دستگیری باند قمار جام‌جهانی مبتنی بر ارز مجازی - تکفارس 
دستگیری باند قمار جام‌جهانی مبتنی بر ارز مجازی - تکفارس 

دستگیری باند قمار جام‌جهانی مبتنی بر ارز مجازی

دانیال بالِدی
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - 12:01
دستگیری باند قمار جام‌جهانی مبتنی بر ارز مجازی - تکفارس 

مقامات چینی ۶ مظنون اصلی و در کل ۵۴۰ نفر را برای دست داشتن در پرونده‌ی قمار در رابطه با جام‌جهانی، و با نام قمار جام‌جهانی، دستگیر کردند. طبق گفته‌ی پلیس چین، در این پرونده قمار از ارزهای مجازی (مانند بیت‌کوین) و معادل حدود ۱٫۵ میلیارد دلار آمریکا استفاده شد.

طبق گفته‌ی خبرگزاری the South China Morning Postاین باند شرط‌‌بندی بتا قبل از دستگیری برای حدود ۸ ماه در دارک وب فعالیت می‌کرد و برای شرط‌ها از ارزهای بیت‌کوین، اتریم و لایت‌کوین استفاده می‌کرد. بیش از ۳۰۰هزار فرد و از کشورهای مختلق جذب این باند شدند و ۸۰۰۰ نفر نیز به عنوان عوامل، کمیسیون دریافت کردند. این عوامل به مانند یک شبکه‌ی هرمی به جذب زیرمحموعه می‌پرداختند.

قمار جام‌جهانی هر چند که یک باند چندملیتی محسوب می‌شد ولی بالاخره پلیس کشور چین آن را منحل کرد. عمده‌ی شرط‌بندی‌های این باند، در کشور چین غیر قانونی هستند.

دستگیری باند قمار جام‌جهانی فعال در دارک وب توسط چینی‌ها، در جهت برنامه‌ی قطع ریشه‌ی جرم‌ها در این کشور انجام شد هر چند که به عنوان اولین اقدام، قرعه‌ی کار به نام کریپتوکارنسی‌ها (ارزهای مجازی)، که در این کشور مسئله‌ی خاص تجاری-امنیتی تلقی می‌شوند، افتاد. در نهایت نیز عوامل دستگیری این باند، ۲۶۰ میلیون یوآن (واحد رسمی پول چین) به عنوان پاداش دریافت کردند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا اصولا دستگیری باندهای شرط‌بندی که در عرصه‌ی فضای مجازی فعالیت می‌کنند را لازم می‌دانید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید