Android Auto چیست و چه تفاوتی با Google Maps دارد؟ - تکفارس 
Android Auto چیست و چه تفاوتی با Google Maps دارد؟ - تکفارس 

Android Auto چیست و چه تفاوتی با Google Maps دارد؟

پوریا اسدی
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - 21:00
Android Auto چیست و چه تفاوتی با Google Maps دارد؟ - تکفارس 

از سفرهای جاده‌ای گرفته تا برای خرید مواد غذایی از فروشگاه مجاور، همواره از ناوبری GPS استفاده می‌کنیم. یک سیستم ناوبری به عنوان یک نور در یک تونل تاریک عمل می‌کند (به معنای واقعی کلمه روشن می‌شود!)، به ما کمک می‌کند تا از ترافیک اجتناب کنیم و بهینه ترین راه را برای رسیدن به مقصد طی کنیم.

با این حال، تداخل  سیستم‌های ناوبری غیر شهودی همچنین به میزان قابل توجهی به حوادث خودرویی کمک کرده است. با توجه به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA)، این سیستم در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از همه حوادث جاده ای در ایالات متحده نقش دارند.

اما گوگل می‌خواهد آن را با Android Auto تغییر دهد. سیستم ناوبری، که در ابتدا به عنوان ناوبری بر روی داشبورد در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده و با یک رابط کاربری دوستدار راننده برای جلوگیری از مزاحمت حین رانندگی طراحی شده است.

اپل یک سیستم GPS مشابه به نام Apple CarPlay را در سال ۲۰۱۴ عرضه کرد، اما متاسفانه میراث Apple Maps از مشکلات ناخوشایند را ادامه داد. با ارتقاء آتی نقشه‌های اپل، ما می‌توانیم به پیشرفت‌های CarPlay نیز امیدوار باشیم.

Android Auto چیست؟

Android Auto مانند یک نسخه ساده از گوشی آندروید شما است که به دقت برای رانندگی و یا سواری یا هر کدام که شما ترجیح می‌دهید سفارشی سازی شده است. آن را به عنوان یک Google Now با یک رابط کاربری آسان در نظر بگیرید. آیکون‌های بزرگ، متن‌های بزرگ و کارت‌های اطلاع رسانی، جزو چندین ویژگی Android Auto هستند. البته، تنها چند عملکرد دارد در غیر اینصورت اگر حواس شما پرت شود فایده نخواهد داشت.

Android Auto چیست و چه تفاوتی با Google Maps دارد؟ - تکفارس 

در اینجا چند ویژگی Android Auto را به شما نشان می‌دهیم

ناوبری صوتی خودکار

Google assistant حالا دستیار GPS شماست. شما فقط باید روی آیکون میکروفون برای شروع کار ضربه بزنید یا می‌توانید به سادگی بگویید “Okay Google”. مانند دستیار گوگل در گوشی همراه، می‌توانید سؤال بپرسید، موسیقی را اجرا کنید، جهت مسیر یابی و غیره درخواست بدهید.

ترکیب و طرح بندی:

طراحی مینیمالیستی، کار با آن را از طریق پویش گزینه‌های موجود آسان کرده است. طراحی بزرگ هر آیکون آن را متمایز می‌کند.

منویی بر اساس کارت

اعلان‌ها و به روز رسانی‌ها به صورت فلش کارت‌های نمایش داده می‌شوند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را کنار بزنید. حتی توانایی خواندن متن از برنامه‌های پیامرسان را هم دارد.

باتری را حفظ می‌کند

برنامه Android Auto از حداقل مقدار باتری استفاده می‌کند. دلیل این، رابط کاربری سبک و مصرف کم رم  است.

Android Auto چگونه کار می‌کند؟

برنامه Android Auto می‌تواند یک رابط کاربری سبک را بر روی سیستم GPS سازگار با USB  اجرا کند، که پس از آن صفحه تلفن شما خاموش می‌شود.

شما همچنین اگر در در جیب‌تان احساس سنگینی می‌کنید می‌توانید از یک پایه بر روی داشبرد ماشین استفاده کنید. برنامه Android Auto دقیقا همان تجربه ی سیستم ناوبری روی داشبرد ماشین را ارائه می‌دهد.

چیزهایی که می‌توانید با Android Auto انجام دهید عبارتند از: پخش موسیقی، خواندن و پاسخ دادن به پیام‌ها، هدایت و تماس. علاوه بر این – تمام این ویژگی‌ها را می‌توان از طریق دستورات صوتی اجرا کرد.

آیا گوشی‌های هوشمند شما از Android Auto پشتیبانی می‌کند؟

اگر گوشی هوشمند شما اندروید ۵٫۰ یا بالاتر را اجرا می‌کند، در حال حاضر در فهرست دستگاههای سازگار با Android Auto است. همه کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را به دستگاه خود از طریق پورت USB وصل کنید.

برای کاربران دستگاه‌های iOS، پاسخ خیر است. اما آنها CarPlay را در دست دارند. همچنین، شانس‌هایی وجود دارد که ماشین شما از Android Auto و CarPlay پشتیبانی کند.

Android Auto Wireless

اگر سیستم ماشین شما با Android Auto Wireless سازگار باشد، می‌توانید از Android Auto بدون سیم از طریق بلوتوث استفاده کنید.

چه خودرویی از Android Auto پشتیبانی می‌کند؟

فهرست اتومبیل‌های سازگار با Android Auto نزدیک به ۴۰۰ مدل ماشین از مارک‌های مختلف است.

با این حال، اگر شما در مورد خرید یک ماشین جدید نگران هستید (البته!)، می‌توانید به جای آن از سخت افزاری از مدل های   JBL، Pioneer، JVC و غیره استفاده کنید.

چه برنامه‌هایی را می‌توانم با Android Auto استفاده کنم؟

برنامه‌هایی برای Android Auto وجود دارد که می‌توانید با کمک دستیار گوگل در هنگام رانندگی استفاده کنید. لیستی از موارد سازگار شامل برنامه‌های پیام رسانی فوری مانند WhatsApp، Telegram، WeChat، Skype و غیره و برنامه‌های سرگرمی‌مانند Spotify، Amazon Music، Deezer، Pandora و غیره است.

شما میتوانید برنامه‌های Android Auto را مستقیما در Google Play پیدا کرده و دانلود کنید. در خود برنامه Android Auto ، از لبه سمت چپ صفحه سوایپ کنید و بر روی برنامه برای Android Auto ضربه بزنید.

اپلیکیشن Android Auto  را از کجا می‌توان دریافت کرد؟

مکان رسمی ‌برای دریافت برنامه ‌های اندروید همیشه Google Play بوده است. شما می‌توانید نرم افزار Android Auto را از اینجا دانلود کنید. اما اگر شما فایل آن را می‌خواهید، می‌توانید آن را از وب سایت‌های مختلف مانند APK Mirror دریافت کنید.

کجا نقشه گوگل را کنار می‌زند؟

در حالی که Android Auto یک تلفن اندروید را به یک دستگاه سازگار با ماشین تبدیل می‌کند، Google Maps، از سوی دیگر، همچنان با عملکرد مشکل‌دار و حواس پرتی‌های ایجاد شده توسط سایر برنامه دست و پنجه نرم می‌کند.

نقص قابل توجهی در Google Maps این است کهمانند یک نرم افزار ساده رفتار می‌کند تا یک سیستم GPS تمام عیار. اعلانات روی برنامه، سوئیچ تصادفی و بسیاری از دلایل دیگر باعث می‌شود نقشه گوگل مناسب استفاده در حین رانندگی نباشد.

با توجه به وجود  جایگزینی برای آن، نقشه‌های گوگل ممکن است در حین پیاده روی یا دوچرخه سواری مفید باشند، زیرا درگیر بودن با سایر برنامه‌ها در آن زمان نگرانی خاصی ایجاد نمی‌کند.

Google Maps بیش از ۱۰ سال است که با ما همراه است. و همچنان مهمترین سهم بازار را در بین رقبای خود دارد. اما Android Auto یک برنامه ساده با آینده‌ای روشن است‌.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا از برنامه‌های ناوبری استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.