۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 
۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 

۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade

سید محمد معلمی
۳۱ تیر ۱۳۹۷ - 10:00
۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 

شرکت Razer اخیراً جدیدترین لپ‌تاپ گیمینگ Razer Blade خود را معرفی کرده است که ظاهر این دستگاه به شکل حیرت‌انگیزی زیباست بنابراین اگر فکر می‌کردید که ظاهر لپ‌تاپ‌های گیمینگ به یکدیگر شباهت زیادی پیدا کرده‌اند، باید بگوییم که لپ‌تاپ Razer Blade از این قاعده مستثنی است. با تکفارس همراه باشید تا در مورد چرایی زیبا بودن ظاهر این لپ‌تاپ اطلاعاتی کسب نمایید.

طراحی باریک

۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 

با معرفی لپ‌تاپ Razer Stealth Blade و ضخامت نسبتاً بالای اطراف صفحه نمایش، کمی از شرکت Razer ناامید شدیم زیرا داشتن لبه‌های ضخیم در یک لپ‌تاپ به راحتی سبب خواهد شد تا سن آن بالا برود و بتوان آن را یک دستگاه قدیمی دانست اما لپ‌تاپ Razer Blade دارای ضخامتی ۴٫۹ میلی‌متری است تا دوباره توجهات را به سمت کمپانی Razer جلب نماید. این دستگاه نسبت به لپ‌تاپ گیمینگ و فوق‌العاده XPS 13 شرکت دِل نیز باریک‌تر است. ضمن اینکه یک صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی بدون افزایش سایز خودِ لپ‌تاپ نیز در این دستگاه کار گذاشته شده است.

صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی

۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 

برای گیمرها، یک صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی فاکتور بسیار مهمی به شمار می‌آید زیرا با چنین نمایشگری می‌توان بیشترین حس را هنگام بازی کردن دریافت نمود و بدون هیچ اشکالی، نرخ فریم بالایی را کسب کرد.

البته Razer Blade اولین لپ‌تاپی نیست که صفحه نمایش ۱۴۴ هرتزی دارد ولی مطمئناً این ویژگی یک پیشرفت محسوس نسبت به لپ‌تاپ قبلی این شرکت می‌باشد. نمایشگر ۱۰۸۰p و ۱۴۴ هرتزی دارای قیمت پایه ۲۲۰۰ دلاری می‌باشد در حالی که نمونه این لپ‌تاپ با صفحه نمایش ۴K با قیمت پایه ۲۹۰۰ نیز وجود دارد ولی میزان هرتز آن تنها به ۶۰ می‌رسد.

تاچ‌پد بزرگ

۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 

طراحی تاچ‌پد در لپ‌تاپ‌های پیشین Razer Blade بسیار مناسب بود. ضمن اینکه سطح شیشه‌ای و دکمه‌های نرم نیز از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌رفتند ولی تنها مشکلی که وجود داشت، سایز تاچ‌پد بود زیرا نسبت به تاچ‌پد مک‌بوک پرو یا هوآوی میت‌بوک ایکس پرو کمی کوچک‌تر بود.

حالا در Razer Blade 2018، تاچ‌پد لپ‌تاپ بسیار بزرگتر شده به طوری که نصف کف دست به راحتی روی آن قرار می‌گیرد.

قطعات فوق‌العاده

۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 

Razer Blade جدید نه تنها ظاهر زیبایی دارد، بلکه قطعات آن نیز بسیار عالی می‌باشند. همه مشخصات فنی این لپ‌تاپ با پردازنده نسل هشت Core i7-8750H اینتل مطابقت دارد به گونه‌ای که رم آن حدود ۱۶ گیگ می‌باشد که از این نظر کاملاً استانداردها رعایت شده‌اند.

در مورد کارت گرافیک نیز خریداران دارای دو گزینه انتخاب هستند؛ یا Nvidia GeForce GTX 1060 Max-Q و یا Nvidia GeForce GTX 1070 Max-Q. هر دو این کارت گرافیک‌ها دارای GPU مناسبی می‌باشند که انتظارات از یک لپ‌تاپ گیمینگ را به خوبی برآورده می‌نمایند. به علاوه، امکان انتخاب حافظه SSD نیز فراهم شده که می‌توان آن را تا ۲ ترابایت NVMe M.2 SSD نیز ارتقا داد. همه این مشخصات فنی سبب خواهند شد تا لپ‌تاپ به بهترین شکل ممکن کارهای شما را انجام دهد و یا بازی‌های سنگین شما را اجرا کند.

کم حجم و سبک

۵ نکته در مورد لپ‌تاپ Razer Blade - تکفارس 

خیلی کم پیش می‌آید که یک شرکت محصول پیشرفته‌تر خود را با صفحه نمایش بزرگتر و ضخامت بیشتر تولید نماید ولی لپ‌تاپ Razer Blade نسبت به نمونه قبلی دارای صفحه نمایش بزرگتری است. ضخامت آن حدود ۱٫۶۷ سانتی‌متر و وزن آن حدود ۲ کیلوگرم می‌باشد (البته نمونه دارای صفحه نمایش ۴K وزنی حدود ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم دارد). این ارقام یعنی لپ‌تاپ Razer Blade حدود ۱٫۲۷ میلی‌متر ضخیم‌تر از مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی و حدود ۲۷۲ گرم سنگین‌تر شده است. البته با توجه به اینکه سخت‌افزار قدرتمندتری در Razer Blade وجود دارد،‌ این وزن و ضخامت اصلاً مشکل حادی به حساب نمی‌آیند.

با چنین مشخصات فنی، Razer Blade اصلاً قیمت پایینی ندارد به طوری که می‌توان با پرداخت ۱۹۰۰ دلار صاحب این دستگاه فوق‌العاده شد که البته با دادن ۱۰۰۰ دلار دیگر، امکان ارتقا مشخصات فنی آن نیز وجود دارد.

اگر قرار باشد یک لپ‌تاپ گیمینگ را از میان Razer Blade و XPS 13 شرکت دِل انتخاب نمایید، کدام یک را برمی‌گزینید؟ نظرات و دلایل خود را با دیگران در انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.