مدیاتک پردازنده‎ی Helio A22 را برای رقابت با Snapdragon 400 به بازار عرضه کرد - تکفارس 
مدیاتک پردازنده‎ی Helio A22 را برای رقابت با Snapdragon 400 به بازار عرضه کرد - تکفارس 
مدیاتک پردازنده‎ی Helio A22 را برای رقابت با Snapdragon 400 به بازار عرضه کرد - تکفارس 

مدیاتک پردازنده‎ی Helio A22 را برای رقابت با Snapdragon 400 به بازار عرضه کرد

پوریا اسدی
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - 18:00
مدیاتک پردازنده‎ی Helio A22 را برای رقابت با Snapdragon 400 به بازار عرضه کرد - تکفارس 

شرکت مدیاتک برای تراشه‌های خود که در دستگاه‌های پایین رده به کار گرفته می‌شود، معروف است، اما امروز این شرکت یک زیر مجموعه جدید از تراشه‌ها را  معرفی نمود که هدف آن بهبود قابل توجه دستگاه‌ها در طیف  پایین‌رده است.

اولین تراشه‌ی جدید این خانواده Helio A22 نامیده شده و بر اساس معماری Arm Cortex-A53 بوده که چهار هسته را با یک تراشه‌ی گرافیکی PowerVR GP از Imagination ترکیب می‌کند. طبق گفته مدیاتک، پردازنده تا ۳۰ درصد  و GPU تا ۷۲ درصد (اعداد به طرز مشکوکی دقیق است)، در مقایسه با آنچه  که آن را “جایگزین مستقیم” نامیده، سریعتر خواهد بود. با این کار ما متوجه Snapdragon 429  کوالکام می‌شویم که دارای تراشه چهار هسته ای Cortex-A53 است.

Helio A22 دارای حداکثر سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز بوده که ۰٫۰۵ گیگاهرتز سریع‌تر از اسنپدراگن است، به این معنی که مدیاتک باید از طریق سایر بهینه‌سازی‌ها به افزایش عملکرد دست یافته باشد.

تراشه قادر خواهد بود تا بسته به ترجیحات تولید کننده گوشی، از انواع حافظه‌های LPDDR3 و LPDDR4x استفاده کند و به ترتیب تا ۴ یا ۶ گیگابایت از هر نوع را پشتیبانی کند. بعید است که شما یک دستگاه پاینن‌رده با ۶ گیگابایت حافظه DDR4 را مشاهده کنید.

مدیاتک افتخار دارد که در نهایت یک پردازنده با استفاده از معماری ۱۲nm داشته باشد، کارایی در انرژی و کوچکتربودن A22 ، کاهش هزینه‌های تولید را در پی دارد. این یک گام بزرگ برای دستگاه‌های با بودجه ی پایین است، با توجه به اینکه تراشه‌های قبلی در آن مارک عمدتا ۲۸ نانومتر بوده و گوشی‌های پرچم دار فعلی دارای تراشه‌های ۱۰ نانومتری هستند. پردازنده جدید برای کاربران معمولی به اندازه کافی قدرتمند خواهد بود، در حالی که قیمت دستگاه هم پایین نگه داشته می‌شود.

با پیشرفت یکی از نقاط ضعف گوشی‌های ارزان قیمت، تراشه جدید از یک لنز تکی با سنسوری تا ۲۱ مگاپیکسل یا ترکیب دوربین ۱۳MP + 8MP پشتیبانی خواهد کرد. تلفن‌های همراه با تراشه‌ی Helio A22 از AI Face Unlock پشتیبانی خواهند کرد و این یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که ما آن را در دستگاه‌های گران قیمت می‌بینیم.

این تراشه‌ی جدید خبر خوبی برای مصرف کنندگان است. صرف نظر از اینکه گوشی بعدی شما دقیقا این تراشه را داشته باشد یا نه، رقابت در بازار برای توسعه محصولات بهتر، ضروری است. و اگر آنچه را که خواندید دوست دارید ، Helio A22 را می‌توانید در Redmi 6A  شائومی بیابید، که قیمت آن حدود ۱۱۰ دلار است. به احتمال زیاد سازندگان دیگر به زودی با عرضه ی گوشی‌های  خود این راه را پیروی خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید