پروژه‎ی SiliconX وعده شارژ ۵۰۰ درصدی را در باتری می‎دهد - تکفارس 
پروژه‎ی SiliconX وعده شارژ ۵۰۰ درصدی را در باتری می‎دهد - تکفارس 

پروژه‎ی SiliconX وعده شارژ ۵۰۰ درصدی را در باتری می‎دهد

پوریا اسدی
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
پروژه‎ی SiliconX وعده شارژ ۵۰۰ درصدی را در باتری می‎دهد - تکفارس 

همه ما احساس بدی را از طریق تلاش برای پیدا کردن یک شارژر در حالی که باتری گوشی‌های هوشمندمان خالی شده را حس کرده ایم. از بسته شدن برنامه‌های پس زمینه (که خب یک افسانه است) گرفته تا کاهش روشنایی صفحه نمایش، ما همه را امتحان کرده‌ایم. با این حال، دستگاه‌های ما به سختی می‌توانند یک روز را دوام بیاورند.

اما به نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند با پشتیبان کم باتری می‌تواند به زودی تبدیل به چیزی از گذشته شود. یک گروه از محققان نروژی با کمک سیلیکون راهی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها از ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد پیدا کرده‌اند.

تولید کنندگان باتری و محققان برای تقریبا ۲۰ سال در تلاش برای استفاده از سیلیکون به عنوان یک تقویت کننده باتری با مخلوط کردن مقدار کمی ‌از آن به گرافیت هستند.

به طور کلی، گوشی‌های هوشمند دارای باتری‌های لیتیوم یون هستند که تراکم انرژی کمی دارند. به عبارت ساده، آنها فقط می‌توانند مقدار کمی ‌از انرژی را ذخیره کنند. باتری‌های لیتیوم یون به سرعت گرم شده و گاهی اوقات نیز منفجر می‌شوند.

با توجه به NRK (از طریق BI)، تکنولوژی جدید از این واقعیت بهره می‌برد که سیلیکون ظرفیت بیشتری نسبت به گرافیت مورد استفاده در باتری‌های معمولی دارد.

در حال حاضر، مانع اصلی برای تولیدکنندگان باتری، حجم سیلیکون قبل از شارژ و بعد از آن است که نسبت به لیتیوم یون تقریبا ۴۰۰٪ تغییر می‌کند. در نتیجه، باتری متورم شده و به سرعت باغث کاهش عمرباتری می‌شود.

اما محققان نروژی با استفاده از فناوری نانو، یک استراتژی متفاوت را در پی گرفته‌اند. آنها با موفقیت بهترین ترکیب سیلیکون-گرافیت را برای خنثی سازی تخریب -در حالی که از اثرات باتری سیلیکون سود می‌جست- ایجاد کردند.

باتری‌های جدید هیبرید سیلیکون نه تنها به گوشی‌های هوشمند محدود نمی‌شوند، بلکه آنها در لپ تاپ‌ها، اتومبیل‌های الکتریکی یا هر وسیله دیگری با یک باتری قابل شارژ قابل استفاده خواهند بود.

Kjeller Innovation در حال حاضر بر روی تجاری سازی این تکنولوژی شروع به کار کرده است و آن را پروژه سیلیکون X نامیده است. این شرکت به زودی تست جدید باتری را در فرایندهای صنعتی آغاز خواهد کرد.

احتمالا این می‌تواند تغییرات در صنعت گوشی‌های هوشمند و خودروهای الکتریکی  را به همراه داشته باشد، زیرا مصرف باتری در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.