اسمارتفونهای تیزن سامسونگ و تقابل گوگل با سامسونگ در سال ۲۰۱۳؟ - تکفارس 
اسمارتفونهای تیزن سامسونگ و تقابل گوگل با سامسونگ در سال ۲۰۱۳؟ - تکفارس 

اسمارتفونهای تیزن سامسونگ و تقابل گوگل با سامسونگ در سال ۲۰۱۳؟

کسری نراقی
۱۲ دی ۱۳۹۱ - 01:27
اسمارتفونهای تیزن سامسونگ و تقابل گوگل با سامسونگ در سال ۲۰۱۳؟ - تکفارس 

اسمارتفونهای تیزن سامسونگ و تقابل گوگل با سامسونگ در سال ۲۰۱۳؟

اسمارتفونهای مبتنی بر تیزن سامسونگ ۲۰۱۳ عر ضه خواهد شد.


بالاخره پس از تایید و تکذیبیه های فراوان، سامسونگ قصد دارد اولین اسمارتفونهای مبتنی بر سیستم اوپن سورس Tizen تیزن را اوایل ۲۰۱۳ راهی بازار کند. بر اساس اخبار منتشره در روزنامه یومی یوری ژاپن، شرکت مخابراتی DoCoMo گفته سال ۲۰۱۳ بر اساس پلتفروم جدید تیزن اسمارتفونهای جدید را عرضه خواهد کرد.

دوکومو برای عرضه این اسمارتفون با سامسونگ قرارداد همکاری و مشارکت دارد. البته این گزارش تاریخ عرضه و جزییات فنی اسمارتفون را مشخص نکرده است.
بسیاری پلتفورم تیزن را رقیب آینده اندروید می دانند و با سرمایه گذاری روی آن می خواهند با آندروید رقابت کنند.
البته سامسونگ در نمایشگاه موبایل ورد اسپانیا در فوریه ۲۰۱۳ تلاش دارد تا روی گلکسی اس ۴ سرمایه گذاری کند ولی شایعه شده که تیزن را نیز رونمایی خواهد کرد.
واقعیت این است که گوگل با خریدن موتورولا موبیلیتی و ساخت و عرضه نکسوس سعی کرده از سامسونگ مستقل شود و کارشناسان می گویند حالا که گوگل چنین قصدی دارد، چرا سامسونگ این کار را انجام ندهد.
بنابراین در سال ۲۰۱۳ ممکن است شاهد روبرو شدن گوگل و سامسونگ هم باشیم و هر چند سامسونگ کمک زیادی به گوگل کرده تا سازنده اسمارتفون شود، ممکن است این دوستی ها روزی تبدیل به رقابت شود و هر دو رو در روی هم قرار گیرند.
گوگل هر چند اندروید را روی لینوکس سوار کرده و با آن ساخته است اما هنگام مقابله با ایسر زمانی که قصد عرضه اسمارتفون در چین را داشت و گوگل کمپانی ایسر را تهدید به قطع روابط کرد، همگان فهمیدند که آندروید واقعا آزاد و اوپن سورس نیست ولی تیزن کاملا باز بوده و همگان می توانند از آن استفاده کنند.
تیزن چند پلتفورمی و کد باز بوده که دعوای حقوقی نخواهد داشت و همه نوع ابزار مانند تبلت، تلویزیون هوشمند، اسمارتفون و … را با اپ های اچ تی ام ال پشتیبانی می کند.
به همین خاطر سال ۲۰۱۳ ممکن است سال رودررویی سامسونگ و گوگل بر سر پلتفورم باشد.

منبع : خبر آنلاین

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.