ضبط تماس‌های تصویری در اسکایپ - تکفارس 
ضبط تماس‌های تصویری در اسکایپ - تکفارس 

ضبط تماس‌های تصویری در اسکایپ

سید محمد معلمی
۲۶ تیر ۱۳۹۷ - 17:30
ضبط تماس‌های تصویری در اسکایپ - تکفارس 

نرم‌افزار اسکایپ که متعلق به مایکروسافت است، یکی از بهترین برنامه‌ها برای برقراری تماس‌های تصویری می‌باشد که در سراسر جهان کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. اما این برنامه یک ضعف داشت که به نظر می‌رسد در آخرین نسخه آن، این مشکل نیز رفع شده باشد. با تکفارس همراه باشید تا از ویژگی جدید اسکایپ آگاهی پیدا کنید.

در نسخه جدید اسکایپ، کاربران از این پس می‌توانند تماس‌های تصویری خود را ضبط کنند بدون اینکه از نرم‌افزار دیگری استفاده نمایند.

پس از اینکه تماس‌های تصویری ضبط شدند، در حافظه ابری ذخیره خواهند شد تا کاربران از هر دستگاه و با هر پلتفرمی (ویندوز، مک، iOS، اندروید و لینوکس) به آن دسترسی داشته باشند.

حالا سؤالی که به وجود می‌آید این است که با وجود نرم‌افزارهای متعدد برای ضبط تماس‌های تصویری، آیا کاربران اسکایپ از این قابلیت استفاده خواهند کرد؟

پاسخ به این سؤال بسیار ساده است زیرا قابلیت ضبط تماس‌های ویدیویی دقیقاً همان چیزی است کاربران اسکایپ مدت‌های طولانی برای استفاده از آن لحظه‌شماری می‌کردند و برای اکثر آنها این سؤال بود که چرا این ویژگی فقط و فقط در نسخه تجاری اسکایپ وجود دارد.

در زمانی که این قابلیت در اسکایپ وجود نداشت، نرم‌افزارهایی بودند که برای ما تماس‌های تصویری که با اسکایپ برقرار می‌شد را ضبط می‌کردند ولی با عرضه این ویژگی، تقریباً عمر همه آنها به پایان خواهد رسید و کاربران از قابلیت درونی خودِ اسکایپ بهره خواهند برد.

چگونه از این قابلیت در اسکایپ استفاده کنیم؟

ضبط تماس‌های تصویری در اسکایپ - تکفارس 

برای اینکه هنگام چت تصویری یا صوتی در اسکایپ بتوانیم تماس خود را ضبط کنیم، باید روی دکمه‌ای که در حین تماس تعبیه شده کلیک نماییم. طرف مقابل نیز پس از اینکه شما اقدام به ضبط کردید، توسط یک اعلان از این کار آگاه خواهد شد.

نکته‌ای که باید در اینجا مد نظر داشت این است که تمامی صداهایی که شنیده می‌شود و فعالیت‌هایی که کاربر حین ضبط تماس در رایانه انجام می‌دهد، در ویدیو ضبط شده خواهند بود که برای از بین بردن آنها باید در آینده ویدیو تولید شده را ویرایش کرد.

قابلیت ضبط صفحه نمایش در اسکایپ، تا پایان ماه جولای (ماه جاری میلادی) برای همه کاربران این نرم‌افزار در تمامی سیستم عاملها عرضه خواهد شد و علاوه بر این ویژگی، امکانات دیگری نیز به این برنامه برقراری ارتباط افزوده می‌شود.

مشخص شدن زمان خواندن یک پیام (مانند واتس‌اپ که دو تیک به رنگ آبی در می‌آیند) و تغییرات رابط کاربری در اسکایپ، جدیدترین امکاناتی بودند که در نرم‌افزار متعلق به شرکت مایکروسافت مشاهده شدند. ضمن اینکه امکان پخش صدا روی پروتکل اینترنت نیز یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که قرار است به اسکایپ اضافه شود.

البته با وجود نرم‌افزارهای متعدد برای استفاده از قابلیت پخش صدا روی پروتکل اینترنت، مشخص نیست که آیا اسکایپ در این زمینه موفق خواهد بود یا خیر.

برای رقابت با پلتفرم‌های مشابه مانند یوتیوب و Twich، مایکروسافت نیز سعی کرده تا ویژگی Content Creator را در اسکایپ قرار دهد که با این قابلیت می‌توان ویدیو را با ابزارهایی مانند Xsplit، Wirecast و Vmix تطبیق داد.

شما به عنوان یک کاربر، آیا از اسکایپ برای برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، نقاط قوت و ضعف این نرم‌افزار را با دیگران اشتراک‌گذاری نمایید و اگر پاسختان منفی است، برنامه‌هایی که برای این منظور بهره می‌گیرید را به دیگران معرفی کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.