سامسونگ نسل بعدی رم‎های خود را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ نسل بعدی رم‎های خود را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ نسل بعدی رم‎های خود را معرفی کرد

پوریا اسدی
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - 20:00
سامسونگ نسل بعدی رم‎های خود را معرفی کرد - تکفارس 

علاوه بر تولید گوشی‌های هوشمند پرچم دار، سامسونگ همواره به عنوان شرکتی که به طور فعالانه  از طریق ساختن سخت افزارها، مرزها‌ی تکنولوژی را گسترده، شناخته می‌شود. این شرکت اولین تولیدکننده‌ی تراشه‌های رم ۴ گیگابایتی LPDDR4 بوده و حتی قبل از به سردمدار صنعت، کوالکام، در ساخت تراشه‌های اسنپدراگن کمک کرده است. امروز، سامسونگ اعلام کرده است که موفق به ساخت اولین تراشه LPDDR5 DRAM با کلاس ۱۰ نانومتری شده است.

این به چه معنایی است؟ خوب، استاندارد LPDDR5 تا ۱٫۵ برابر سریعتر از تراشه‌های LPDDR4X در سطح فعلی با سرعت داده ۶۴۰۰ مگابیت در ثانیه است. از نظر انتقال داده‌ی خام، این بدان معنی است که LPDDR5 می‌تواند ۵۱٫۲ گیگابایت داده را در یک ثانیه ارسال کند.

خوب، این از لحاظ کاربردی به چه معنایی است؟ طبق گفته سامسونگ، این تراشه سریع جدید ، اجازه‌ی اجرای برنامه‌های کاربردی برای یادگیری ماشینی با قدرت بیشتر در دستگاه‌های تلفن همراه را فراهم می‌کند، عملکرد هوش مصنوعی را سریع‌تر و بهتر می‌کند، و همچنین ضبط، ویرایش و پخش تصاویر UHD را بهبود می‌بخشد.

در مورد نیازهای برق چه خبر؟ خوب، LPDDR5 در مقایسه با پردازنده LPDDR4 رفتار باتری دوستانه تری را دارد، به این دلیل که این تراشه طوری طراحی شده است که می‌تواند هنگامی‌که فعالیت پردازنده پایین است ولتاژ را کاهش دهد. علاوه بر این، دارای یک حالت خواب عمیق جدید است که دو برابر نسبت به “حالت بیکار” فعلی LPDDR4 موثر است و همچنین طوری طراحی شده که از بازنویسی دائمی ‌سلول‌ها با ارزش ۰ جلوگیری می‌کند. در نتیجه، سامسونگ می‌گوید، حافظه LPDDR5 تا ۳۰ درصد کارایی بیشتری از لحاظ مصرف انرژی نسبت به پیشینیان خود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که تراشه‌های جدید LPDDR5 DRAM در دو پیکربندی در دسترس خواهند بود. یک نوع ۶۴۰۰ مگابیت که در ۱٫۱ ولت عمل می‌کند و گزینه ای با سرعت کمتر از ۵۵۰۰ مگابایت است که انرژی کمتری را در  ۱٫۰۵ Vمصرف می‌کند.

چه زمانی این تراشه‌های جدید و فوق العاده سریع را در گوشی‌های هوشمند می‌بینیم؟ خوب، اگر سامسونگ با کسی که در اواخر سال ۲۰۱۸ گوشی جدیدی را به بازار عرضه کند، شریک نباشد، ما به طور کامل انتظار داریم که Galaxy S10 آینده فناوری جدید را در اختیار داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید