احتمال معرفی نسل نهم پردازنده های ۸ هسته‌ای اینتل در ماه آینده - تکفارس 
احتمال معرفی نسل نهم پردازنده های ۸ هسته‌ای اینتل در ماه آینده - تکفارس 

احتمال معرفی نسل نهم پردازنده های ۸ هسته‌ای اینتل در ماه آینده

مصطفی اسماعیلیان
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - 12:25
احتمال معرفی نسل نهم پردازنده های ۸ هسته‌ای اینتل در ماه آینده - تکفارس 

در­حالی که نسل هشت پردازنده‌­های اینتل (Intel) به تازگی در مک‌­بوک پرو اپل معرفی شد­، شرکت اینتل قصد رونمایی از نسل ۹ پردازنده­‌های خود را دارد. بنا بر گزارشات، این پردازنده‌­ها که Coffe Lake نام دارند با قدرت پردازش ۸ هسته‌­ای معرفی خواهند شد.

معرفی این نسل از پردازنده‌­ها گامی بزرگ است که میتواند شرکت اینتل را در رقابتی نزدیک با پردازنده­‌های نسل دو رایزن AMD نگه می‌دارد.

در این مورد یک منبع تجاری آلمانی فاش کرد­:

شرکت اینتل به زودی تعدادی از پردازنده­‌های ۸ هسته‌­ای خود را در رویداد خبری ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ (۱ آگوست ۲۰۱۸ میلادی)  معرفی خواهد کرد. با این حال چند هفته‌ طول خواهد کشید تا این محصولات به بازار فروش برسند.

 

پردازنده­‌های Coffee Lake اولین پردازنده­‌های هشت هسته‌­ای اینتل هستند که برای مصارف عمومی طراحی شده­‌اند و طبق گزارشات، پردازنده Core i9 9900K با ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی پرچم­‌دار این نسل خواهد بود.

علاوه بر­این، انتظار می­‌رود پردازنده­‌های i5 و i7 با شش هسته و i3 با معماری چهار ­هسته معرفی شوند. در این لیست نام  پردازنده Core i7-9700K با معماری ۶­ هسته ای و ۱۲­ رشته ی پردازشی هم به چشم می­‌خورد که در یک ماه آینده معرفی خواهد شد.

در مدل­‌های اولیه ی پردازنده­ ۶ هسته‌­ای حداکثر فرکانس در حالت اورکلاک به ۵٫۵GHz می­‌رسید که این مقدار برای فراهم کردن هشت هسته همزمان کافی نبود و احتمال می­رود که اینتل برای بازدهی بیشتر، سیستم طراحی توزیع حرارت را جایگزین سیستم مبدل TIM کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.