مکانیسم جدید اپل برای حل کردن مشکلات کیبوردها - تکفارس 
مکانیسم جدید اپل برای حل کردن مشکلات کیبوردها - تکفارس 

مکانیسم جدید اپل برای حل کردن مشکلات کیبوردها

سید محمد معلمی
۲۵ تیر ۱۳۹۷ - 18:30
مکانیسم جدید اپل برای حل کردن مشکلات کیبوردها - تکفارس 

پس از اینکه کیبوردهای مک‌بوک‌پروها در سال گذشته نتوانستند رضایت مشتریان را جلب نمایند، حالا اپل اعلام کرده که قصد دارد تغییرات گسترده‌ای را در این دستگاه‌ها ایجاد نماید که البته این ویژگی‌های جدید به ظاهر مربوط نمی‌شوند و به مشخصات فنی داخلی ربط دارند. با تکفارس همراه باشید تا این تغییرات را مشاهده نمایید.

پس از اینکه روز گذشته اعلام کردیم که اپل نمونه‌های جدیدی از مک‌بوک‌های پرو را در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد، حالا همه نگران وجود همان کیبوردهای بی‌کیفیت و پر اشکال می‌باشند ولی شرکت تولیدکننده وعده داده که به دنبال رفع این مشکل باشد. یکی از مشکلاتی که کیبوردهای فعلی با آن روبه‌رو بودند، خاک گرفتن آنها می‌باشد.

مک‌بوک پرو جدید با کیبورد تازه

به گزارش iFixit، مک‌بوک پرو جدید از مکانیسم تازه‌ای برای کیبوردها استفاده خواهد کرد. گویا قرار است یک لایه سیلیکونی زیر هر دکمه قرار گیرد تا خاک و دیگر ذرات ریز وارد صفحه ‌کلید نشوند و سبب گرفتگی آنها گردند. iFixit اعلام کرده که این مکانیسم در مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی با صفحه نمایش لمسی وجود خواهد داشت.

مروری به گذشته

اگر پتنتی که اپل در ماه مارس منتشر کرد را به یاد بیاورید، طراحی‌های مختلفی برای کیبورد در نظر گرفته شده بود که نشان می‌داد راهکارهای زیادی برای جلوگیری از ورود ذرات به زیر دکمه‌ها وجود دارد.

یکی از این روش‌ها، نوعی سازه را به نمایش می‌گذاشت که از ورود ذرات اضافی به مناطق حساس کیبورد جلوگیری می‌نمود. این سازه زمانی که لپ‌تاپ بسته است، به کف صفحه کلید برخورد نمی‌کند و سبب فرورفتگی نمی‌شود بنابراین به خاطر وجود واشر موجود، سازه زیر دکمه‌ها سبب فرورفتگی نخواهد شد.

در پتنت مورد بحث، اشاره شده بود که این واشر ممکن است از جنس سیلیکون باشد و به عنوان یک لایه محافظ کار کند. این دقیقاً همان چیزی است که iFixit در گزارش خود اعلام کرده است که به خاطر وجود واشر و محافظ سیلیکونی، وزن کیبورد کمتر می‌شود و در نتیجه سنگینی مک‌بوک نیز کاهش خواهد یافت.

هرچند این مکانیسم این‌گونه توضیح داده شده و وجود آن به نظر می‌رسد در مک‌بوک‌های آتی قطعی باشد، ولی باید صبر کرد و دید که آیا یکی از مشکلات متعدد صفحه کلیدهای اپل از بین خواهد رفت یا خیر.

اگرچه اپل چندین سال پیش از مکانیسم پروانه‌ای برای کیبوردهایش استفاده کرد، ولی کاربران همچنان از چسبندگی و درست عمل نکردن دکمه‌های کیبورد شکایت دارند.

با این اوصاف، یکی از مشکلاتی که اپل با آن دست و پنجه نرم می‌کند این است که باید یک راهکار اساسی برای حل مشکلات کیبوردها بیندیشد و باید برنامه و اصول تولید صفحات کلید را به طور کلی تغییر دهد تا بتواند محبوب شاید از دست رفته خود را در میان مشتریان و کاربرانش دوباره به دست آورد زیرا همه از محصولات اپل (صرف نظر از قیمت) انتظار دارند که بهترین و بیشترین کیفیت را داشته باشند بنابراین یک کیبورد با این همه اشکال سبب خدشه‌دار شدن تصویر ذهنی کاربران از اپل خواهد شد.

به هر حال، تغییراتی که اپل قصد دارد در محصولات آتی خود ایجاد کند، نشان می‌دهد که این کمپانی قضیه را جدی گرفته است زیرا می‌توانست با یک فراخوان، دستگاه‌های مشکل‌دار را به طور رایگان تعمیر نماید.

با همه اینها، هنوز هم اپل مکانیسم آتی که قصد دارد از آن در کیبوردهای مک‌بوک‌های پرو استفاده نماید را اعلام نکرده است. شاید بتوانیم این اقدام را استراتژی خاصی بدانیم که اپل نشان دهد مشکل صفحه کلید آنقدرها هم جدی و بزرگ نیست که همه در حال پرداختن به آن می‌باشند.

به نظر شما، آیا مکانیسم احتمالی که اپل از آن استفاده می‌کند، می‌تواند مشکل صفحه کلید مک‌بوک‌ها را حل نماید؟ نظرات خود را در انتهای خبر با دیگران اشتراک‌گذاری کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.