اعلام مشخصات فنی و قیمت مک‌بوک‌های آتی اپل - تکفارس 
اعلام مشخصات فنی و قیمت مک‌بوک‌های آتی اپل - تکفارس 

اعلام مشخصات فنی و قیمت مک‌بوک‌های آتی اپل

سید محمد معلمی
۲۴ تیر ۱۳۹۷ - 19:30
اعلام مشخصات فنی و قیمت مک‌بوک‌های آتی اپل - تکفارس 

اپل به تازگی مدل‌های مک‌بوک‌های پرو خود را اعلام کرده است که از نظر ظاهر به نمونه‌های قبلی شباهت بسیاری دارند زیرا اکثر تغییرات به مشخصات فنی داخلی مربوط می‌شوند.

با تکفارس همراه باشید تا با این دستگاه‌ها آشنا شوید.

اپل قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک ۵ مدل جدید آیپد و مک‌بوک را معرفی نماید بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شاید برخی از آنها از همین الآن نیز آماده عرضه به بازار هستند.

اپل قصد دارد خط تولید مک‌بوک پرو خود را ارتقا دهد تا رضایت طرفداران این دستگاه‌ها را جلب کند.

ارتقا نمونه برخی از مدل‌های مک‌بوک پرو در سال ۲۰۱۸

اپل در سال جاری میلادی، از نمونه‌های آپدیت شده مک‌بوک پرو رونمایی کرد ولی همه نسخه‌های این دستگاه ارتقا نیافتند. در مورد نسخه‌های ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو (بدون صفحه نمایش لمسی)، مک‌بوک و مک‌بوک ایر، گفته می‌شود که ورژن جدیدتری از این دستگاه‌ها عرضه نخواهد شد.

نسخه‌هایی که ارتقا خواهند یافت، مک‌بوک پرو ۱۳ و ۱۵ اینچی می‌باشند که صفحه نمایش لمسی دارند. این دو دستگاه از نظر ظاهر به نمونه‌های سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شبیه خواهند بود ولی از نظر مشخصات فنی داخلی، گفته می‌شود باید منتظر بروزرسانی‌هایی باشیم.

پردازنده مک‌بوک ۱۳ اینچی با صفحه نمایش لمسی، از CPU دو هسته‌ای به CPU نسل هشت با مدل‌های هشت هسته‌ای core i5 و core i7 ارتقا خواهد یافت. CPU دستگاه ۱۵ اینچی با صفحه نمایش لمسی نیز از هشت هسته‌ای، به پردازنده‌های شش هسته‌ای core i7 و core i9 افزایش می‌یابد.

رم مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی با صفحه نمایش لمسی، از ۱۶ گیگ به ۳۲ گیگ خواهد رسید. این مک‌بوک، با توجه به میزان رم افزایش یافته، از باتری قدرتمندتری نیز بهره خواهد برد. حافظه داخلی مک‌بوک ۱۳ اینچی با صفحه نمایش لمسی از ۱ ترابایت به ۲ ترابایت و حافظه داخلی مک‌بوک ۱۵ اینچی با صفحه نمایش لمسی نیز از ۲ ترابایت به ۴ ترابایت خواهد رسید.

از نظر عملکرد صفحه کلید نیز، اپل وعده داده تا در مدل‌های جدید مک‌بوک پرو، از نوعی کیبورد بهره ببرد تا مشکلات فعلی این قسمت نیز از بین بروند.

به علاوه، خاصیت True Tone نیز که پیش از این در آیپد پرو وجود داشت، به نسخه جدید مک‌بوک پرو اضافه خواهد شد. این ویژگی که سبب می‌شود تا میزان رنگ صفحه نمایش بر اساس شرایط و نور  دریافتی به تعادل برسد، در نهایت باعث نمایش دقیق‌تر محتوا خواهد شد. ضمن اینکه احتمالاً در نسخه‌های جدید مک‌بوک پرو، نسخه ۵٫۰ بلوتوث را نیز شاهد باشیم.

زمان معرفی مک‌بوک‌های پرو سال ۲۰۱۸

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را هم‌اکنون می‌توان به صورت آنلاین سفارش داد و انتظار می‌رود نخستین گروه از این دستگاه‌ها نیز طی چند روز آتی به دست مشتریان برسد. تعداد محدودی از این دستگاه‌ها نیز به زودی از فروشگاه‌های اپل به فروش خواهند رسید.

قیمت مک‌بوک پرو جدید ۱۳ اینچی با صفحه نمایش لمسی از ۱۸۰۰ دلار آغاز می‌شود در حالی که مک‌بوک پرو جدید ۱۵ اینچی با صفحه نمایش لمسی قیمت پایه ۲۴۰۰ دلاری خواهد داشت. این میزان قیمت‌ها، برابر با ارزش نمونه‌های سال ۲۰۱۷ می‌باشند.

نظر خود را در مورد مک‌بوک‌های پرو جدید در انتهای خبر درج نمایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید