پتنتی از سامسونگ نحوه‎ی کارکرد گوشی Galaxy X را توضیح می‎دهد - تکفارس 
پتنتی از سامسونگ نحوه‎ی کارکرد گوشی Galaxy X را توضیح می‎دهد - تکفارس 

پتنتی از سامسونگ نحوه‎ی کارکرد گوشی Galaxy X را توضیح می‎دهد

پوریا اسدی
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - 22:00
پتنتی از سامسونگ نحوه‎ی کارکرد گوشی Galaxy X را توضیح می‎دهد - تکفارس 

همانطور که به تدریج به زمان عرضه‌ی Galaxy X نزدیک می‌شویم، گزارش‌های مختلف، جزئیات بیشتری را در مورد برنامه‌های سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند قابل انعطاف آشکار می‌کند. با این حال، آخرین اطلاعاتی که نشان می‌دهد که چگونه دستگاه به طور بالقوه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، مستقیما از یکی از پتنت‌های شرکت بدست آمده که تنها در دوازده روز پیش، در تاریخ ۵ ژوئیه، رسمی شده است.

از لحاظ اینکه سامسونگ چه چیزی را عرضه می کند، به نظر می‌رسد که این شرکت کره جنوبی دو بخش از صفحه نمایش را به عنوان پنل‌های جداگانه در نظر گرفته است. بنابراین، هنگامی‌که گوشی هوشمند اندکی خم شده، بخش پایین، که ۶۰٪ از کل را تشکیل می‌دهد، غیرفعال خواهد شد و نیمه بالایی به صورت عادی عمل خواهد کرد. این ویژگی از طریق یک سنسور داخلی بدست آمده است که نه تنها زمانی که گوشی هوشمند خم می‌شود را تشخیص داده بلکه زاویه و سرعتی که این کار انجام شده و مدت زمان نگهداری در این حالت را تشخیص می‌دهد. همچنین معلوم شده است که سنسوری جداگانه در پشت گوشی، محل قرار گیری انگشت کاربر را مشخص می‌کند – زمانی که کاربر پشت گوشی را لمس نکند، صفحه نمایش قادر خواهد بود که به طور خودکار  به وضعیت عادی خود بازگردد.

برای عملکرد هم پتنت نشان می‌دهد که قسمت بالای صفحه نمایش  برای نمایش اطلاعات مربوط به کاربر در هر زمانی که دستگاه در حال استفاده نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد، اگر چه کاربر تمایل به تعامل داشته باشند، با مقدار کمی ‌فشار در پشت گوشی، قابلیت لمس فعال خواهد شد. همچنین، اگر این فشار حفظ شود، نیمه پایین صفحه ‌نمایش فعال خواهد شد، اگرچه به عنوان یک نمایش جداگانه عمل خواهد کرد. با این وجود، همانند هر گوشی هوشمند سنتی، کسانی که Galaxy X را می‌خرند نیز قادر به استفاده از صفحه نمایش به عنوان یک پنل بزرگ، در زمانی که دستگاه به طور کامل باز شده ، خواهند بود.

با توجه به پتنت بودن آن، هیچ تضمینی وجود ندارد که Galaxy X مانند آنچه شرح داده شد، عمل کند. با توجه به زمان عرضه که در ژانویه و در CES 2019 تنظیم شده است، پتنت اخیر، احتمالا اشاره به نحوه عملکرد این دستگاه مورد انتظار اندرویدی دارد.

پتنتی از سامسونگ نحوه‎ی کارکرد گوشی Galaxy X را توضیح می‎دهد - تکفارس 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید