اقلیت حرفه ای - تکفارس 
اقلیت حرفه ای - تکفارس 

اقلیت حرفه ای

میلاد کرمانشاهی
۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - 00:32
اقلیت حرفه ای - تکفارس 

شرکت ASUS باز هم طبق روال هر سال در نمایشگاه Computex با مادربردهای سری RoG خود قدرتنمایی کرد. این بار نوبت به اولین مادربرد Mini-ITX از سری RoG رسید. مادربرد Maximus VI Impact، کوچکترین مادربرد RoG بوده و امکانات اورکلاکینگ بسیار قدرتمندی بین مادربرد های Mini-ITX به نمایش گذاشته است.

imp1

این برای اولین بار است که ASUS یک مادربرد Mini-ITX را وارد خط تولیدی مادربردهای Republic of Gamers کرده است. Maximus VI Impact مبتنی بر سوکت LGA 1150 بوده و مجهز به چیپست Z87 می باشد. این مادربرد دارای برد VRM عمودی با مدار رگولاتور ۲+۸ فازی می باشد و یک هیت سینک عمودی (که به صورت افقی روی همین برد قرار گرفته است و دارای لوگوی RoG میباشد!). همانند بقیه مادربردهای RoG، این مادربرد نیز از استایل زیبای قرمز/مشکی بهره می برد. هیت سینک دوم نیز چیپست Z87 را می پوشاند و دقیقا بالای اسلات PCIe 3.0 قرار گرفته است. طراحی و چیدمان قطعات این برد شبیه به برد کلاسیک Z87 ITX اسوس می باشد ولی در مقایسه با آن (و هم چنین تمامی برد های Mini-ITX) به یک سری قابلیت انحصاری مجهز است. برق سوکت مادربرد نیز از طریق اتصال ۸-پینی تامین می شود.

imp2

اولین قابلیت تحسین برانگیز این مادربرد، این است که ASUS آن را به کارت صدای SupremeFX Impact مجهز کرده است که می توانید در تصویر مشاهده کنید. آین کارت صدا برای انتقال صدای HD در نظر گرفته شده است و شامل Headphone AMP، کاور SupremeFX، صدای ۱۲۰ دسیبلی و خازن های صوتی  ELNA می باشد. با وجود چنین کارت صدای حرفه ای و باکیفیت از پیش نصب شده، افراد علاقمند به موسیقی نیازی به تهیه کارت صدای مستقل ندارند.

impo

imp4

مادربرد Maximus VI Impact مجهز به یک اسلات PCIe 3.0 x16 می باشد و قدرتمندترین کارت های گرافیکی را نیز پشتیبانی می کند. ASUS در نمایشگاه از کارت GTX 670 DirectCU Mini بر روی این مادربرد استفاده کرد (این کارت با برد کوتاه خود عالی ترین گزینه برای مادربرد های ITX محسوب می شود.). در بخش حافظه با مجهز بودن این مادربرد به دو اسلات DDR3 DIMM امکان استفاده از ۱۶ گیگابایت رم با بالاترین فرکانس ممکن برای این نسل وجود دارد. در بخش ذخیره سازی اطلاعات نیز، این مادربرد مجهز به چهار اتصال SATA 6 Gb/s می باشد. بخش اتصالات (I/O) هیجان انگیزترین بخش داشتان می باشد. به دلیل محدود بودن اندازه مادربرد و اصرار ASUS بر قابلیت های اورکلاکینگ برد Impact، یک سری از کلیدهای مربوط به اورکلاکینگ در پنل پشتی مادربرد جاسازی شده است. این قسمت موسوم به Impact Control Hub می باشد و با وجود کوچک بودن بسیار سودمند است. کلید های جاسازی شده در این بخش شامل کلید Mem Ok (یکپارچه سازی رم های ناسازگار)، Debug LED، کلید USB BIOS Flashback (آپدیت و بازیابی BIOS از طریف فلش مموری) و هدرهای کنترل ولتاژ می باشد. این قابلیت علاوه بر صرفه جویی در مساحت سطح، کاربر را از باز و بسته کردن مداوم درب کیس خود نجات می دهد! بقیه اتصالات شامل چهار پورت USB 3.0، پورت شبکه Gigabit LAN، اتصالات نمایشی HDMI و DP، پورت SPDIF و e-SATA می باشد. هم چنین چهار پورت USB 2.0/1.1 نیز در نظر گرفته شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید