی که به طور بالقوه باعث بزرگتر شدن اندازه ی  باتری و درنتیجه افزایش عمر باتری می‌شود.

گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

سامسونگ همچنین صاحب بسیاری از پتنت‌های مربوط به گجت‌های پوشیدنی است که شامل نظارت بر فشار خون، بندهای هوشمند با باتری‌های تعبیه شده در آن و نمایش‌های ثانویه ساخته شده در قاب می‌شود. این که آیا موارد اینچنینی در حال حاضر امکان پذیر است باید منتظر ماند و دید، اما ما با این وجود جذب شده‌ایم.

Gear یا Galaxy Watch ؟ – سامسونگ از نام Gear برای ساعت‌های هوشمند خود با سیستم عامل  Tizen استفاده کرده است اما احتمال تغییر اسم پس از ثبت نام و لوگوی Galaxy Watch  سامسونگ در دفتر مالکیت فکری کشور کره افزایش یافته است.

گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

علاوه بر این، ما شایعات متضادی را در مورد اینکه آیا سامسونگ با Tizen ادامه خواهد داد یا Wear OS  گوگل را قبول می‌کند، شنیده ایم. سامسونگ همانند اپل، زمانی که سیستم عامل Tizen خود را بر روی پردازنده‌های سامسونگ مورد استفاده قرار می‌دهد، سرنوشت خود را کنترل می‌کند. این مسئله پرسشی را مطرح می‌کند: آیا کمبود برنامه‌های Tizen می‌تواند باعث تغییر نظر سامسونگ و چرخش به سمت Wear OS شود یا تخم مرغ‌های خود را در دو سبد قرار داده و دو خط هوشمند را راه اندازی کند؟

انتظار می‌رود Gear S4 / Galaxy Watch در IFA 2018 معرفی شود.

مزایای احتمالی

  • عمر باتری ۴ روزه
  • طراحی باریک در حداقل دو اندازه
  • ما طرفدار Tizen OS هستیم
  • ما طرفدار برنامه‌های محدود Tizen OS نیستیم
  • تمرکز بیشتر بر سلامت و تناسب اندام
  • بهبود ردیابی خواب
  • جایگزینی S-Voice با Bixby

 

سامسونگ Gear Fit Plus

اخیرا پس از ثبت علامت تجاری Gear Fit Plus در KIPRIS (خدمات اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره) این مدل در رادار مشاهده شده است. نام Galaxy همچنین می‌تواند به دستبند‌های سری Fitness سامسونگ نیز اعطا شود که همراه Galaxy Watch توسط USPTO در ماه مه به عنوان یک پتنت برای ردیاب تناسب اندام Galaxy Fit ثبت شده است.

در این لحظه اطلاعات کمی‌در دست است، اما اگر سامسونگ در سال جاری چیزی را عرضه کند، ما انتظار داریم که Gear Fit Plus / Galaxy Fit  همزمان با  Gear S4، جایگزین Gear Fit 2 Pro که سامسونگ در سال ۲۰۱۷ آن را عرضه کرد، بشود.

گجت قابل توجه

Mobvoi – TicWatch Pro  در اوایل امسال معرفی شده و در حال حاضر در سطح جهانی در دسترس است ، USP TicWatch Pro دو صفحه نمایش را برای افزایش عمر باتری ترکیب می‌کند. این همان مفهومی ‌است که توسط Casio با سری Pro Trek استفاده شده است.

صفحه نمایش شامل یک صفحه نمایش AMOLED 400 × ۴۰۰ برای تجربه معمول Wear OS است که با صفحه نمایش LCD FSTN سیاه و سفید نصب شده در بالای صفحه نمایش AMOLED یکپارچه شده است. صفحه نمایش FSTN زمانی که در حال استفاده از آن نیستید کاملا شفاف است.

هنگامی‌که بیکار می‌شود، نمایشگر FSTN با قدرت کم شروع به کار می‌کند که باتری کمتری را مصرف می‌کند. به همین ترتیب، با استفاده از Essential mode ، فعالیت‌های مبتنی بر تناسب اندام می‌توانند از صفحه نمایش FSTN برای کاهش هر چه بیشتر مصرف باتری استفاده می‌کنند. این حالت تنها از صفحه نمایش FSTN استفاده می‌کند که بر اساس گفته‌ی شرکت Mobvoi باتری در آن حالت ۳۰ روز دوام می‌آورد. واضح است که مدت دوام باتری بسته به موارد استفاده فردی متفاوت خواهد بود.

گجت‎های پوشیدنی- انتظار چه محصولاتی را در سال ۲۰۱۸ داشته باشیم؟ - تکفارس 

مزایای احتمالی

  • عمر باتری: حالت هوشمند: ۲ روز. حالت ضروری: ۳۰ روز. مصرف متفاوت: بین ۵-۳۰ روز
  • کیفیت ساخت بالاتر از TicWatch E & S
  • GPS و HRM برای طرفداران تناسب اندام
  • NFC برای Google Pay
  • رتبه IP68
  • ترکیبی از تسمه ی چرم برای سبکی و احساس راحتی
  • برای نسخه به روز شده با Snapdragon 3100 هیجان زده هستیم

LG Libre – یکی دیگر از علامت تجاری ثبت شده در KIPRIS، این بار توسط LG برای نام LIBRE است. LIBRE به معنی رایگان است، که حداقل نوع LTE را پیشنهاد می‌دهد.با توجه به سابقه‌ی  LG، ما انتظار داریم که این یک ساعت Wear OS با پردازنده ی اسنپدراگن ۳۱۰۰ جدید کوالکام باشد. شایعات نشان می‌دهد که LG ممکن است در حال کار بر روی یک ساعت هوشمند لمسی با استفاده از عقربه‌های فیزیکی آنالوگ باشد – یک هیبرید فوق العاده. با احتساب برگزاری IFA 2018 در اواخر ماه آگوست ممکن است نیازی به صبر کرن زیاد نداشته باشیم.

Fitbit Charge 3 – نسخه کنونی آن در ماه آگوست سال ۲۰۱۶ عرضه شده است. این جایگزین باید شامل ضد آب بودن باشد که امکان ردیابی شنا، GPS و Fitbit pay را ممکن می‌کند.

سایر روندها

روند مداوم و پیشرفت‌ها عبارتند از:

  • صفحه نمایش mLED
  • پیشرفت در روش‌های شارژ گجت‌های پوشیدنی از جمله انرژی خورشیدی و حرارت بدن
  • ویژگی هیبریدی برای افزایش محبوبیت
  • پیشرفت در سنسورها برای بهبود ردیابی تناسب اندام / سلامتی
  • بینش‌های سلامتی برای پیش بینی بهتر فیبریلاسیون دهلیزی، فشار خون بالا و توقف تنفس در خواب

خلاصه

آیا این دستبندهای تناسب اندام، ساعتهای ورزشی یا ساعت‌های هوشمند واقعی هستند، چند موضوع وجود دارد که پاسخ‌های قویتری را مانند گجت‌های پوشیدنی ارائه می‌دهد.

بعضی از افراد، طرفدار دو آتشه‌ی استفاده از این تکنولوژی‌ها نیستند، این دستگاه‌ها خیلی گران هستند، عمر باطری بسیار کم است، مانند گیک‌ها به نظر می‌رسید، هیچکس آن را نمی‌فروشد و غیره.

ما فکر می‌کنیم مهم است که از داشتن دید درست در مورد دستگاه‌های پوشیدنی که به طور روزانه استفاده می‌کنیم، چه با نقض و چه بدون آن، دست برنداریم. حالا چه آن را برای انگیزه بخشیدن به سبک زندگی سالم  استفاده کنیم و چه صرفا برای یادآوری قرار ملاقات بعدی ما در یک جلسه استفاده شوند، برای برخی از افراد این وسایل واجب هستند.

آیا شما از ساعت‌های هوشمند یا دستبندهای سلامتی استفاده می‌کنید؟ بیشتر منتظر کدام محصول هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید