ترفند سریع: چگونه نقاط داغ‌تر مایکروویو را پیدا کنیم تا غذای ما یکنواخت‌تر بپزد؟ - تکفارس 
ترفند سریع: چگونه نقاط داغ‌تر مایکروویو را پیدا کنیم تا غذای ما یکنواخت‌تر بپزد؟ - تکفارس 

ترفند سریع: چگونه نقاط داغ‌تر مایکروویو را پیدا کنیم تا غذای ما یکنواخت‌تر بپزد؟

دانیال بالِدی
۳۱ تیر ۱۳۹۷ - 21:30
ترفند سریع: چگونه نقاط داغ‌تر مایکروویو را پیدا کنیم تا غذای ما یکنواخت‌تر بپزد؟ - تکفارس 

ممکن است که شما نیز متوجه این مشکل شده باشید که اکثر قریب به همه‌ی مایکروویوها به صورت یکنواخت غذای درون خود را گرم نمی‌کنند. این مشکل می‌تواند بر کیفیت غذا تأثیر بگذارد که امری بسیار ناخوشایند است. خوشبختانه یک روش بسیار ساده وجود دارد که نقطه یا نقاطی که حرارت بیش‌تری در آن‌ها جذب می‌شود را تشخیص داد و این‌گونه می‌توان متناسب با غذای خود، آن را در آن نقطه یا نقاط گذاشت یا از آن نقاط دور کرد.

روش پیدا کردن این نقاط، علاوه بر تأثیر در پخت یکنواخت غذا، کار بسیار لذت بخشی است. اگر هم پخت یکنواخت غذا برای ما مهم نباشد، پیدا کردن این نقاط می‌تواند تفریح خوبی باشد. ابتدا یک بشقاب پلوخوری را با شیرینی مارشمالو (یا پف‌نبات که در تنقلات یا شیرینی فروشی‌‌ها یافت می‌شود) به صورت منظم پر کنید. برای تفریح بیش‌تر می‌تواند از مارشمالو‌های شکلی استفاده کنید.

در مرحله‌ی بعد حرارت مایکروویو را بر روی ۵۰ ثاینه و حرارت بالا تنظیم نمایید سپس روند پف کردن مارشمالوها را مشاهد کنید. مارشمالویی که زودتر از بقیه پف می‌کند، در نقطه‌ای که آن مارشمالو در آن قرار دارد حرارت بیش‌تری جذب می‌شود و زودتر داغ می‌شود و برعکس. به همین سادگی و صد البته خوشمزگی، می‌توانید نقاطی از درون مایکروویو که حرارت بیش‌تری دارند را پیدا کنید.

بیان دلیل علمی این اختلاف دما در نقاط مختلف مایکروویو:

مایکروویو برای گرم کردن غذا، امواج الکترومغناطیسی را از یک لوله خلأ به نام مگنترون (magnetron)، که در بالای دستگاه قرار دارد، انتقال می‌دهد. این امواج، که دارای طول موج در محدوده‌ی میکرو هستند، باعث جنبش مولکول‌های آب موجود در غذا می‌شوند و اصطکاکی که در بین این مولکول‌ها ایجاد می‌شود (اصطکاک حاصل از جنبش آن‌ها) باعث گرم شدن غذا می‌شود.ترفند سریع: چگونه نقاط داغ‌تر مایکروویو را پیدا کنیم تا غذای ما یکنواخت‌تر بپزد؟ - تکفارس 

اگر چه الگوی خاصی برای شدت این امواج در نقاط مختلف مایکروویو وجود ندارد، ولی امواج الکترومغناطیسی مایکروویو و نوع کارکرد آن، باعث ایجاد میدان‌های قوی و ضعیف الکتریکی در خود مایکروویو می‌شوند. نقاطی که شدت میدان الکتریکی در آن‌ها ضعیف‌تر است، دمای پایین‌تری نیز خواهند داشت و نقاطی که شدت میدان الکتریکی در آن‌ها قوی‌تر است، دمای بالاتری خواهند داشت. به عبارتی دیگر هر چه میدان الکتریکی در نقطه‌ای از مایکروویو قوی‌تر باشد، در آن نقطه غذا گرم‌تر خواهد شد و برعکس.

منتظر نظرهای شما در رابطه با این ترفند یا مقاله‌های کوتاه هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید