مسیریابی برای موتورسواران در گوگل مپس - تکفارس 
مسیریابی برای موتورسواران در گوگل مپس - تکفارس 

مسیریابی برای موتورسواران در گوگل مپس

سید محمد معلمی
۳۰ تیر ۱۳۹۷ - 19:00
مسیریابی برای موتورسواران در گوگل مپس - تکفارس 

گوگل مپس نرم‌افزار مسیریابی کاملی است که تقریباً همه افراد با هر نوع وسیله نقلیه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. برای مثال، با انتخاب گزینه مخصوص پیاده‌روی، اتوبوس، قطار و یا خودرو، می‌توان مدت زمانی که برای رسیدن به مقصد با هر کدام از این وسیله‌ها نیاز است را متوجه شد ولی تا امروز، این اپلیکیشن یک کمبود داشت و آن هم عدم ارائه گزینه مخصوص برای موتورسوارها بود که به نظر می‌آید این قابلیت نیز از امروز در کشورهای شرق آسیا عرضه شده است. با تکفارس همراه باشید تا با جزئیات این قابلیت آشنا شوید.

مسیریابی برای موتورسواران در گوگل مپس - تکفارس 

پس از اینکه مسیریابی موتورسواران در هند به صورت آزمایشی انجام شد و تقریباً با موفقیت نیز همراه بود، حالا گوگل این قابلیت را به صورت رسمی در اندونزی، مالزی، میانمار، هنگ‌کنگ، تایوان، تایلند، ویتنام و فیلیپین عرضه کرده است.

مسیریابی برای موتورسواران در گوگل مپس شامل گزینه‌هایی مانند نشان دادن راه‌های مخصوص این وسایل نقلیه می‌باشد. زمانی که یک راکب موتورسیکلت از این نرم‌افزار مسیریابی، گزینه موتور را انتخاب می‌نماید، این اپلیکیشن به دنبال راههایی می‌گردد که تنها برای موتورسیکلت‌ها طراحی شده‌اند. پس از اینکه مسیریابی انجام شد، ترافیک موجود در این مسیرها و زمان تقریبی رسیدن به مقصد نیز برای افراد محاسبه می‌شود.

استفاده از مسیرهای مخصوص به دوچرخه و موتور در شهرهای کوچک و شهرک‌ها، سبب خواهد شد تا دیگر خطر تصادف راکبان این وسایل را تهدید نکند و آنها بتوانند با امنیت بیشتری به مقصد موردنظر خود برسند. ضمن اینکه نمایش مسیرهای اختصاصی از افزایش ترافیک در دیگر راهها نیز جلوگیری خواهد کرد.

کریش ویتالدوارا، مدیرعامل گوگل مپس که در روز چهارشنبه در همایش معرفی این قابلیت برای اپلیکیشن مسیریابی صحبت می‌کرد، گفت: این نرم‌افزار معمولاً از ساختمان‌های مهم شهرها مانند بیمارستان‌ها و هتلها برای مسیریابی بهره می‌برد که می‌توان نام آنها را راحت‌تر خواند. هدف گوگل این است تا به رانندگان آموزش دهد تا مسیرها را پیش از آغاز حرکت خود مشخص نمایند و به جای اینکه در طول مسیر مدام به صفحه نمایش گوشی نگاه کنند، از روی ساختمانهای مهم بتوانند مسیرشان را پیدا کنند زیرا تماشای نمایشگر گوشی در مسیرهای پر ترافیک خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

این اقدام گوگل که ابتدا چنین قابلیتی را در کشور هند آزمایش کرد و سپس آن را به دیگر کشورهای شرق آسیا رساند نیز کاملاً منطقی به نظر می‌رسد زیرا این کشور یکی از مراکز راه‌های مخصوص به دوچرخه و موتور در دنیا می‌باشد. در این برهه زمانی که فروش موتورسیکلت در آمریکا کمی افت کرده است، فروش این وسایل نقلیه در سال ۲۰۱۷ و در هند رشد داشته‌اند زیرا دولت این کشور برای پروژه‌های استفاده از موتورها در راه‌های درون شهری سرمایه‌گذاری کرده و بودجه اختصاص داده است.

مسیریابی برای موتورسواران در گوگل مپس - تکفارس 

حالا معلوم نیست که قابلیت مسیریابی در گوگل مپس برای کشورهای آمریکایی چه زمانی عرضه خواهد شد. به علاوه، هنوز هیچ گزارشی نیز در این‌باره منتشر نشده و حتی گوگل هم مشخص نکرده که آیا این ویژگی را در آمریکا یا دیگر نقاط جهان در دسترس کاربران قرار خواهد داد یا خیر.

بر خلاف گوگل مپس، نرم‌افزار ویز (Waze) اعلام کرده که این قابلیت را برای اکثر نقاط جهان عرضه می‌کند و از آنجایی که گوگل مالک اپلیکیشن ویز می‌باشد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قابلیت مسیریابی به زودی در گوگل مپس نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.

به نظر شما، مسیریابی مخصوص موتورسواران در کشورهای آمریکایی چه زمانی عرضه خواهد شد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید