فروش کم محصولات اپل در هند، این شرکت را با مشکل روبرو کرده است - تکفارس 
فروش کم محصولات اپل در هند، این شرکت را با مشکل روبرو کرده است - تکفارس 

فروش کم محصولات اپل در هند، این شرکت را با مشکل روبرو کرده است

پوریا اسدی
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - 17:00
فروش کم محصولات اپل در هند، این شرکت را با مشکل روبرو کرده است - تکفارس 

تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل معتقد است که هند همان چین آینده برای اپل خواهد بود. با بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان، چین دومین بازار بزرگ اپل پس از ایالات متحده است. اما زمانی که فروش گوشی در چین شروع به نوسان کرد، نگاه اپل به طور جدی به هند معطوف شد. هند در حال حاضر دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در سطح جهان است. از آنجایی که اقتصاد هند برای اکثر مردم آن سودده نیست، اپل بر روی فروش مدل‌های قدیمی‌در این کشور متمرکز است. آیفون SE و آیفون ۶S  ساخته شده در هند به عنوان راهی برای کمک کردن به مصرف کنندگان و عدم پرداخت مالیات و سایر تعرفه‌های واردات برای این دو مدل است.

اما بر خلاف  شائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند چینی که گوشی‌های آن در قفسه‌های هند خوش درخشیده اند، اپل با مشکلاتی روبرو است. طبق برآورد  Counterpoint Research، اپل کمتر از یک میلیون واحد آیفون در نیمه اول سال جاری فروخته است. این امر باعث می‌شود که شرکت نسبت به سال گذشته در موقعیت پایین تری قرار بگیرد. Counterpoint می‌گوید اپل در تمام سال ۲۰۱۷ در هند ۳٫۲ میلیون آیفون فروخته است. اپل تنها ۲ درصد از سهم فروش گوشی‌های هوشمند را در این کشور دراختیار دارد.

بدتر از آن، ادعا شده که سه نفر از مدیران رده بالای اپل در هند، این شرکت را ترک کرده‌اند. بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل یک فرد ناشناس در اپل  این سه “رئیس فروش و توزیع ملی ، رئیس کانال‌های تجاری و کسب و کار در میان بازار و رئیس فروش اپراتورهای مخابراتی هستند. علاوه بر این، فرد ناشناس می‌گوید که اپل در روند بازسازی نیروی فروش خود در این کشور قرار دارد.

نیل شاه، مدیر تحقیقاتی Counterpoint می‌گوید نادیده گرفته شدن اپل در بازار هند می‌تواند منجر به از دست دادن همان سهم کوچک در بازار شود. نیل شاه گفت:

این شرکت تمرکز یا سرمایه گذاری‌های زیادی را برای هند نداشته است، زیرا بازار بسیار کوچک بوده و این یک وضعیت مانند رمان  Catch-22  برای اپل در هند است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید