نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware - تکفارس 
نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware - تکفارس 

نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware

میلاد کرمانشاهی
۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - 14:18
نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware - تکفارس 

نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware

شرکت فوق لوکس Alienware زیرمجموعه شرکت Dell می باشد که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۶ آغاز کرد. محصولات اصلی این شرکت شامل لپتاپ و دسکتاپ مخصوص بازی و هم چنین ابزارجانبی لوکس برای رایانه می باشد. محصولات این شرکت نمادی از پیوند سه عامل “کارایی، استحکام و زیبایی” می باشند و هر کسی آرزوی داشتن یکی از محصولات گیمینگ این شرکت را دارد. خط تولید لپتاپ های مخصوص گیم این شرکت شاید پررونق ترین بخش محصولات Alienware باشد، به همین دلیل مدتی قبل Alienware این خط تولیدی را با تغییرات جدیدی به روز کرد.

شرکت Alienware پیشگام صنعت رایانه و لپتاپ های مخصوص بازی در چند روز اخیر فرصت را غنیمت شمرد و محصولات به روز خود را در نمایشگاه E3 معرفی کرد. محصولات معرفی شده شامل سه مدل لپتاپ گیمینگ بوده که قدرتمندترین های حال حاضر می باشند. این سه مدل عبارتند از Alienware 17، Alienware 14 و Alienware 18. این لپتاپ ها طراحی به شدت جذاب و به روزی دارند و به بهترین نحو ممکن برای ارائه بالاترین حد کارایی مهندسی شده اند.

نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware

نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware

نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware

نسل جدید هیولاهای زیبای Alienware
مدل Alienware 14 کوچکترین عضو خانواده می باشد. این مدل برای گیمرهایی طراحی شده است که به یک لپتاپ گیمینگ قابل حمل نیاز دارند که در کوله پشتی خود جا دهند. Alienware 17 با سخت افزار قدرتمند خود رفیق خوبی برای پردازش بافت های سنگین گرافیکی بوده و قدرت پردازشی آن در رده دسکتاپ قرار می گیرد. Alienware 18 نیز قدرتمندترین عضو این خانواده دوست داشتنی است و مجهز به همه ی آن چیزی است که می توانید فکرش را بکنید (البته کمی افکار خود را محدود کنید چون این مدل ها مجهز به اتصال Thunderbolt نمی باشند!).

هر سه مدل دارای طراحی جدید، زیبا و زاویه دار (قسمت پشتی مانیتور) می باشند که طراحیشان از جت های جنگی و بمب افکن الهام گرفته شده است. این طراحی شامل عایق آلومینیومی و آلیاژ منیزمی در قسمت بدنه می باشد. این لپتاپ ها شدیدا با دوام هستند و در ساخت ۶۰ درصد قطعات آنها از فلزات مختلف استفاده شده است. کیبرد با کاوری مخصوص جهت ارائه بهتریت تجربه تایپ پوشیده شده است. قابلیت حمل و پاسخ دهی نیز کاملا مطابق نیاز گیمرها طراحی شده است. مطابق نظرات کاربران، مدل Alienware 14 این بار مجهز به LCD مات (ضد تابش = Anti-Glare) شده است و زاویه دید گسترده و بدون تابش را در محیط های روشن برای گیمرها به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش با تفکیک پذیری Full HD از نوع IPS می باشد. مدل Alienware 17 برای گیمرهای سه بعدی باز طراحی شده و دارای قابلیت صفحه نمایش سه بعدی (به صورت انتخابی یا Optional) می باشد. مدل Alineware 18 نیز مجهز به همان صفحه نمایش Full HD مدل ۱۴ اینچی می باشد ولی با فناوری زاویه دید عریض PLS.

در کنار طراحی زیبا، هر سه مدل مجهز به قطعاتی هستند که ترکیب آنها به یک رایانه قدرتمند گیمینگ منجر می شود! لپتاپ ها شامل پردازنده چهار هسته ای نسل چهارم Core i7 و تراشه گرافیکی نسل GTX 700M می باشند. حافظه رم DDR3 نیز با ولتاژ پایین برای افزایش عمر باتری در نظر گرفته شده است. در بخش ذخیره سازی نیز هم اکنون قابلیت استفاده از ۳ ابزار ذخیره سازی (HDD و یا SSD) برای Alienware 14 و چهار ابزار ذخیره سازی برای دو مدل ۱۷ و۱۸ وجود دارد. برای اولین بار، Alienware 18 از فناوری NVIDIA SLI (دو تراشه گرافیکی به صورت همزمان) به صورت استاندارد مجهز خواهد بود و علاوه بر این امکان اورکلاک پردازنده را تا سقف فرکانس ۴٫۳ گیگاهرتز نیز پشتیبانی خواهد کرد. لپتاپ ها مجهز به اتصال شبکه Qualcomm Killer (بهترین نوع اتصال)، اسپیکرهای Klipsch و صدای DHT v4 می باشند.

نرم افزار به روز شده Alienware Command Center با رابط کاربرپسند امکان دسترسی و کنترل ابزارهای کاربردی اختصاصی Alienware را فراهم می کند. Command Center شامل ابزار اختصاصی تنظیم نور و افکت های دسکتاپ موسوم به AlienFX Lightning می باشد. لپتاپ های جدید حداکثر ۲۰ رنگ مختلف در هر ده منطقه نورپردازی (Lightning Zone) می باشد که مجموعا ۱۰ تریلیون ترکیب نوری متفاوت خلق می کند (که کمی دور از ذهن است!). Alienware در طی این مدت با بیش از ۶۰ توسعه دهنده بازی های ویدئویی برای ایجاد امکان استفاده از AlienFX در بازی های ویدئویی، همکاری کرده است. از بازیهای چند پلتفرمی مثل Anomaly2 گرفته تا انحصاری های PC مثل SMITE و Neverwinter و همه ی این اقدامات برای ارائه تجربه ی گیمینگ اصیلی است که فقط روی Alienware یافت می شود. درمان شدن، صدمه دیدن و اتمام یک مرحله در بازی در حضور AlienFX رنگی دیگر به خود گرفته و جذاب تر می شود. مرکز فرمان Alienware هم چنین شامل ابزار AlienAdrenaline، ابزاری برای اعمال تنظیمات دلخواه بر روی بازی ها، شتاب دهنده و بهینه ساز اجرای بازی ها و ابزار کنترل اجرا و میزان کارایی در بازیها می باشد.

فرانک آزور (Frank Azor) مدیر شرکت Alienware در باره این سری جدید می گوید:

” لپتاپ های جدید به همراه کیف های هم رنگ و ست، نقطه اوج گوش دادن و یادگرفتن از خریدارانمان از سال ۱۹۹۶ که اولین سیستممان را عرضه کردیم تا به کنون می باشد. ما ساعت های بیشماری را صرف تفکر دقیق راجع به جزئیات سری جدید محصولاتمان کردیم تا یقین حاصل کنیم که خط تولید جدیدمان، برترین خط تولیدمان می باشد.”

   محصولات گیمینگ Alienware فقط شامل لپتاپ های این شرکت نمی شود و این شرکت نهایت کارایی خود را به کاربران خانگی که قصد جابه جایی رایانه خود را ندارند ارائه می کنند. Alienware X51، آخرین دست آورد این شرکت برای جلب رضایات PC-بازان سنتی می باشد. X51 بدون داشتن با ابعاد مناسب خود فقط به یک مانیتور نیاز دارد تا در آن قدرت پردازش گرافیکی خود را به رخ رقبای این شرکت بکشد. X51 جدید از همه نظر نسبت به نسل قبل خود کاراتر است. این دسکتاپ قدرتمند با طراحی جذاب و حالات قرار گیری افقی و عمودی می تواند در هر قسمتی از خانه قرار گرفته و سرگرمتان کند. سخت افزار این شرکت شامل پردازنده های دو یا چهار هسته ای (اختیاری) نسل چهارم اینتل، کارت گرافیک NVIDIA تا سقف GTX 670، ابزار ذخیره سازی شامل یک SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی و یک هارد دیسک با ظرفیت ۱ ترابایت می باشد. البته این سخت افزار نسبتا ملایم به دلیل فشرده (کامپکت) بودن X51 میباشد و سیستم های دسکتاپ لوکس این شرکت با شخصی سازی می توانند چندین کارت گرافیک را به صورت SLI پشتیبانی کنند.

   محصولات جدید Alienware، شامل لپتاپ های ۱۴، ۱۷ و ۱۸ و دسکتاپ X51 به همراه کیف های مخصوص هم اکنون در پایگاه Dell.com در ایالات متحده و سایر کشورهای جهان در دسترس می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.