برنامه آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی در سانفرانسیسکو - تکفارس 
برنامه آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی در سانفرانسیسکو - تکفارس 

برنامه آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی در سانفرانسیسکو

سید محمد معلمی
۳۱ تیر ۱۳۹۷ - 18:15
برنامه آزمایشی استفاده از اسکوترهای برقی در سانفرانسیسکو - تکفارس 

آژانس حمل‌ونقل درون شهری سانفرانسیسکو قصد دارد در ماه آینده مسئله استفاده از اسکوترهای برقی را مورد بررسی قرار دهد ولی آیا این قانون می‌تواند سبب افزایش استفاده از وسایل حمل‌ونقل تک نفره شود؟ با تکفارس همراه باشید تا به این سؤال پاسخ بدهیم.

کارکنان آژانس حمل‌ونقل درون شهری سانفرانسیسکو چندین ماه است که در حال بررسی کاربردهای وسایل نقلیه دوچرخ مانند اسکوترهای برقی می‌باشند و سعی کرده‌اند تا طی چندین هفته اخیر پیشنهادهایی را مطرح نمایند بنابراین آن دسته از شهروندان سانفرانسیسکو که قصد داشتند از این وسایل استفاده کنند، می‌توانند الآن امیدوار باشند که وسیله خود را وارد خیابان‌ها نمایند. به علاوه، شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل مانند لیفت (Lyft) نیز برای ورود به بازار این نوع وسایل نقلیه از ماه می برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

اما برای مدتی است که تصویب چنین قانونی در سانفرانسیسکو به طول انجامیده است به طوری که شرکت‌هایی مانند Bird، Spin و LimeBike چندین ماه است که منتظر تصمیم آژانس حمل‌ونقل درون شهری هستند و همین تأخیر در پاسخگویی سبب افزایش اسکوترهای برقی در سطح شهر شده است. زیاد شدن اسکوترهای برقی به معنای این است که در خیابان‌ها و معابر، وسایل نقلیه زیادی وجود دارد ولی در ماه آوریل، سانفرانسیسکو به سه شرکت اعلام کرد که باید محصولات خود را از خیابان‌های این شهر جمع‌آوری نمایند. در ادامه، این شهر نیز نوعی برنامه تنظیم کرد تا کنترل بیشتری روی حضور اسکوترهای برقی در خیابان‌ها داشته باشد و تعداد آنها را سامان دهد.

بنابراین شرکت‌هایی که قصد دارند تا محصولات خود را وارد خیابان‌های سانفرانسیسکو کنند، باید مجوزهای لازم را دریافت نمایند. اولین روز برای تأیید این مجوزها، تاریخ ۷ ژوئن بود که آژانس حمل‌ونقل درون شهری سانفرانسیسکو درخواست‌های رسیده را مورد بررسی قرار داد. این سازمان، اسکوترها را از نظر امنیت، دوام، دسترسی سریع، پاسخگویی به نیازها و تأثیرات اقتصادی بررسی کرد. در نهایت مشخص شد که پنج شرکت برای حضور در برنامه آزمایشی یکساله استفاده از اسکوترهای برقی برگزیده خواهند شد که باید بتوانند در این مدت یک سال، به طور کلی تأثیرات مثبت خود را روی جامعه و سیستم حمل‌ونقل نشان دهند.

از میان پنج شرکت انتخاب شده، تعداد ۱۲۵۰ اسکوتر برقی انتخاب خواهند شد و بر اساس برنامه‌ریزی شش ماهه آزمایشی، تنها می‌توانند از یک مبدأ مشخص به یک مقصد تعیین شده حرکت کنند. اگر این برنامه موفقیت‌آمیز بود، آژانس حمل‌ونقل درون شهری سانفرانسیسکو مجوز استفاده از ۱۲۵۰ اسکوتر برقی دیگر را نیز صادر خواهد کرد.

با توجه به اینکه سانفرانسیسکو تابحال چنین مجوزهایی صادر نکرده است، آژانس حمل‌ونقل درون شهری این شهر باید به طور دقیق برنامه‌های استفاده از اسکوترهای برقی را زیر نظر بگیرد تا شرایط استفاده از این وسایل را به خوبی تنظیم کند تا در نهایت بتوانیم در ماه آگوست، قانون جامع و دقیقی در این‌باره را شاهد باشیم.

به نظر شما، آیا اسکوترهای برقی می‌توانند جایگزین‌های خوبی برای خودروها باشند؟ پاسخ خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید