افزونه‌ی جدید برای پشتیبانی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد - تکفارس 
افزونه‌ی جدید برای پشتیبانی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد - تکفارس 

افزونه‌ی جدید برای پشتیبانی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد

امیر مریخ
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - 09:15
افزونه‌ی جدید برای پشتیبانی از ویژگی‌های ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد - تکفارس 

مرورگر‌های کروم و فایر فاکس به زودی از یکی از ویژگی‌های کاربردی ویندوز ۱۰ برخوردار خواهند شد.

ویژگی جدیدی که در طی آپدیت‌های اخیر ویندوز ۱۰ به این سیستم عامل افزوده شده است، ویژگی جدول زمانی یا Time line نام دارد. این ویژگی به این منظور طراحی شده است تا در هنگامی که با چند دستگاه تحت سیستم عامل ویندوز ۱۰ کار می‌کنید، با پایان کار با یک دستگاه، حافظه‌ی تاریخی آن دستگاه به دستگاهی که هم اکنون در حال کار با آن هستید انتقال پیدا کند.

در حالی که این قابلیت برای مرورگر داخلی مایکروسافت یعنی Edge در حال حاضر در دسترس می‌باشد اما این شرکت برای عرضه‌ی رسمی قابلیت جدول زمانی برای دیگر مرورگرهای ثرد پارتی همانند کروم و فایر فاکس برنامه ریزی نکرده است. این قابلیت در حال حاضر در مرورگر Edge برای جستجو در بخش تاریخچه‌ی وبگردی‌های گذشته یا همان History به کار برده می‌شود.

هم اکنون یک سازنده‌ی ثرد پارتی، اقدام به تولید یک افزونه‌ برای جستجوگر‌های کروم و فایر فاکس جهت پشتیبانی این جستجوگرها از قابلیت جدول زمانی ویندوز ۱۰ کرده است. این افزونه در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس مصرف کنندگان آن قرار گرفته است و دقیقا همانطور که پیشبینی می‌شود کار خواهد کرد. تاریخچه‌ی جستجوهای پیشین شما با ویژگی جدول زمانی ویندوز ۱۰ هماهنگ شده و به این ترتیب شما می توانید در سیستم‌های دیگر خود تب‌های قدیمی موجود در حافظه‌ی جستجوهایتان را یافته و مجددا آن‌ها را بارگذاری کنید.

قابلیت جدول زمانی در شکل و شمایل کنونی‌اش تنها در زمانی به کار شما خواهد آمد که شما از چندین دستگاه تحت پشتیبانی ویندوز ۱۰ و تنها با یک حساب شخصی استفاده کنید. پس به عنوان مثال شما می‌توانید PC خانگی خود را به لپ تاپ دانشگاهی یا سیستمی موجود در محل کارتان متصل کرده و به حافظه‌ی جستجویی آن‌ها در هر سه سیستم دسترسی پیدا کنید. این افزونه‌ی جدید همچنین به شما این اجازه را می‌دهد تا صفحه‌ی وبی که در حال حاضر در حال مشاهده‌ی آن هستید را نیز به حافظه‌ی دستگاه‌های دیگر انتقال داده و از اطلاعات آن استفاده کنید. نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از این ویژگی جدید ویندوز ۱۰ بهره‌ای برده‌اید؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید