درآمد چند میلیاردی از اپلیکیشن‎ها در نیمه‎ی اول سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
درآمد چند میلیاردی از اپلیکیشن‎ها در نیمه‎ی اول سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

درآمد چند میلیاردی از اپلیکیشن‎ها در نیمه‎ی اول سال ۲۰۱۸

پوریا اسدی
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
درآمد چند میلیاردی از اپلیکیشن‎ها در نیمه‎ی اول سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

در طول شش ماه اول سال ۲۰۱۸ درآمدهای جهانی از اپلیکیشن‏‌ها افزایش ۲۷٫۸ درصدی داشته و به ۳۴٫۴ میلیارد دلار رسیده است. و، به طرز شگفت انگیزی، اپ استور اپل، بخش بزرگی را به خود اختصاص داده است.

از درآمد حاصل شده در نیمه اول سال گذشته، بیش از ۶۵ درصد از آن در اپ استور اپل به دست آمده  و فروش کل آن در طول دوره ۲۲٫۶ میلیارد دلار بوده است. برای مقایسه، در طول مدت مشابه در سال ۲۰۱۷، اپل ۱۷٫۸ میلیارد دلار درآمد را از طریق فروش برنامه‌ها به دست آورد، به این معنی که خدمات تا کنون در سال جاری به طور کلی رشد ۲۶٫۸٪ را شاهد بوده است. نکته جالب توجه دیگر اینکه به نظر می‌رسد شرکت گوگل در این حوزه حتی قوی تر عملکرده‌است. ببینید، اگر چه درآمد کل هنوز نسبت به آنچه که از طریق اپ استور تولید شده کم رنگ است، اما درآمد فروشگاه گوگل در طول یک سال به حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱۱٫۸ میلیارد دلار رسیده است. با توجه به برنامه‌هایی که بیشترین میزان درآمد را کسب کردند، بازی‌ها اصلی ترین قسمت هستند. در واقع، بازی ۲۶٫۶ میلیارد دلار از کل مقدار درآمد را در بر می‌گیرد، بازی  Honor of Kings  ساخته ی Tencent  رتبه اول را در دست دارد در حالیکه. در خارج از این رده،  Netflix  تاج پادشاهی را بر سر گذاشته است و پس از آن برنامه‌های محبوب Tinder و Video Tencent قرار گرفته اند.

در یکی از نکات جدای از درآمد، قابل توجه است که فیسبوک بدون شک غالب بر لیست محبوب ترین برنامه‌ها از نظر نصب است. در واقع، پلتفرم‌های پیام رسانی WhatsApp و Messenger در رتبه اول و دوم قرار گرفته اند، در حالی که شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام به ترتیب رتبه ی سوم و چهارم را دارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید